AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Jeg har en svært liten familie, og vil jo gjerne ha ett godt forhold til de. Men vi er veldig forskjellige, de bor på bygda, ingen av de har utdannelse etter ungdomskolen, og de drikker mye alkohol. Jeg bor i byen, har en bachelorgrad, er engasjert i politikk og drikker ikke alkohol. Noen få timer sammen med de er koselig, men siden de bor litt langt unna, så blir det gjerne overnatting. Og jeg vil egentlig bare hjem. Spesielt da på kvelden da de er fulle, og jeg er edru. Lurer på om noen har tips til meg, noe som gjør det lettere å være sammen med de? For de er jo snille mennesker, det er bare det at vi er så forskjellige. Og er det andre som er i lignende situasjon, og hva gjør dere? Anonymkode: 16313...b6e
BlendaSensitive Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Ha de i små doser. Du skal leve ditt liv, og de lever sitt. Sånn er det bare, og venner velger vi, familie har vi. Kanskje forsøke finne det som er felles for dere? At de drikker alkohol må du respektere, samme som at de må respektere at du velger og ikke drikke. Har ikke noen gode råd sånn egentlig, er outsideren selv. Jeg er glad for å se familien, men også glad jeg kan velge hvor ofte jeg ser de. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Begynn å drikk! Anonymkode: 511c2...c09 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Først, har stor forståelse for at du ikke liker å sitte på kvelden å drikke med familien. Håper de respekterer deg og er villige til å finne andre muligheter å omgåes. Er det mulighet for å overnatte et annet sted i nærheten for eksempel hos en venninne? Familien din, er det dine foreldre eller fler, bror? Er det mulig å treffe de på andre måter, som for eksempel en av gangen, at søsken besøker deg i byen eller å treffe moren din på kafe? Anonymkode: 7148a...d1f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 Kanskje du kan invitere dem til byen en gang, og vise dem hva DU er interessert i? Slik at de kan ta litt mer del i ditt liv? Ta dem med på en politisk debatt, et teaterstykke, eller noe annet som er litt utenom deres vanlige hverdagsliv. Og et språklig tips: "De" bøyes til "dem" i akkusativ. "Ha et godt forhold til dem", "sammen med dem", osv. Anonymkode: 3440b...e46 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 Fokuser på det dere har til felles. De aksepterer jo deg selv om de merker at du er annerledes. Så lenge ingen er slemme mot hverandre, så er det normale å fokusere på det man har til felles og la ulikhetene ligge Anonymkode: dafcb...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå