AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Er litt i tvil her. Jobber med ei flott tyrkisk dame. Vi er begge rundt 40 ,hun er skilt med ei datter på 13. Hun er muslim og spiser ikke svin,men drikker vin, faster ikke og bruker ikke hodeplagg. EEr nok relativt liberal og godt utdannet. Jeg er etnisk norsk. Hun tar mye kontakt og liker tydeligvis og tilbringe tid sammen med meg. Vi har gått endel spaserturer sammen og kino, Er litt redd for at jeg tar feil av hele situasjoen og det holder meg litt tilbake. Hun har ikke mange kjente her og vi har fått god kontakt gjennom jobben. Jeg har ingen er faring med tyrkisk kultur og hvor sannsynlig det er at hun ser for seg noe mer jeg er en en trivelig fyr hun liker å tilbringe tid med eller noe mer. Kjenner ingen andre tyrkere eller kjenner noen norske menn sammen med tyrkisk dame. Noen med innsikt/erfaring??. Anonymkode: 13225...1c1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Mannen min er tyrkisk og jeg har bodd der i mange år. Kan i allefall si at min erfaring er at det å ha venner av det andre kjønn, ikke er normalt. Ergo jeg vil tro tanken er noe mer. Så er tyrkiske damer også tilbakeholden i forhold til sjekking. Er ikke vanlig at dem tar intinativ. Det er vel ansatt som å være "løs". Men så er jo tyrkere som oss forskjellige. Så umulig å si sikkert Anonymkode: 31486...e82 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Jeg har bor i Tyrkia i perioder, og kjenner ei tyrkisk kjente bedre enn mange andre. Hun bruker ikke plagg, ser ikke tyrkisk ut i det hele tatt egentlig, og har kjæreste i Tyskland. Ellers er det ikke normalt for tyrkiske kvinner og ta initiativ. Men er hun oppvokst i Norge? Da vil jeg vel regne med at hun er mer norsk i sin væremåte. Anonymkode: 195d2...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min er tyrkisk og jeg har bodd der i mange år. Kan i allefall si at min erfaring er at det å ha venner av det andre kjønn, ikke er normalt. Ergo jeg vil tro tanken er noe mer. Så er tyrkiske damer også tilbakeholden i forhold til sjekking. Er ikke vanlig at dem tar intinativ. Det er vel ansatt som å være "løs". Men så er jo tyrkere som oss forskjellige. Så umulig å si sikkert Anonymkode: 31486...e82 Hvordan er det å bo der over flere år? Fikk du ikke mange advarsler mot å bli sammen med han? hvor muslimsk er han og familien? Hvor i Tyrkia? Hilsen kvinne som lenge har vært forelska i tyrker, men aldri tok steget pga mas fra alle rundt meg. Anonymkode: 195d2...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Var en utfordring å bo der. Savnetnalt hjemme og følte vel at egen kultur og tro ikke ble akseptert. Han er ikke veldig konservativ. Men han er muslim. Troen eller praktiseringen er vel blitt utvannet med årene i Norge. Så mindre nå en før. Vi har dog alltid vært nøye med å respektere hverandres tro og har derfor møtet lite konflikter i forhold til det. Våre barn lærer om begge kristendom og Islam og blir å velger selv. Der ikke omskjært og spiser svin. Jo møtte uendelig med fordommer. Men har stolt på meg selv og egen dømmekraft. I dag er alle fordommer jeg opplevde gjort om til beundring for en god mann og far. Aldri angret. Vi har vært sammen i 14 år. Han har alltid respekteret og elsket meg høyt. Vi har ett ekteskap mange misunner. Faktisk. Jeg har også vennerpar etter årene I tyrkia som er tyrkisk/norsk og kan love deg at det er verdt å gi en sjangs. Det finnes sleipe tyrkere. Uten tvil. Men mange gode Han er fra Adana. Svigers er litt mer konservativ enn mannen. Men har alltid respekteret og vært glad i meg for den jeg er Anonymkode: 31486...e82 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Bare inviterer henne hjem, og på bordet setter du ei skal med tyrkisk pepper. Da skal du se det ordnet seg. Vis at du kan litt om kulturen hennes. Anonymkode: b55f6...b62 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 På 27.06.2018 den 2.44, AnonymBruker skrev: Jeg har bor i Tyrkia i perioder, og kjenner ei tyrkisk kjente bedre enn mange andre. Hun bruker ikke plagg, ser ikke tyrkisk ut i det hele tatt egentlig, og har kjæreste i Tyskland. Ellers er det ikke normalt for tyrkiske kvinner og ta initiativ. Men er hun oppvokst i Norge? Da vil jeg vel regne med at hun er mer norsk i sin væremåte. Anonymkode: 195d2...1ca Jobber med et prosjekt i utlandet dvs har ikke truffet henne hjemme. Hun har aldri vært i Norge. Jeg har ikke vært i Tyrkia og kjenner ingen tyrkere. Vi kjenner ikke mange her og har funnet tonen. Veit jo at kvinner har strammere rammer en tyrkiske gutter. Er nok av jenter som har hatt feriegutter, men aldri hørt om norsk gutt med tyrkisk ferieflørt. Er bare redd for at jeg misforstår og tar hint som ikke er hint. Denne venninden din med tysk kjæreste. Er han tysker?? Veldig mange tyrkere i Tyskland. Hun jeg kjenner har massevis av slektinger der. Bla annet to tanter som har bodd der i 40år uten å kunne tysk bl.a. Anonymkode: 13225...1c1 1
FrodoSam Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars Hvordan gikk det? Kom over denne posten i 2025. Ble dere et par? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars FrodoSam skrev (5 timer siden): Hvordan gikk det? Kom over denne posten i 2025. Ble dere et par? Ja, vi ble det. Jeg reiste hjem etter 5 mnd. og vi oppretthold kontakten. Og begynte planlegging. Men hun hadde en karrière som ikke lot seg lett overføre til Norge. Hun hadde en høy stilling og hadde ca 4 år igjen før hun kunne ta sluttpakke / pensjon. Å slutte tidligere ville "ødelegge" alt hun jobbet for over 20 år. Ikke rettferdig på forvente det av henne. Jeg har en ok+ jobb i Norge og for meg å finne jobb i Tyrkia?? Litt samme situasjon. I tillegg kom jo hennes datter, lokasjon, skulle hun til Norge, bo hos far osv. Så vi måtte i tilfelle hatt langdistanse over 4 år. Etter 1 år med endel frem og tilbake. Så rant det hele dessverre ut i sanden. Riktig person til feil tid, som det ofte er. Det var skikkelig vondt og det tid å komme over. Men fantaserer fremdeles av og til om å pensjonere meg i Izmir, kjøpe hus med basseng og drikke vin med den dama. Anonymkode: 13225...1c1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Ofte vil de ha mennesker fra sin egen kultur også. Men feil tid, sikkert det som skjedde 😕 Anonymkode: d3923...02f
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ofte vil de ha mennesker fra sin egen kultur også. Men feil tid, sikkert det som skjedde 😕 Anonymkode: d3923...02f Det er jo tydelig at det ikke var derfor det ble slutt. Anonymkode: 65a9e...81f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå