AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Har bokstavelig talt ikke følgt med på noen ting om hva som har skjedd i Norge de siste 10 årene uten om valg resultatene. Har jobbet i Japan, Frankrike, Tyskland, Belgia og USA i lengre perioder, og vært en go del andre steder men sjeldent mer enn noen måneder. Må helt ærlig si jeg kjenner ikke igjen det Norge jeg har kommet tilbake til som jeg forlot. Selvsagt har Nordmenn det betraktelig bedre på diverse områder enn resten av verden, og er glad for at veldferd blir satt som en så stor prioritet slik at det er et sikkerhetsnett for de som faller utafor. Men når det kommer til å bestemme over egen kropp henger vi ekstremt langt etter, ser ut som det startet og stoppet med å legalisere abort. Etter det jeg har lest de siste halvåret så har ikke nåværende statsminister lest seg mye opp på vitenskapelige tekster, og må ærlig si at når jeg forlot Norge for å jobbe hadde jeg håpet at når jeg kom tilbake så ville vi ha gjort de framskrittene jeg prøvde å få fram når jeg var politisk aktiv i min ungdom. Men nå ligger vi til og med etter Canada, og en 12 år gammel gutt ligger nå på sykehus med stor sjanse for at han kommer til å dø da de tok cannabis oljen ifra moren hans, og han er for syk til å kan bli flyttet. Er det ikke litt høl i hue at de gir han sterk heroin (vet de kaller det for morfin men det er i bunn og grunn det samme) på sykehuset som vi vet skaper rus avhengighet og død. Mens noe som ikke går å bli avhengig av eller overdosere på er fyfy? Dette er ikke et snikinnlegg hvor jeg bare vil legalisere cannabis, etter å ha blitt kjent med mennesker fra hele verden så er det ikke noe problem for meg å få det importert, og ikke minst er jeg garantert at jeg får det rent og trygt. Og jeg røyker mindre enn den gjennomsnittlige nordmann drikker, jeg trenger at klart hode for jobben min så det blir bare under ferie. Men jeg har møtt så mye mennesker som har fått bedre liv i land hvor dette ikke er et problem. Kona mi har blitt venner med andre kvinner som jobber i "miljøet" eller som de kalles i Belgia sex terapeuter, og når jeg får høre hvor mye bedre livene deres har blitt etter å ha blitt integrert inn i samfunnet, betaler skatt, eier ofte 2 leiligheter hvor de har en for jobb. Så er det et mysterium for meg at dette forsatt er et problem i Norge. De slipper å være redde for at bakmenn utnytter dem siden de selv ikke kan gå til politiet da de brøt loven før. Jeg skjønner ikke hvordan en høyre regjering som jobber spesifikt for at andre mennesker skal ta vare på seg selv og sine nærmeste, eget ansvar for egen fremtid, rett til å få bestemme over eget liv og utvikling. Hvorfor gjelder ikke dette også egen kropp og hva du gjør med ditt eget sinn? Føler at jeg ikke forstår noen ting som blir sagt på nyhetene, verken på tv2 eller nrk, VG og Dagbladet har blitt det samme som et ukeblad uten noe som helst innehold. Så for dere som var som meg i yngre dager hvor dere absorberte alt dere kunne om norske nyheter og politikk, hvilke bøker vil dere anbefale at jeg leser, hvilke journalister er til å stole på og ikke er interessert i å gjøre seg selv berømte men faktisk er interessert i fakta. Etter å ha jobbet såpass mye ser jeg fram imot 7 uker med uavbrutt ferie og tenkte jeg skulle bruke den tiden på å skjønne hva som har skjedd mens jeg var borte så kom gjerne med forslag. Anonymkode: 87a0d...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå