AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Noen som har erfaring med å bytte NAV kontor og saksbehandler ved flytting? Gikk det greit? Anonymkode: ec243...07a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Gikk kjempegreier for min del «avsluttet» saken med min gamle behandler og ringte for et møte med den nye med en gang jeg hadde endret adresse for å komme inn i systemet oppdatert med en gang. Anonymkode: 53abc...9b1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gikk kjempegreier for min del «avsluttet» saken med min gamle behandler og ringte for et møte med den nye med en gang jeg hadde endret adresse for å komme inn i systemet oppdatert med en gang. Anonymkode: 53abc...9b1 Så godt å høre ☺️Er litt redd for at utbetalingene skulle stoppe opp eller lignende, det hadde sikkert gått greit det og, men hadde vært litt upraktisk. Anonymkode: ec243...07a
Gjest The_sea Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Skal bytte adresse selv. Har endelig fått innvilget aap og øking på sosialpenger, det var før aap. Må jeg søke på alt på nytt?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 Så lenge det ikke er en kommunal stønad, men statlig så blir det vel ikke påvirket? Anonymkode: c805e...13a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 Statlige ytelser som AAP går sin gang, og i teorien skal dette gå smertefritt. Derimot må du forvente at det er ulike vurderinger, ulike tiltak og virkemidler, ulike budsjettsituasjoner, og ulik håndheving av regelverk. Vet at mange har opplevd å bli fulgt strengere og tettere opp enn de er vant til når de flytter, eksempelvis. Anonymkode: 434e5...9ef
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #7 Skrevet 16. august 2019 10 minutter siden, The_sea skrev: Skal bytte adresse selv. Har endelig fått innvilget aap og øking på sosialpenger, det var før aap. Må jeg søke på alt på nytt? Sosialstønad må du søke på nytt, det går på hver kommune. Kan også hende du får mer eller mindre enn du tidligere har fått, da hver kommune har hver sine regler. Anonymkode: 683e7...921
Gjest The_sea Skrevet 16. august 2019 #8 Skrevet 16. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sosialstønad må du søke på nytt, det går på hver kommune. Kan også hende du får mer eller mindre enn du tidligere har fått, da hver kommune har hver sine regler. Anonymkode: 683e7... Jeg bor i Oslo så skal ikke ut av kommunen, men til en annen bydel
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #9 Skrevet 16. august 2019 Gikk kjempegreit. Gikk fra et superdårlig NAV-kontor hvor de ansatte ikke møtte opp til møtene til et mye bedre samarbeid dit jeg flyttet. Anonymkode: 38594...0f7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #10 Skrevet 16. august 2019 For oss som har vsrig uførestønad er det vel bare åå melde flytting til nav? Anonymkode: c68ce...c15
Gjest The_sea Skrevet 17. august 2019 #11 Skrevet 17. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For oss som har vsrig uførestønad er det vel bare åå melde flytting til nav? Anonymkode: c68ce...c15 Ok takk. Er redd for å få mindre aap eller sosialstønad i en annen bydel, eller at jeg må søke på nytt, men har jo fått innvilget en sats og de kan vel ikke forandre så mye på det?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #12 Skrevet 17. august 2019 Flytte er omfattende og krevende. Men jobbe kan dere ikke 🙄 Anonymkode: 40702...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #13 Skrevet 17. august 2019 5 timer siden, The_sea skrev: Ok takk. Er redd for å få mindre aap eller sosialstønad i en annen bydel, eller at jeg må søke på nytt, men har jo fått innvilget en sats og de kan vel ikke forandre så mye på det? Som andre har sagt. Aap, er en statlig ytelse og påvirker ikke av flytting. Sosialstønad er en kommunal ytelse og man må søke på nytt om man flytter ut av kommunen. Du som ikke flytter ut av kommunene vil ikke merke noe til det. Du får to nye veiledere, en for aap og en for sosial. Kan være greit å ta kontakt tidlig om det er noe du lurer på. Anonymkode: 24fab...54d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #14 Skrevet 17. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytte er omfattende og krevende. Men jobbe kan dere ikke 🙄 Anonymkode: 40702...2e3 😂 du er smart skjønner jeg. Er ikke alltid man har noe valg, og flytting er ikke noe som varer over lang tid hvor man skal være stabil. Noen flytter til og med for å bedre helsen. Anonymkode: 38594...0f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå