AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Til høsten begynner jeg på folkehøgskole, nå kjenner jeg på nervene og gruer meg. Jeg går med følelsen av at kanskje jeg ikke får venner, blir utenfor liksom. Jeg og er litt fyldig og er reff ingen vil like meg på grunn av vekta osv. hvordan er romkameraten osv... noen gode råd'? Anonymkode: d4329...716
Missy77 Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Ååååååhhhhh!!!! Så heldig du er!! ❤️ Jeg gikk på folkehøyskole for 22 år siden. Var en usikker 17-åring og livredd fordi jeg ikke kjente noen. Men det viste seg å bli et av mine BESTE år!! Og det mener jeg fortsatt! Fy søren, litt misunnelig på deg som har dette foran deg. Jeg lover deg at du kommer til å få mange venner. På folkehøyskoler finnes det alle slags mulige folk, men alle godtar hverandre. Dere kommer til å bli som en familie med egen interne humor osv. Nei, legg fra det nervene og gled deg! 😁😉 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 1 minutt siden, Missy77 skrev: Ååååååhhhhh!!!! Så heldig du er!! ❤️ Jeg gikk på folkehøyskole for 22 år siden. Var en usikker 17-åring og livredd fordi jeg ikke kjente noen. Men det viste seg å bli et av mine BESTE år!! Og det mener jeg fortsatt! Fy søren, litt misunnelig på deg som har dette foran deg. Jeg lover deg at du kommer til å få mange venner. På folkehøyskoler finnes det alle slags mulige folk, men alle godtar hverandre. Dere kommer til å bli som en familie med egen interne humor osv. Nei, legg fra det nervene og gled deg! 😁😉 Tusen takk, det skal jeg huske på Anonymkode: d4329...716 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Ikke gru deg! Folkehøgskole er helt fantastisk og spesielt. På min fhs var det flere overvektige, og alle hadde venner og var godt likt. Folk bryr seg nok ikke om vekta på vennene sine, det er vel heller når det kommer til dating at vekt kan være et problem. Alle på min fhs hadde venner, til og med de som var sett på som litt rare, de fant hverandre. Dette er et år du kommer til å huske for resten av livet, du vil aldri oppleve noe lignende igjen, så bare gled deg MASSE! Anonymkode: 1066f...a17 4
Gjest Stella Rose Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 Gikk på folkehøyskole for 20 år siden, og det var et av de beste årene jeg har hatt, du har ingenting å grue deg for, det vil bli et år som du vil huske for resten av livet, som noe helt spesielt. Gled deg heller til et fantastisk år.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 Ååh, heldige deg! Jeg gikk på folkehøgskole 2015-16 og gruet meg veldig. Når jeg kom dit ville jeg egentlig bare hjem de første 2-3 ukene, men det var kun fordi jeg har veldig vanskeligheter med å sosialisere meg. Folk ble knyttet til hverandre med en gang og jeg ble litt usikker på meg selv, men det ordner seg absolutt etter hvert. Fikk meg kjæreste der og mange andre venner derfra. Om jeg kunne gjort det om igjen, ville jeg sagt ja uten tvil. Nyt året, det kommer til å gå fortere enn du vet! Anonymkode: 5925a...acd 2
Majott Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 3 minutter siden, Missy77 skrev: Ååååååhhhhh!!!! Så heldig du er!! ❤️ Jeg gikk på folkehøyskole for 22 år siden. Var en usikker 17-åring og livredd fordi jeg ikke kjente noen. Men det viste seg å bli et av mine BESTE år!! Og det mener jeg fortsatt! Fy søren, litt misunnelig på deg som har dette foran deg. Jeg lover deg at du kommer til å få mange venner. På folkehøyskoler finnes det alle slags mulige folk, men alle godtar hverandre. Dere kommer til å bli som en familie med egen interne humor osv. Nei, legg fra det nervene og gled deg! 😁😉 Har samme erfaring! Folkehøyskole var et av de beste år i livet mitt, og jeg har kontakt med mange 30 år etter. Vi ble så nære hverandre, så vi vil vel alltid ha en eller annen konakt med hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 Gikk på Risøya folkehøyskole. Alle får venner. Ikke baksnakk om andre fordi alle snakker med hverandre, og bli med på det du kan av aktiviteter. Vær deg selv og ikke bli for opptatt med kjærester. Fokus på vennskap. Da får du det godt Anonymkode: fa362...baa 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 Folkehøgskole er fantastisk! Syns alle burde ta et år der, for å vokse sosialt og spirituelt. Når det kommer til å få seg venner; jeg føler at jeg egentlig "bare" fikk 2 venner der, men alle andre var hyggelige og inkluderende, timeplanen var satt opp slik at man tilbragte masse tid sammen i store grupper fra forskjellige linjer, så alle visste hvem alle var. Følte meg aldri alene eller utestengt, det var bare å sette seg sammen med sladrekjerringene i kantina eller med gjengen som spilte brettspill og så gikk praten lett. Internatlivet er veldig gøy, selv om jeg ikke var den mest sosiale eller deltakende, så likte jeg det godt. Men vi var heldige på mitt internat, fordi alle som bodde der var ryddige og greie og tok ansvar for et godt miljø. Andre internat var ikke like heldige. Så du må huske på å ta din del av vekta; rydde og vaske når du skal, si hei, foreslå ting. En siste ting jeg vil nevne som var veldig positivt: måltidene! Her fikk vi 4 måltider til dagen til fast tid, og det var skikkelig god mat lagd av kokker. De hadde mål om å gi sunn, god mat, fisk minst 2 ganger i uken og på søndager var det kake og kaffe. Siden fhs er dyrt, hadde jeg ikke råd til snacks og snop, så alt jeg spiste var disse måltidene, og jeg gikk faktisk ned i vekt og ble strammere! For vi ble matet på den optimale måten når en vil leve sunt. Det er normalt å ha nerver - tilogmed når man gleder seg kan nervene bli ubehagelige. Skulle ønske jeg fikk gå i dine sko litt, fordi FHS hadde jeg gåtr om igjen både 2 og 3 ganger! Anonymkode: 0bd8a...0e5 1
Missy77 Skrevet 26. juni 2018 #10 Skrevet 26. juni 2018 51 minutter siden, Majott skrev: Har samme erfaring! Folkehøyskole var et av de beste år i livet mitt, og jeg har kontakt med mange 30 år etter. Vi ble så nære hverandre, så vi vil vel alltid ha en eller annen konakt med hverandre. Ja, man blir veldig nære hverandre. Det er noe spesielt med å bo så tett på hverandre et helt skoleår. Og oppleve alt man gjør. Sammen. 😍 2
Sphynx Skrevet 26. juni 2018 #11 Skrevet 26. juni 2018 Jeg møtte mannen min på folkehøgskole! Han gikk riktig nok ikke på samme skole da. Beste studieåret i mitt liv, fikk mange venner jeg er nær med i dag. 1
Gnå Skrevet 26. juni 2018 #12 Skrevet 26. juni 2018 Hei! Da jeg skulle på fhs., var jeg også veldig nervøs. Men jeg bestemte meg for at jeg skulle være der frem til høstferien uansett. Hvis jeg ville slutte da, var det greit. Dette gjorde at de hele virket mindre farlig for meg - de ukene frem til høstferien var jo ikke så lenge. Rett etter moren min, som fulgte meg, hadde dratt, følte jeg meg helt fortapt. Men etter ca. 30 min. kom jeg i snakk med ei jente... så ei til - og vips hadde vi vår egen gjeng. Disse to, og ei som kom til etter hvert, er fortsatt blant mine beste venner 10 år etter. Husk at alle som begynner på fhs., vil ha venner. Så du må bare melde deg til tjeneste Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå