Gå til innhold

Hva står det i et avslag på jobbsøknad?


delilah_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppgave å skrive avslag på endel søknader, og lurer på hva det er vanlig å skrive i slike. Jeg vet jo at man takker for interessen, men hvordan er det best å skrive at det ikke var denne personen vi valgte denne gangen - på en fin måte? Og er det vanlig å skrive at man håper søkeren vil søke igjen ved en senere anledning?

Takker for svar :)

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og er det vanlig å skrive at man håper søkeren vil søke igjen ved en senere anledning?

Vet ikke om det er vanlig, men man bør ikke skrive det hvis man ikke mener det, syns nå jeg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva du skriver så kommer det til å bli veldig bra! Det er SÅ mange som ikke engang gidder sende ut brev, så deres bedrift er nesten å regne for et unntak!

Skriv ..takker for interessen... ...mange gode søkere... ...desverre ikke deg denne gang... ...søk gjerne igjen ved en senere anledning....

Og hvis det kan være aktuelt: Vi vil gjerne ta vare på søknaden din hvis vi senere trenger folk med lignende kvalifikasjoner... eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldingene - de var nyttige!

Nå kaster jeg meg over oppgaven :)

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I min sto det: takker for den tillit du har vist vårt firma ved å søke.

Vi har nå tatt ut de personer vi trengte til vår bemanning.

Desvere har vi ikke noe å tilby deg nå,men vi håper du vil søke ed en senere anledning. Søknaden din vil bli oppbevart hos oss i 6 mnd. Vi vil se på tidligere søkere om vi skulle ha behov for flere folk.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende Deres søknad på stilling som XXXX.

Ovennevnte stilling er nå besatt.

Etter nøye vurderinger er vi kommet fram til en kandidat som vi mener har de beste forutsetninger for å fylle denne stillingen.

Vi takker for interessen De har vist.

Til Deres orientering vil vi understreke av vår vurdering av Deres kvalifikasjoner utelukkende er gjort i forhold til denne stilling og til de andre søkernes kvalifikasjoner.

Vi hører derfor gjerne fra Dem igjen hvis vi i fremtiden averterer en ledig stilling som De kunne være interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får stort sett lite koselige avslag som dette:

Viser til din søknad på jobb som............-

Stillingen er nå besatt

vennlig hilsen.......

blir så sur da altså! bare skriv på en vennlig og hyggelig måte så blir iallefall jeg fornøyd :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Hei!

Jeg har fått i oppgave å skrive avslag på endel søknader, og lurer på hva det er vanlig å skrive i slike. Jeg vet jo at man takker for interessen, men hvordan er det best å skrive at det ikke var denne personen vi valgte denne gangen - på en fin måte? Og er det vanlig å skrive at man håper søkeren vil søke igjen ved en senere anledning?

Takker for svar :)

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at de få gangene jeg har fått noe slikt, har det stått omtrent slik:

"Takk for interessen for stillingen som sjonglør. Stillingen er nå besatt.

Med hilsen

frida Frosk,

Sjefs-jøgler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Åh gud, jeg hater HR-mennesker... takk for en god latter :ler:

De gjør bare jobben sin de også, enkelte firmaer skriver ikke engang et avslagsbrev til søker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...