Gå til innhold

Ferie for storfamilie til sydligere strøk, hvor er det rimelig å reise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har veldig lyst til og ta med alle barna til Spania, Portugal eller Italia neste sommer. Vi må begynne å spare nå, derfor er jeg så tidlig ute med å planlegge. 

Jeg vil tro det er billigst å leie hus og finne flybilletter. Hvor er det rimelig å reise i juni/juli? Da tenker jeg på flybilletter. 

Anonymkode: 8dc57...b5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller mot Spania. Men da må dere være ute i god tid med flybillettene. Vi har også vært i Italia, synes det meste er en god del dyrere der - i allefall mat og drikke på restauranter. Spania er et veldig behagelig land å feriere i med barn.

Den billigste familieferien vår var i Kroatia. Var heldig og fikk rimelige flybilletter da Norwegian hadde en direktelinje fra byen jeg bor i. Været var knallfint der også om sommeren, og jeg kan absolutt anbefale det. Men hvis det er viktig at det er sand på strendene, ville jeg heller valgt Spania.

Anonymkode: 6a39a...cf0

Skrevet

Ingen land som har euro, er billige.  Men det spørs selvfølgelig hva som regnes som billig da. For vår familie  som spiser på restaurant 2 ganger hver dag,  blir euroland dyre. 

Derfor ferierer vi i Tyrkia når vi ferierer i Europa. Mange sier også at Albania er bra og svært billig, men det har jeg ikke prøvd.  Mange asiatiske land er også svært billige, men da får man selvfølgelig en lengre flyreise. Men få steder slår Vietnam når det gjelder pris på mat og drikke,  billige hoteller og vakre strender. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være ganske billig å reise til alle de stedene, hvis du kjøper billetter lang tid i forveien . Jeg fikk 2 tur/retur billetter til Spania for under 5000,- kr i Mars. Hadde jeg vært tidligere ute hadde det kostet 2500,- , så det gjelder å planlegge og være tidlig ute. Hvis du sjekker billetter nå allerede er det mulig dere kan få billetter til gud-vet-hvor, for en svært billig kr.

Anonymkode: 9157a...50c

AnonymBruker
Skrevet

HI 

Takk for svar. Vurderer å leie en leilighet, også få tak i så billige flybiletter som mulig. De har ikke lagt ut noe for neste sommer enda, så jeg får vente med å bestille. Er det som regel billigere desto tidligere man bestiller? 

Anonymkode: 8dc57...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Alle landene du nevner har et greit prisnivå på opphold - dersom dere velger feriehus eller ferieleilighet. Italia er nok generelt sett det dyreste, men unngår man de verste turistfellene og kan lage mat selv noen dager, kan man absolutt ha en "budsjett-ferie" også i Italia.  En tur på en supermarked i Italia er hyggelig for norske lommebøker. 

Men det kommer som sagt an på destinasjon. Noen steder er veldig dyre, andre er direkte billige. 

Kan dessverre ikke uttale meg så mye om de andre landene. Jeg er "italiofil", og har reist dit mange ganger i året de siste 20 årene. 

Anonymkode: af8e0...376

AnonymBruker
Skrevet

Vi har feriert i bulgaria di siste årene,sjekk ut Majestic Beach resort i Sunny Beach,veldig rimelig hotell som er kjempeflott. Alt av mat og drikke er veldig billig i Bulgaria.

Anonymkode: d3fc5...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Vi klarte å få flybilletter til ti personer med stort og smått for 20000 kr (ikke midt på sommereren da) Oslo - Alicante, samt stort hus med seks soverom, basseng, flere bad osv, dette kostet 15000 kr pr uke. Vet ikke hva du definerer som storfamilie, men dette fungerte for oss, lagde mye mat hjemme på grill i hagen og kjøkken i villaen.

Anonymkode: 2bc27...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...