AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Er helt desperat etter å komme vekk fra turnusjobbing. Med helger,kvelder, aldri vite om man kan feire julaften med familien. Påsken på hytta... Jeg blir deprimert av det. Føles ut som jeg bruker opp tid med barna mine på jobb. Vil gjerne jobbe i barnehage,men er vernepleier. Mange sier vi kan få jobb I bhg, men ser bare barnehagelærere og pedagogiske ledere som har pedagogikk fra høgskolen. Regner ikke med de vil ha meg da? Hva med barne og ungdomsarbeider stillinger, kan man være det når man er vernepleier? Er klar over at lønna blir dårligere, men det kunne jeg ikke brydd meg stort om nå.. hjelp noen?? Anonymkode: 86349...160
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Er du heldig kan du få ped på disp men da bare vikariat. Du kan muligens få fagarbeiderlønn ved ansettelse som assistent. Anonymkode: 38778...28c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Du går ik glipp av så mye, uansett om du jobber dag,kveld eller natt + helg. Du kan uansett feire dagen og lære barna dine å gjøre det beste ut av hver situasjon. Det finnes alltid noe godt, uansett om dagen er dritt eller at du må på kveldsvakt. Kan du ikke ha påske middag, julemiddag så kan du heller ha en koselig frokost med barna. Make the best out of it ❤️ Noe barna dine vil ta med resten av livet Bare se the positive med enhver situasjon og det vil gjøre deg lykkelige. Barna vil helt sikkert sette pris på det når de blir eldre og tenker tilbake på hvor mye mammaen dems gjorde for dem. Anonymkode: 1e2d8...3bc 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Jeg er vernepleier selv, og hvis jobben og turnus ikke passer for deg så mener jeg at du skal gjøre noe med det. Ikke hør på folk som sier at du må skjerpe deg osv. Jeg har heldigvis ikke barn, så for min del går det bra å jobbe kveld, natt osv. Men den dagen jeg får barn skal jeg slutte helt med å jobbe turnus. Hvis du skal jobbe turnus så er det viktig at du trives på jobben. Hvis ikke blir man sykmeldt til slutt. Anonymkode: 3519f...0c8 5
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går ik glipp av så mye, uansett om du jobber dag,kveld eller natt + helg. Du kan uansett feire dagen og lære barna dine å gjøre det beste ut av hver situasjon. Det finnes alltid noe godt, uansett om dagen er dritt eller at du må på kveldsvakt. Kan du ikke ha påske middag, julemiddag så kan du heller ha en koselig frokost med barna. Make the best out of it ❤️ Noe barna dine vil ta med resten av livet Bare se the positive med enhver situasjon og det vil gjøre deg lykkelige. Barna vil helt sikkert sette pris på det når de blir eldre og tenker tilbake på hvor mye mammaen dems gjorde for dem. Anonymkode: 1e2d8...3bc Jeg tror ikke barn setter pris på at foreldrene er på jobb. Barn setter pris på at foreldre er til stede.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 8 timer siden, Klokkeblomst90 skrev: Hei Ts. Hvilken jobb har du? Jobber på sykehjem.. hadde fint kunne jobbet om det kun var dagtid mandag til fredag. Men det vil det aldri bli. Anonymkode: 86349...160
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 I Hvpu har vi en som heter vernepleier1, kun dagtid mandag til fredag, er kun morgenstell de er med på, resten av dagen går til fag. Anonymkode: 7abbb...ab1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 Tro meg, du vil IKKE jobbe i barnehage. Det sliter deg ut psykisk og fysisk, og du bruker opp det beste av deg selv på andres barn. Kommer hjem og har ingenting å gi dine egne. Å jobbe i barnehage er å be om å ødelegge helsa si. Styr unna, jeg ber deg!!!!! Anonymkode: e000d...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #10 Skrevet 26. juni 2018 Det er kun om de søker etter en vernepleier at du blir ansatt som en vernepleier og lønnet deretter. Hva med å se etter jobber i NAV eller andre rådgiverjobber? De fleste steder krever bare minst en bachelor. Nav ønsker mangfold så de vil ha mange forskjellige utdanninger. Anonymkode: 5bed4...033 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kun om de søker etter en vernepleier at du blir ansatt som en vernepleier og lønnet deretter. Hva med å se etter jobber i NAV eller andre rådgiverjobber? De fleste steder krever bare minst en bachelor. Nav ønsker mangfold så de vil ha mange forskjellige utdanninger. Anonymkode: 5bed4...033 Jeg har fulgt med noen mnd. Ingen som har søkt det her i nærheten på den tiden.. Syns mange sier vernepleiere kan jobbe så mange stedet, men er da ikke ofte det kommer stillinger.. Anonymkode: 86349...160
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du går ik glipp av så mye, uansett om du jobber dag,kveld eller natt + helg. Du kan uansett feire dagen og lære barna dine å gjøre det beste ut av hver situasjon. Det finnes alltid noe godt, uansett om dagen er dritt eller at du må på kveldsvakt. Kan du ikke ha påske middag, julemiddag så kan du heller ha en koselig frokost med barna. Make the best out of it ❤️ Noe barna dine vil ta med resten av livet Bare se the positive med enhver situasjon og det vil gjøre deg lykkelige. Barna vil helt sikkert sette pris på det når de blir eldre og tenker tilbake på hvor mye mammaen dems gjorde for dem. Anonymkode: 1e2d8...3bc Jeg har hatt foreldre som har jobbet turnus under oppveksten og det var ingen av oss søsken som synes det var kult. Ekstra trist når far eller mor måtte reise på jobb på feks julaften. Trist at en forelder alltid var vekke. Anonymkode: 4c54a...282
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 Hvis du er lei turnus er det bare å søke på alt du tror kan være relevant for en vernepleier, trenger jo ikke stå det i utlysningsteksten. Rådgivningsstillinger, assistent på skole/sfo, konsulent for nav/forsikring/kommune, dagstillinger i helsevesenet (en sjeldenhet ja, men de finnes) osv. Evt kan du ta en videreutdanning som øker sjansene dine for dagjobber, vet ikke helt hva som er mest relevant for vernepleiere i så måte, men hvis du sjekker hva høyskolene rundt deg kan tilby så finner du sikkert noe. Jeg kjenner for øvrig to sykepleiere som jobber i barnehage, men de blir ikke lønnet som sykepleiere, og du vil nok heller ikke bli lønnet som vernepleier. Jeg forstår godt at du er lei turnus, tok selv videreutdanning for å komme meg vekk fra turnusmaset. Men etter å ha jobbet en stund fra 8-15.30 kun dag, må jeg si at det ikke bare var supert det heller. Nå har jeg fått en deal med litt kveldsvakter i ukene og noen få helger i året, akkurat nok til at jeg tjener litt mer og kan ha noen lange morgener innimellom uten å være bundet opp så mye at mitt sosiale liv lider. Anonymkode: 1461a...43b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 På 26.6.2018 den 14.22, AnonymBruker skrev: Jeg er vernepleier selv, og hvis jobben og turnus ikke passer for deg så mener jeg at du skal gjøre noe med det. Ikke hør på folk som sier at du må skjerpe deg osv. Jeg har heldigvis ikke barn, så for min del går det bra å jobbe kveld, natt osv. Men den dagen jeg får barn skal jeg slutte helt med å jobbe turnus. Hvis du skal jobbe turnus så er det viktig at du trives på jobben. Hvis ikke blir man sykmeldt til slutt. Anonymkode: 3519f...0c8 At jeg må skjerpe meg fungerer uansett ikke. Har prøvd og tenke positivt, men ingen tanker kan rettferdiggjøre at jeg ikke er med barna mine. Kan jeg spørre om hvilken jobb du er ute etter da? Her jeg bor er det sjeldent vernepleier stillinger. Og er det noe så er det turnus. