Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eeh... Du vet at de kjemper for rettigheter og vil normaliseres i dagens kultur eller? Da må man snakkes om og være tilstede, kjempe. Kanskje du tilbringer for mye tid på plattformer der disse sakene diskuteres, og bør finne andre steder å henge. Og håper du skjønner hvor priveligert du er.

Anonymkode: 6c011...4cb

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Eeh... Du vet at de kjemper for rettigheter og vil normaliseres i dagens kultur eller? Da må man snakkes om og være tilstede, kjempe. Kanskje du tilbringer for mye tid på plattformer der disse sakene diskuteres, og bør finne andre steder å henge. Og håper du skjønner hvor priveligert du er.

Hva er det de trenger å kjempe for?

Priviligert? Haha.

Anonymkode: 16cda...58f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det de trenger å kjempe for?

Priviligert? Haha.

Hvis du ikke en gang VET det , så er du mer priveligert enn jeg trodde.

Priveligert: såpass komfortabel i livet at du ikke trenger å bry deg eller ta hensyn til egne eller andre folkegruppers utfordringer

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Lammelåret said:

Jeg kan ikke fatte alt dette gnålet om forball og sport i media kan de ikke bare holde det for seg selv? Må de skrive om det?? Det er da viktigere ting å bry seg om? Saker som angår oss alle. Makan til forsøpling!

I motsetning til homofili og transeksualitet, så omfatter fotball en mye større del av befolkningens interesse, derfor er det mer logisk å skrive mer om det. Personlig har jeg ikke noe interesse i fotball, men skjønner at andre syns det er interessant.

13 minutter siden, AnonymBruker said:

For å ikke bli slått ned bare fordi de er homofile, f.eks.

https://no.search.yahoo.com/search?fr=mcafee&type=D111NO91171G0&p=homofil+slått+ned

Anonymkode: f2906...4ac

At en liten del av den homofile befolkningen blir slått ned er bekymringsverdig, men de skiller seg ikke så mye ut fra voldstatistikken menn generelt opplever. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Priveligert: såpass komfortabel i livet at du ikke trenger å bry deg eller ta hensyn til egne eller andre folkegruppers utfordringer

Nei, jeg vet ikke det. For jeg og andre jeg kjenner gir faen i om noen er lesbisk, homo eller transeksuell. Vi behandler de som alle andre, og jeg sliter virkelig med å se hva de trenger så hardt å jobbe for.

Morsomt at du skal kalle meg priviligert, uten å vite en dritt om meg, eller hva jeg selv har gått igjennom.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I motsetning til homofili og transeksualitet, så omfatter fotball en mye større del av befolkningens interesse, derfor er det mer logisk å skrive mer om det. Personlig har jeg ikke noe interesse i fotball, men skjønner at andre syns det er interessant.

At en liten del av den homofile befolkningen blir slått ned er bekymringsverdig, men de skiller seg ikke så mye ut fra voldstatistikken menn generelt opplever. 

Nei, jeg vet ikke det. For jeg og andre jeg kjenner gir faen i om noen er lesbisk, homo eller transeksuell. Vi behandler de som alle andre, og jeg sliter virkelig med å se hva de trenger så hardt å jobbe for.

Morsomt at du skal kalle meg priviligert, uten å vite en dritt om meg, eller hva jeg selv har gått igjennom.

Ja, men det er jo bare deg og gjengen din! Det finnes milliarder av andre mennesker, og millioner av dem er homfobiske. Man kan være priveligert selv om man har vært gjennom dritt! Gir deg ikke en unnskyldning til å ikke gidde å bry deg om andre, og tilogmed ønske at "de skal slutte å dukke opp overalt". 

Her er noen av formålene deres:

Homofili er forbudt i flere land, kan straffes med fengsel, tortur og tilogmed døden.

Kristne ekstremister protesterer utenfor homofiles begravelser og feirer når homofile tar selvmord

Homofilt ekteskap er lovlig i sjokkerende få land

"Homo" blir brukt som et skjellsord

Blir utsatt for vold, mobbing, nettmobbing og hets kun basert på deres legning. Tenk om noen skulle ville banke deg fordi du var hetero?

Adopsjon for homofile er lovlig i sjokkerende få land

Homofile som ikke får gifte seg får heller ikke forsikring eller rettigheter om deres partner dør, slik hetero par gjør

Det var ca. 0.5% av det som er på agendaen.

• Liker 30
Gjest GiftMann38
Skrevet

Helt enig med hovedinnlegg. Vi omgås to homofile par som både er gift og har barn, selv de mener det er for mye fokus på homofil seksualitet. 

Men nå er dette fornuftige folk og ikke kronidioter som bedriver identitetspolitikk.

Skrevet

For å være ærlig tror jeg ikke pride hjelper så mye. Har alltid akseptert homofile, men det har hatt ingenting med at pride å gjøre. Grunnen er grei/bra oppvekst med foreldre og miljø med lite fordommer. Tror det veldig få begynner å endre mening av at folk faktisk går i pride. Tror faktisk det kan ha en motsatt effekt, at folk faktisk blir litt lei.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Lammelåret said:

Jeg kan ikke fatte alt dette gnålet om forball og sport i media kan de ikke bare holde det for seg selv? Må de skrive om det?? Det er da viktigere ting å bry seg om? Saker som angår oss alle. Makan til forsøpling!

Ja jøss, for det er masse media rundt hetrofile også :ironi: Makan til tafatt argument altså...

2 hours ago, AnonymBruker said:

En priviligert person burde ikke snakke til andre om å være priviligert.

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men det er jo bare deg og gjengen din! Det finnes milliarder av andre mennesker, og millioner av dem er homfobiske. Man kan være priveligert selv om man har vært gjennom dritt! Gir deg ikke en unnskyldning til å ikke gidde å bry deg om andre, og tilogmed ønske at "de skal slutte å dukke opp overalt". 

Homofili er forbudt i flere land, kan straffes med fengsel, tortur og tilogmed døden.

Kristne ekstremister protesterer utenfor homofiles begravelser og feirer når homofile tar selvmord

Blir utsatt for vold, mobbing, nettmobbing og hets kun basert på deres legning. Tenk om noen skulle ville banke deg fordi du var hetero?

Homofile som ikke får gifte seg får heller ikke forsikring eller rettigheter om deres partner dør, slik hetero par gjør

Så at det finnes mange, flere og flere for tiden faktisk, som er hvit-streit-mann-fobisk (for slike som deg elsker å trekke frem de slemme hvite streite mennene) så mener du at dette burde slås opp stort i alle aviser i hele landet og man burde dedikere en egen måned til å kjempe mot disse forkastelige holdningene?

Ekteskap eller kirkelig vielse? Hva er egentlig ekteskap definert som?

Hvorfor er det negativt at homo blir brukt som et skjellsord? Potet blir brukt som det. Hvit blir brukt som det. Mann blir brukt som det (bare se her på KG). Betyr dette at ingen skal få lov til å bruke disse ordene utenom på spesifikke forhåndsgodkjente måter?

De blir ikke utsatt for stort mer vold enn menn som gjennomsnitt, i hvert fall ikke hvis man ekskluderer den berikede delen av befolkningen. So what om man hetser noen basert på deres legning? Er dette verre enn å hetse dem basert på deres utseende? Alder? Sykdommer? Hvis noen på internett hadde sagt at de ville banke meg fordi jeg er hetro så hadde jeg ledd de opp i trynet.

Barn har til vanlig blitt oppdratt av par av forskjellig kjønn (og det er kun disse som naturlig kan få barn i naturen). Jeg mener man burde studere mer på effektene rundt det å ha to foreldre av samme kjønn før man trekker noen permanente sluttninger om lov til eller ikke lov til å ha barn.

Mange dårlige punkter blandt de ca 0.5%'ene av agendaen i så fall..

Anonymkode: f6a5c...d3c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For all del, vær homofil, kos deg med paraden din, og vær lykkelig. Men å få alt dette presset ned i halsen hele jævla tiden blir for mye. Det finnes andre ting enn seksualitet som er viktig her i verden. Personlig føler jeg hele greia bare er en avlending fra de viktige tingene i samfunnet.

Interessant at det vekker så sterk antipati hos deg. Har du spurt deg selv hvorfor du reagerer så sterkt? 

Hvorfor denne motviljen? Føler DU skam? Synes du de som står fram egentlig bør skamme seg - er det derfor du reagerer med sinne? 

Din frustrasjon sier mer om deg selv enn den gjør om saken, vet du. 

Anonymkode: 29587...a47

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av pride, homser, transer og det som det er massivt fokus på i media.

Jeg har ingenting imot homofile, transeksuelle mennesker. Men jeg er så lei av at man skal glorifisere dette så sykt. Videre blir all kritikk møtt med enorm motstand, fordi disse gruppe mennesker alltid har et offerstempel klistret i panna. Om ikke så burde de bare blitt behandlet som alle andre, og bli gitt like lite tid i media og oppmerksomhet generelt? Er ikke det et steg i riktig retning?

For all del, vær homofil, kos deg med paraden din, og vær lykkelig. Men å få alt dette presset ned i halsen hele jævla tiden blir for mye. Det finnes andre ting enn seksualitet som er viktig her i verden. Personlig føler jeg hele greia bare er en avlending fra de viktige tingene i samfunnet.

Er så enig. Kunne jeg gitt deg 50 likes, hadde jeg gitt deg det.

Anonymkode: 8f6cd...63d

• Liker 9
Skrevet

Fint for dere som ikke skjønner vitsen, fordi DERE aksepterer det. Nå er det jo ikke sånn at alle gjør det, av en merkelig grunn. Derfor må vi skrike høyt om likestilling. For homofile, transpersoner, queers i alle kategorier. Likestilling for kvinner og #metoo, selvom folk liksom synes det er noe tull. Likestilling uansett religion og hudfarge (mange smårasister ute å går selvom de har 1 muslimsk venn)....

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men i Norge har de det fint og det er det jeg velger å fokusere på. De har det mer enn bra nok selv om ting går litt sakte fremover. 

Det er 0.5% av agendaedn fordi det er ikke så mange homser og transer i Norge. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Interessant at det vekker så sterk antipati hos deg. Har du spurt deg selv hvorfor du reagerer så sterkt? 

Hvorfor denne motviljen? Føler DU skam? Synes du de som står fram egentlig bør skamme seg - er det derfor du reagerer med sinne? 

Din frustrasjon sier mer om deg selv enn den gjør om saken, vet du. 

Misforstå meg rett. Jeg er for menneskers rett til å leve lykkelig, og at de skal være likestilt når det kommer til rettigheter og muligheter. Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal bruke så sykt mye energi på en liten del av befolknigen.

Jeg føler ingen skam. Det er bare det at jeg har litt mer innsikt i samfunn og politikk til at jeg føler homoseksualitet skal være et av våre største ting å fokusere på. Greit nok at det er mennesker som vil normalisere et avvik, men hvor hardt skal man egentlig presse?

Og ja, homofili og transeksualitet er avvik uten å måtte avvise de. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes da ikke dette har noe særlig mye fokus i media? Homofile og transpersoner opplever fortsatt mye diskriminering selv i Norge, homo er fortsatt et av de mest brukte skjellsordene i den norske skolegården, og transpersoner opplever mye hets. Det må fokuseres på.

Anonymkode: 55dfb...cdf

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misforstå meg rett. Jeg er for menneskers rett til å leve lykkelig, og at de skal være likestilt når det kommer til rettigheter og muligheter. Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal bruke så sykt mye energi på en liten del av befolknigen.

Jeg føler ingen skam. Det er bare det at jeg har litt mer innsikt i samfunn og politikk til at jeg føler homoseksualitet skal være et av våre største ting å fokusere på. Greit nok at det er mennesker som vil normalisere et avvik, men hvor hardt skal man egentlig presse?

Her viser du ditt sanne jeg, og plutselig gir det første innlegget ditt mye mer mening

Anonymkode: 55dfb...cdf

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som bruker energi på å irritere deg over dette. De fleste av oss andre bruker ikke 'masse tid på å fokusere på dette' . Derfor ligger årsaken hos deg. 

Jeg tenker du bør slutte å tenke på homofili og transseksualitet som 'avvik'. Homofili har alltid eksistert. Mange har brune øyne, noen har blå. Vi omtaler likevel ikke blå øyne som et avvik. 

Når du forsoner deg med homofili som noe naturlig vil du slutte å irritere deg også. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...