Gå til innhold

Hva skjedde? begynte plutselig å løpe..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sukkeravhengig i en del år, drakk 2 store pepsi max for dagen, magen ble skikkelig stor og myk tilslutt.. Så bestemte jeg meg for at nok var nok, kuttet ut pepsi max for godt, mindre sukker og mer grønnsaker.

Formen var ELENDIG, ble sliten av å gå opp bakkene.. så jeg startet med å gå turer, i starten var det et ORK, løp noen meter men måtte gi meg.. så jeg fortsatte å gå turer, hver dag i 2 måneder.. plutselig merket jeg at jeg klarte å gå lengre.. og så lengre.. og nå på begynnelsen av 3 måneden er det som om "kroppen vil ha mer" etter å ha gått en god stund så var det akkurat som det bare gikk et tak i meg, og jeg begynte å løpe (?) …. og jeg klarte å løpe et godt stykke for å være meg… og så måtte jeg hvile, stod igjen som et ? ( hva var det som skjedde? )

Nå utvider jeg gå/jogge/ gå jogge- og klarer lengre og lengre økter, som om kroppen krever "mer".. 

Noen som vet hvorfor slike ting skjer? all trening er jo nytt for meg, så leser meg opp...

Anonymkode: 13876...583

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du merker forfallet fortere dersom du kutter ut treningen igjen en dag. Jeg har selv begynt og løpe ordentlig, ikke for å slanke meg da men for å takle angsten bedre. Når man har angst/sorg/sjokkfølelse så klarer ikke hjertet og jobbe skikkelig, men det pumper mer om man løper, så det er min grunn. Jeg føler meg ihvertfal lat og forfalt om jeg kutter ut igjen..

Anonymkode: f9a3c...229

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du merker forfallet fortere dersom du kutter ut treningen igjen en dag. Jeg har selv begynt og løpe ordentlig, ikke for å slanke meg da men for å takle angsten bedre. Når man har angst/sorg/sjokkfølelse så klarer ikke hjertet og jobbe skikkelig, men det pumper mer om man løper, så det er min grunn. Jeg føler meg ihvertfal lat og forfalt om jeg kutter ut igjen..

Anonymkode: f9a3c...229

Mulig det, har klart å holde det i 3 måneders tid nå, og har tenkt og fortsette med det, blir jo bare glad av hele greien.

Så flott måte "å takle" angst.. jeg visste ikke at hjertet ikke klarte å jobbe skikkelig ved angst/sorg/sjokkfølelse, så det var ny læring for meg, du tar jo tak i det på best mulig måte, ønsker deg alt godt:hjerte:

• Liker 2
Skrevet

Du opplever nok at kroppen blir i bedre og bedre form og derfor så føles det også greit med joggingen. 

Synes du er kjempe flink som ikke presser deg, men går, løper litt, også går igjen, det er på en måte intervalltrening du driver med (Google det)

Jeg ble så glad av å lese innlegget ditt. Det er sånne innlegg flere burde lese, at det lønner seg å ta det rolig i begynnelsen også øke treningen suksessivt. Altfor mange begynner for hardt og da mister de lysten fordi kroppen blir helt utslitt, og de slutter å trene. 

Keep up the good work!!! :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, FlikkFlakk skrev:

Du opplever nok at kroppen blir i bedre og bedre form og derfor så føles det også greit med joggingen. 

Synes du er kjempe flink som ikke presser deg, men går, løper litt, også går igjen, det er på en måte intervalltrening du driver med (Google det)

Jeg ble så glad av å lese innlegget ditt. Det er sånne innlegg flere burde lese, at det lønner seg å ta det rolig i begynnelsen også øke treningen suksessivt. Altfor mange begynner for hardt og da mister de lysten fordi kroppen blir helt utslitt, og de slutter å trene. 

Keep up the good work!!! :)

Takk, har lyttet til kroppen min hele veien, jeg må det, er jo det viktigste vi har:hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...