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er lei turnus er det bare å søke på alt du tror kan være relevant for en vernepleier, trenger jo ikke stå det i utlysningsteksten. Rådgivningsstillinger, assistent på skole/sfo, konsulent for nav/forsikring/kommune, dagstillinger i helsevesenet (en sjeldenhet ja, men de finnes) osv. Evt kan du ta en videreutdanning som øker sjansene dine for dagjobber, vet ikke helt hva som er mest relevant for vernepleiere i så måte, men hvis du sjekker hva høyskolene rundt deg kan tilby så finner du sikkert noe. Jeg kjenner for øvrig to sykepleiere som jobber i barnehage, men de blir ikke lønnet som sykepleiere, og du vil nok heller ikke bli lønnet som vernepleier. Jeg forstår godt at du er lei turnus, tok selv videreutdanning for å komme meg vekk fra turnusmaset. Men etter å ha jobbet en stund fra 8-15.30 kun dag, må jeg si at det ikke bare var supert det heller. Nå har jeg fått en deal med litt kveldsvakter i ukene og noen få helger i året, akkurat nok til at jeg tjener litt mer og kan ha noen lange morgener innimellom uten å være bundet opp så mye at mitt sosiale liv lider. Anonymkode: 1461a...43b Takk for tips! De stillingene jeg har sett som er assistent på skole/SFO så er det midlertidig og gjerne sommerjobb. Konsulent for nav osv., så har jeg bare sett med andre type utdanninger enn vernepleier. Jeg er fryktelig sint på meg selv som valgte det yrket jeg har! Klarte ikke sett meg inn i hva turnusleger faktisk betyr... Anonymkode: 86349...160
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At jeg må skjerpe meg fungerer uansett ikke. Har prøvd og tenke positivt, men ingen tanker kan rettferdiggjøre at jeg ikke er med barna mine. Kan jeg spørre om hvilken jobb du er ute etter da? Her jeg bor er det sjeldent vernepleier stillinger. Og er det noe så er det turnus. Takk for tips! De stillingene jeg har sett som er assistent på skole/SFO så er det midlertidig og gjerne sommerjobb. Konsulent for nav osv., så har jeg bare sett med andre type utdanninger enn vernepleier. Jeg er fryktelig sint på meg selv som valgte det yrket jeg har! Klarte ikke sett meg inn i hva turnusleger faktisk betyr... Anonymkode: 86349...160 Og med turnusleger mente jeg turnusliv. Anonymkode: 86349...160
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 Det er en fantastisk utdanning, men det er lett å bli utbrent av jobben.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #17 Skrevet 28. juni 2018 På 26.6.2018 den 14.22, Klokkeblomst90 skrev: Jeg tror ikke barn setter pris på at foreldrene er på jobb. Barn setter pris på at foreldre er til stede. Jobber man turnus, kan man jo holde barnet hjemme fra barnehage og hente tidlig etc... Anonymkode: b1752...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #18 Skrevet 28. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber man turnus, kan man jo holde barnet hjemme fra barnehage og hente tidlig etc... Anonymkode: b1752...4e0 Joda. Og det har jeg gjort hver gang jeg jobber kveld eller har fri. Men om ikke lenge er det skole. Da fungerer ikke det lenger.. Anonymkode: 86349...160
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #19 Skrevet 30. juni 2018 Jeg jobber i videregående skole. Der har vi en avd med multihandikappede og/ eller psykisk utviklingshemmede elever. Vi har vernepleier ansatt. Det kan aldri bli mer enn ca 85% stilling, fordi det er bare 196 arbeidsdager i året (elevåret er 190 dg+ 6 planleggingsdager), men arbeidstiden er jo grei. Kan det være noe slikt å søke på for deg der du bor? Vi har også en vernepleier som har tatt ped-utdanning og underviser på helse-og oppvekstfag. Vernepleieren på spesialavdelingen har ikke ped., men har noen lærertimer og resten av stillingen som miljøterapeut. Anonymkode: 9951b...8b3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 Søk stilling som støttepedagog i bhg. Eller dagsenter? Fagleder i bolig? Jeg er selv vernepleier og her i kommunen er vi ettertrakta, og ikke noe problem å få dagjobb. Men jeg elsker turnuslivet, selv om jeg har barn. Anonymkode: 6ceec...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå