AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #21 Del Skrevet 26. juni 2018 Jeg studerte ved siden av full jobb i sin tid, og det var tøft. Ble vel minst 150 % til sammen, vil jeg tro, og i tillegg måtte jeg være veldig konsentrert når jeg leste; de jeg studerte sammen med gjorde det jo på full tid, så jeg måtte være max effektiv. Utrolig slitsomt, men det som reddet meg var jo at jeg visste det var for en begrenset periode. Anonymkode: 46c23...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #22 Del Skrevet 26. juni 2018 Jeg er fengselsbetjent, og kjører litt buss på fritiden. Var bussjåfør før jeg begynte på fengselsskolen. Begge deler er turnusjobber, og jeg trives. Ville vært mye mer sliten med 8 - 4 jobb + ekstrajobb. Anonymkode: 539ef...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 26. juni 2018 #23 Del Skrevet 26. juni 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har vært vant med å jobbe mye hele livet og trives med det. Ikke verre å jobbe 150 % når man er 50 enn å jobbe 100% når man er 70, som jeg faktisk kjenner flere som gjør. Anonymkode: 375f4...3c5 Er helt utrolig å høre at du kan snakke slik ..uten å engang i en bisetning nevne noe om type arbeid...indivuelle livssituasjon, underliggende sykdommer. Helse historikk eller noenting. Helt utrolig...hvis du ikke forstår at slike faktorer har betydning og at typen arbeid vi har idag varierer meget mye så er det på tide du begynner å begynner å tenke litt. Vil du at en hjernekirurg skal bli inspirert av det du skriver her f.eks? jeg kan komme med forferdelig mange eksempler her. .nå må du begynne å tenke deg om, den naive fremstillingen din her er direkte proveserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 26. juni 2018 #24 Del Skrevet 26. juni 2018 33 minutter siden, AnonymBruker said: Man blir syk av å være fattig også. Greit å jobbe ekstra hardt en stund for å kunne jobbe mindre hardt (eller kanskje slutte helt) senere i livet. Hvis man er så ovenpå økonomisk at man aldri trenger å låne penger til mer enn 2% rente og man har penger til å investere 20-30% av inntekten i noe som gir 5-10% avkastning i året, så kan man etter hvert gjøre akkurat det man vil uten økonomiske bekymringer. Anonymkode: 43066...a86 Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg ville frem til...hva vet du om hvordan for mye jobbing i lengre perioder (årevis) påvirker deg individuelt ? det vet du ikke ....det vet ikke legen din heller. Det man vet er at det er ufattelig mange som blir langtids sykemeldte og får store helseproblemer ved å gå den ruten. Som jeg prøvde å poengtere tidligere...du gambler med helsa di. Du trenger helsa di for at du skal fungere i fremtidig arbeid de neste 20-30-40årene på en brukbar måte. Du gambler med det man kaller for din egen human kapital. Den kan du ikke kjøpe mer av den dagen du trenger påfyll på den kontoen...du forstår det eller? Du kan ikke jobbe deg rik på vanlige lønninger...det fungerer ikke slik. Samtidig som du sakte men sikkert bare justrerer forbruksvanene dine. Du låser deg selv av med å begrense din egen stimuli her i livet til å kun jobbe for andre. Skal du forstå hva som gir avkastning og verdi iform av enten det er penger eller andre livsverdier ...ja så blir du ikke magisk inspirert til verken det ene eller andre ved å gjøre akkurat det samme som du alltids gjør for andre i jobben din. Jeg snakker om å oppdage hva som har verdi for deg som person....ikke vennene dine eller samfunnet forøvrig. Hvis det skulle være å f.eks kjøre rundt i en bil med Mercedes stjerna i 500k klassen fremfor en normal bil eller en båt du skal kjøpe til å bruke 4 \ 52 uker i året. Vel da ville jeg anbefalt at du går ned til en 50% stilling og bruker noe tid på å finne ut hvem du egentlig er...kanskje du oppdager noen nye sider ved deg selv?. Ta deg en tur til utlandet oftere...brenn av noe cash$$ på måter kommunismen her hjemme ikke forbyr deg ...og lev ut noen kinks heller. Så dropper du de der fotball turene til England med kompis ølmagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå