Gå til innhold

Ferie eller aktiviteter som er dinosaurrelatert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 8 er over snittet interessert i dinosaurer og jurrasic world. Noen som har tips til reisemål eller andre aktiviteter som kan knyttes til dette?

Anonymkode: 3a421...09f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette blir litt på siden, men i Sommarland i Bø i Telemark står det noen dinosaurfigurer som barn kan klatre på. De står et par forskjellige steder i parken. Det er jo ellers mye annet gøy å gjøre der, så jeg anbefaler forsåvidt parken sånn generelt. Hvis du googler "Bø sommerland dinosaur" så får du opp noen bilder.

Anonymkode: 8677b...3ec

AnonymBruker
Skrevet

Naturhistorisk museum i Oslo har vel også noen dinosaurer. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Naturhistorisk museum i Oslo har vel også noen dinosaurer. 

Her er det masse spennende å se for både barn og voksne!

Selv er jeg en voksen dinosaurelsker og drømmer om å dra på utgravning til Mongolia eller eventuelt bare fossiljakt i Skotland - men det blir kanskje litt voldsomt for dere ;)

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke er at barn begynner å bli vel bortskjemte hvis familien velger å dra lang avgårde til en temapark for å tilfredstille dinosaur- interessen til guttungen.😁

Skrevet
20 minutter siden, Tusseladen skrev:

Min første tanke er at barn begynner å bli vel bortskjemte hvis familien velger å dra lang avgårde til en temapark for å tilfredstille dinosaur- interessen til guttungen.😁

Det kan vel hende at de andre i familien også har glede av dette. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 hour ago, Ella1 said:

Der skal jeg. :)

36 minutter siden, Nuith said:

Her er det masse spennende å se for både barn og voksne!

Selv er jeg en voksen dinosaurelsker og drømmer om å dra på utgravning til Mongolia eller eventuelt bare fossiljakt i Skotland - men det blir kanskje litt voldsomt for dere ;)

Takker for tipsene. Er interessert i dinosaurer jeg også.  Har transsibirske jernbanen på ønskelisten så her går det jo kanskje an å slå to fluer i en lang smekk. 

Endret av SheldonCooper
Gjest BearMama
Skrevet
29 minutter siden, Tusseladen skrev:

Man kan tenke på barnas interesse og planlegge med det i tankene uten at hele ferien kun skal handle om hva barnet ønsker.

Synes det er flott at Ts tar med barnets interesse i betraktning. Hvem vet hva en sånn tur kan åpne opp i et barn? Kanskje interessen er så stor at dette er noe barnet vil drive med i voksen alder?

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar med åtteåringen og seksåringen vår til Jurassic coast i sør-England i sommer. Her er det funnet svært mange fossiler, også fra dinosaurtiden. Det er småbyer som lever godt på denne turismen, og der fossiler preger hele landsbybildet. Museene arrangerer fossil-hunting-trips mm. Kombinert med Natural History Museum i London burde dette være helt OK for en dinosaurelsker :)

Anonymkode: 20115...9dc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av SheldonCooper
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi tar med åtteåringen og seksåringen vår til Jurassic coast i sør-England i sommer. Her er det funnet svært mange fossiler, også fra dinosaurtiden. Det er småbyer som lever godt på denne turismen, og der fossiler preger hele landsbybildet. Museene arrangerer fossil-hunting-trips mm. Kombinert med Natural History Museum i London burde dette være helt OK for en dinosaurelsker :)

Anonymkode: 20115...9dc

Ja, i tillegg er det jo i Sør England det hele startet. Mary Anning var kanskje den første som begynte med utgravinger og forsking på fossiler. 

Endret av SheldonCooper
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, absinthia skrev:

Denne plassen var helt super i fjor for mine gutter på da 6 og 9 år. Dyrepark og rå dinosaurpark. Ungene elsket det! Anbefaler å booke morgen zoo så får dere vekke neshornene og løvene i burene sine...

Anonymkode: 3306b...5dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine tips alle sammen!😊

Anonymkode: 3a421...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...