AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Kontorjobb, men det er likevel provoserende. Har mistenkt dette en stund nå. Vedkommende er liksom borte rundt 25 minutter av gangen støtt og stadig. Hva gjør vedkommende egentlig? Ikke ute ved kaffeautomaten. Logisk siden vedkommende ikke drikker kaffe. Da jeg var på vei fra et møte observerte jeg vedkommende gå ned et par etasjer, og jeg snek meg til å følge etter, uten at vedkommende så meg. Personen gikk inn på handicaptoalettet. Det er en sånn glipe mellom gulvet og døra. Og etter et par minutter falt jeg for fristelsen, nemlig legge meg ned og se inn under glipa. Og der lå vedkommende på gulvet, helt rolig, dvs. etter alt og dømme sovende. "Powernap" på toalettet på jobb har jeg ikke hørt om at vi har lov til. Hva synes dere? Si fra? Anonymkode: 2c56a...bdd 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Hvis noen sover på jobb bør det rapporteres til ledelsen. Men, var du sikker på at personen sov og ikke hadde falt eller fått et illebefinnende? Anonymkode: 36a17...291 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 26. juni 2018 Skaff deg et liv a! Kanskje personen sliter med noe. Tenk å spionere sånn på noen. 25 min powernap må være lov. Anonymkode: bfa09...6dd 62
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 26. juni 2018 Jeg skulle gjerne vært flue på veggen når du går til sjefen og forteller at du har spionert på en kollega når denne var på do... Anonymkode: ba3ab...f5f 154
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 Kan jo være at vedkommende har fatigue eller blodtrykksfall eller lignende som gjør at det er nødvendig for å komme seg gjennom dagen. Anonymkode: f476f...6bd 39
Gjest making.a.mess Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 Hvem velger å ligge på gulvet på toalettet med mindre det er svært nødvendig lurer nå jeg på. Og støtt og stadig? Vedkommende må være syk. Jeg ville hvertfall ikke lagt meg frivillig på et toalettgulv, med mindre jeg var svært syk.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen sover på jobb bør det rapporteres til ledelsen. Men, var du sikker på at personen sov og ikke hadde falt eller fått et illebefinnende? Anonymkode: 36a17...291 Personen kom tilbake til plassen sin 20 minutter etter at jeg kom opp, og dette er noe som jeg har merket skjer omtrent daglig, dvs. at vedkommende er borte nesten en halvtime i ett strekk. Disse "utfluktene" skjer typisk når sjefen er opptatt i møte. Anonymkode: 2c56a...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 Dunk jævlig hardt på døren etter 5 min powernap og løp. Anonymkode: 99e70...44c 5
Yuumi Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 Blir du lykkelig hvis denne personen får alvorlige konsekvenser om du rapporterer det inn? Sladrehank skal selv ha bank. Selv barna i barnehagen vet dette. 33
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #10 Skrevet 26. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jo være at vedkommende har fatigue eller blodtrykksfall eller lignende som gjør at det er nødvendig for å komme seg gjennom dagen. Anonymkode: f476f...6bd På ingen måte, dette er en person i 30-årene som sykler over en mil til/fra jobb hver dag. Anonymkode: 2c56a...bdd 3
Luckiness Skrevet 26. juni 2018 #11 Skrevet 26. juni 2018 Forstår du ikke at det kan være en naturlig forklaring på dette som du ikke har noe med? Kanskje har denne ansatte en form for tilrettelegging eller lider av noe som medfører at personen må ha seg en hvil for å kunne fungere resten av dagen? Kanskje bruker denne ansatte sin ubetalte lunsjpause til dette? Kanskje er den ansatte gravid (om kvinne) og har tilrettelegging med hviletid. Slutt å spioner på kollegaer. Det er du som burde blitt innkalt til sjefen. 32
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #12 Skrevet 26. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne vært flue på veggen når du går til sjefen og forteller at du har spionert på en kollega når denne var på do... Anonymkode: ba3ab...f5f Skal selvsagt ikke ev. legge det fram på den måten. Anonymkode: 2c56a...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #13 Skrevet 26. juni 2018 Akkurat nå, Luckiness skrev: Forstår du ikke at det kan være en naturlig forklaring på dette som du ikke har noe med? Kanskje har denne ansatte en form for tilrettelegging eller lider av noe som medfører at personen må ha seg en hvil for å kunne fungere resten av dagen? Kanskje bruker denne ansatte sin ubetalte lunsjpause til dette? Kanskje er den ansatte gravid (om kvinne) og har tilrettelegging med hviletid. Slutt å spioner på kollegaer. Det er du som burde blitt innkalt til sjefen. Vedkommende er nok ikke gravid, men har små barn. Uansett mener jeg det er feil å bruke arbeidstiden på å sove. Mulig vedkommende trenger mer søvn for å fungere optimalt. Men bør da legge seg tidligere eller bli lenger på jobb. Vedkommende er til lunsj hver dag i godt over en halvtime. Anonymkode: 2c56a...bdd 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #14 Skrevet 26. juni 2018 Tror du at du har plikt å si ifra om det? Hva så? Da må du vite at dine kollegaer har full rett til å dolke deg i ryggen om du gjør noe feil. Anonymkode: 83740...665 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #15 Skrevet 26. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal selvsagt ikke ev. legge det fram på den måten. Anonymkode: 2c56a...bdd Så å spionere på kolleger og så lyve om det til sjefen er ok, men å gjøre hva man selv ønsker i pausen sin er forferdelig? Håper dere har en sjef som min. Han bryr seg overhode ikke om hvordan og når vi jobber bare vi får gjort det vi skal. Frihet under ansvar er faktisk en genial ledelsesstrategi. Anonymkode: ba3ab...f5f 20
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #16 Skrevet 26. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På ingen måte, dette er en person i 30-årene som sykler over en mil til/fra jobb hver dag. Anonymkode: 2c56a...bdd Skjønner jo at behovet for powernap er det når hin sykler ove en mil til jobb. Anonymkode: 99e70...44c 6
Gjest Kritt Skrevet 26. juni 2018 #17 Skrevet 26. juni 2018 Skal du gå til sjefen og si du kikket under døra mens kollega var lenge på do? Lykke til.
Luckiness Skrevet 26. juni 2018 #18 Skrevet 26. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende er nok ikke gravid, men har små barn. Uansett mener jeg det er feil å bruke arbeidstiden på å sove. Mulig vedkommende trenger mer søvn for å fungere optimalt. Men bør da legge seg tidligere eller bli lenger på jobb. Vedkommende er til lunsj hver dag i godt over en halvtime. Anonymkode: 2c56a...bdd Er uansett ikke du som skal vurdere om det er feil eller riktig å bruke arbeidstiden til å sove. Det er nok en grunn til det. Du sitter vel kanskje på KG nå selv i arbeidstiden? Er det riktig da? 12
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #19 Skrevet 26. juni 2018 Jeg kjenner folk som har panikk angst så dem må løpe vekk for å roe seg.Faktisk så synes jeg ikke du er så mye bedre som følger etter folk på do.Har du tenkt å få deg et liv???? Anonymkode: 78817...f2b 21
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #20 Skrevet 26. juni 2018 Det er ikke greit å sove på jobb. Denne arbeidsgiveren har betalt for å jobbe, og det er det h*n da skal gjøre. Tenk om alle skulle tatt en powernap i løpet av arbeidsdagen. Tror ikke leder hadde satt pris på det - om det ikke var et gode man hadde på arbeidsplassen. Anonymkode: 36a17...291 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå