AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Finnes det råd som fungerer? Jeg har en blandingshund type stor/mellomstor. Fra han var liten til 19 mnd var han leken og sosial med andre hunder, aldri hissig, men nokså intens( er 21 mnd nå). August i fjor fikk vi ny valp( tilfelle det er en årsakssammenheng). Han har endret adferd i møte med ukjente hunder radikalt den siste tiden. Fra å være leken til å ville hilse, til og glefse,knurre selv om hund som vi møter bare viser dempende signaler. Han biter ikke, det høres bare grufullt ut, og kommer utval det blå. Det kan være greit i et minutt eller to, før han plutselig glefser. Valper og hannhunder er spesielt ofre for denne adferden, men også noen tisper. Dette kom brått på for meg, så jeg var ikke forberedt da dette skjedde første gang. Dette har også ført til at jeg er ekstra nervøs når vi møter fremmede hunder. Jeg er bevisst på kroppsspråk, samt Ikke dra unødig i båndet osv. Den andre hunden i huset er også en hannhund, men de to leker godt, selv om de måler krefter gjennom lek. Det er rolig og fint mellom disse to. Dyrlegen sa jeg skulle se an litt, men jeg mener det må være noe jeg kan gjøre. Hjelp?? Anonymkode: 2af5e...eeb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Om du har med «den nye» når dere går tur kan dette være årsaken.. har selv 2 stk som akkurat det samme skjedde, for gamlingen skulle beskytte valpen. Vi gikk forskjellige turer å lok gamlefar være seg selv, etterhvert som valpen vokste( å vi kastrerte han) går det kjempe fint 😊😊 Anonymkode: 2050b...e3e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Jeg lurer på om jeg må kastrere? Hvor gammel var gamlefar da du kasterte han? ønsker jo å få han tilbake slik han var. Han er sjalu i tillegg, også mot mennesker, men er ikke hissig bare påtrengende og masete. Kommer i mellom og skal leke/ kose osv. Anonymkode: 2af5e...eeb
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om jeg må kastrere? Hvor gammel var gamlefar da du kasterte han? ønsker jo å få han tilbake slik han var. Han er sjalu i tillegg, også mot mennesker, men er ikke hissig bare påtrengende og masete. Kommer i mellom og skal leke/ kose osv. Anonymkode: 2af5e...eeb Han var 6 år 😊 å den lille var litt under 1 år 😊 nå er de perlevenner! Anonymkode: 2050b...e3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå