Gå til innhold

Syklister som forviller seg ut i bilveien og blir drept.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trist med dødsulykker.

Men hvis de etterlatte ønsker å trygge syklister og ha fokus på sikkerheten deres, så kan de starte med å lære dem opp på kjøretøy og blindsoner.

Anonymkode: 9a947...55c

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)

Jeg mener det er fortau akkurat der, om man benytter google-streetview og bruker bildet i artikkelen som referanse, skjedde dette på strekningen der det starter et fotgjengerfelt rett under bergveggen og frem til selve krysset.

Personen kjører i retningen som google-streetview er satt i, dvs ut fra oslo.

Det er også et buss-stopp i nærheten av krysset som sikkert kan komplisere, personlig ville jeg valgt fotgjengerfeltet her i rushen.

Man kan "kjøre" frem til brukrysset i google-streetview her for å se hvordan det ser ut her, antakelig skjedde hendelsen der det større kjøretøyet (ironisk nok) befinner seg i google-streetview.

https://www.google.com/maps/@59.874081,10.778748,3a,75y,158.07h,77.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1OZy4qkA9mPiyPKQ4g7tqQ!2e0!7i13312!8i6656

Endret av HankySpanky
Skrevet

På bildet ser det slik ut 

2z2R8jJD8ZqcBlFxJdJoaQ2VmCh7-JdIWp6IpIat

Ser jo mest ut som det var lastebilen som ikke rakk å bremse. Eller ikke så sykkelen. 

Derfor er det jo riktig at syklistene tar ansvar, slik at bilistene slipper å følge med. 

Skrevet

Dette var så klart tragisk, men nå ser jeg enormt mange syklister i byen som tar av i trafikken og andre steder. 60% økning betyr jo at noe må gjøres med både sykkeladferd og trafikkbildet. 

Jeg ble selv påkjørt av en syklist når jeg trillet min egen sykkel på gangsti. Ble så klart rasende. Mistet alle matvarene mine og han snudde seg til og med å så hva som var skjedd. En av bonusene og jeg har vært i to nesten påkjørsel av sykkel. 

Jeg får nesten lyst til å bli hemmelig sykkelpoliti å sette opp feller for idiotene som kjører bajas!

Skrevet

Økningen av dødsulykker er åpenbart på grunn av stadig flere syklister forviller seg ut i veien, selv om de kan sykle på et fortau. Joda, de har som regel rett til det, men at det er farlig er det liten tvil om. De færreste kjører ned noen med vilje, og syklister kan være vanskelig å se, spesielt i større lastebiler.

Synes en del ligger i holdninger her. De som er forkjempere for at syklister på død og liv bør tenke over denne statistikken neste gang de på død og liv skal få folk til å kreve sin rett.

Krev din rett, risiker ditt liv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir for dumt å se en drept syklist meid ned på en bilvei. Bare 5 meter unna en helt trygg sykkelvei. 

Han har jo rett til å utsette seg for fare ved å sykle på bilveien. Men det hjelper ingen ting når man er død. 

Anonymkode: 75df1...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...