Gå til innhold

Bare jeg som er dame og alltid må ta initiativ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For at det i hele tatt skal bli noe med menn. Av de kjærestene jeg har hatt, er det jeg som har måttet ta det første steget for kontakt/date. Ingen mann har gjort det med meg. Får aldri komplimenter på utseendet heller. Er det noen andre damer i samme situasjon? Lurer bare på om jeg er såpass lite attraktiv at jeg bare får de som er desperat etter hva som helst, liksom...

Anonymkode: 49b98...1c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikkert helt bra og atraktiv nok. Det er ikke alltid utseende og kropp som tiltrekker menn. Det kan være andre kvaliteter. Jeg hadde en kjæreste en gang som jeg vil si var mindre pen, men det var den beste sexen jeg har hatt noen gang og verdens mest reale og ærlige dame.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sjekket opp på byen og får meldinger på tinder, men de er som regel ute etter et ligg, noe jeg ikke er. Med eksene mine er det jeg som har tatt det første steget. 

Anonymkode: 41ade...0bb

Skrevet

De som er på tinder er for det meste ute etter tilfeldig sex. Prøv et seriøst kontaktsted som for eksempel match. no eller  noe annet . Jeg er for tiden singel og har hatt noen tilfeldige møter med sex via en kontaktside , men det er ikke veldig interessant mer. Mange gifte hjemmeværende damer som ikke får det de skal ha. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du blir sjekket opp ute, så er det jo ikke du som tar det første steget som du sier. Ikke alle er ute etter et ligg med en gang. Men det er klart jeg er mann og nesten alle menn er ute etter det samme. Vil gjern mellom lårs på en kvinne.

Endret av Agrgr
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tatt initiativ i de gode forholdene jeg har hatt, dette fordi jeg er impulsiv og ser på livet som skjørt og at man ikke skal sitte og vente på ting. Så jeg går all-in og nøler svært sjelden(dersom alle brikkene er på plass, ikke for hvem som helst, er fremdeles kresen). Spiller aldri spill. I går f.eks, så fortalte jeg daten min at jeg har blitt småbetatt av han, og at jeg ikke sa det fordi jeg ville ha en respons eller handling fra han, men fordi jeg ville dele hvordan jeg hadde det. Da hadde vi en hyggelig samtale, og avtalte å møtes til helgen. 

Det er rart at du ikke har fått komplimenter, det er viktig å se hverandre og være i nuet. Jeg hadde en erfaring med det da jeg traff en som jeg etterhvert kuttet kontakt med. Spurte han hvorfor han likte meg så godt, så sa han VET IKKE. Haha! Det var nok begynnelsen på slutten. Men uansett, måtte på en måte lære han å si hyggelige ting/beskrive sine omgivelser den kvelden. Typisk idrettsfyr som aldri stopper opp og tenker over noe. 

Så vi har jo en del felles, TS, men jeg er veldig avslappet rundt det, og trives nok veldig som den som tar grep. Samtidig har jeg en holdning om at jeg vil finne noen å elske, ikke en som skal elske meg, hvis du skjønner. Jeg tror at de som leter etter noen som skal elske dem, raskere trekker seg tilbake og venter på en prins som skal gjøre alt. 

Anonymkode: c8135...139

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For at det i hele tatt skal bli noe med menn. Av de kjærestene jeg har hatt, er det jeg som har måttet ta det første steget for kontakt/date. Ingen mann har gjort det med meg. Får aldri komplimenter på utseendet heller. Er det noen andre damer i samme situasjon? Lurer bare på om jeg er såpass lite attraktiv at jeg bare får de som er desperat etter hva som helst, liksom...

Du opererer definitivt i det lavere sjiktet, ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Han som er rett vil jakte på deg, menn liker å jakte på damer.

Selv har jeg sluttet helt å jakte, da er de ikke interessert i meg annen enn for sex hvis jeg får de, og det gjør jeg alltid.

Tar ikke det så seriøst lenger, er mer opptatt av mitt eget fantastiske liv enn oppmerksomhet fra menn ;)

ET LIV, TIDEN GÅR FORT:hjerte:

Anonymkode: 0b989...bc0

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det kanskje være at du for en del fremstår mindre åpen for å bli sjekket opp? Jeg tror ikke det har så mye med hvor attraktiv en er utseendemessig, og du er helt sikkert mer enn attraktiv nok til å tiltrekke deg bra menn, men kanskje heller at en del er redde for å bli avvist eller havne i en ubehagelig situasjon ved å sjekke opp noen som ikke er interessert. Jeg tror nok også norske menn blir noe "blygere" med tanke på sjekking når en opplever at en del kan ta dette ille opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at menn er treige, spesielt da det kommer til nettdating. Eller noen ber jo om å møte deg i melding nummer 2, men da er det ofte bare for sex. Men ellers må jeg ofte spørre om vi skal møtes og, for de får jo aldri fingeren ut. 

Anonymkode: 2a6b7...e3c

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Tja ...det er rimelig stort overskudd av menn i alderen 20 - 59 år i Norge. Så om du er mannfolk og ikke tar initiativ så blir det ikke mye damer på en nei. Så høres litt rart og merkelig ut det du forteller om her. Det er faktisk en betydelig mannfolk overskudd i 16 av 18 fylker i Norge. Så mulig du bor på en svært spesiell plass i landet ? ikke vet jeg. 

Norsk damer er ganske kalde og innesluttet, og gir ikke mye tilbake i en normal interaksjon. Så blir vanskelig å bli kjent med dem som person...utseendet only takes you so far. 

Så kan du si at blant menn så snakkes det mye internt om hvor veldig mye damer ønsker å bli komplimentert på utseendet ..men idet dem har fått komplimentet så var det liksom alt de ønsket seg..så går dem bare igjen. Det er jo særlig dem som ikke er de mest attraktive ...men fra snittet og oppover. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Xcase33 said:

Tja ...det er rimelig stort overskudd av menn i alderen 20 - 59 år i Norge. Så om du er mannfolk og ikke tar initiativ så blir det ikke mye damer på en nei. Så høres litt rart og merkelig ut det du forteller om her. Det er faktisk en betydelig mannfolk overskudd i 16 av 18 fylker i Norge. Så mulig du bor på en svært spesiell plass i landet ? ikke vet jeg. 

Norsk damer er ganske kalde og innesluttet, og gir ikke mye tilbake i en normal interaksjon. Så blir vanskelig å bli kjent med dem som person...utseendet only takes you so far. 

Så kan du si at blant menn så snakkes det mye internt om hvor veldig mye damer ønsker å bli komplimentert på utseendet ..men idet dem har fått komplimentet så var det liksom alt de ønsket seg..så går dem bare igjen. Det er jo særlig dem som ikke er de mest attraktive ...men fra snittet og oppover. 

Jeg bor i Oslo. Er ikke kald og innesluttet - smiler til de fleste jeg møter og får høre veldig ofte at jeg er morsom og blid. Men aldri noe om utseendet. Føler det er ganske sårt, egentlig. Man leser jo hele tiden menn skrive om at _alle_ damer bare kan lene seg tilbake og velge og vrake mellom dates. Men har også en liten mistanke om at menn stort sett ser på damer som damer som er penere enn snittet og at damer som er snittet og under ikke "teller" som damer...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og tar alltid iniativ. Ektemannen min gjør det aldri/sjeldent. Litt lei av det, da det hadde vært hyggelig om han kunne tatt litt iniativ han også!

Anonymkode: 7be6a...f00

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke det har noe med utseendet ditt å gjøre. Jeg har alltid fått mye oppmerksomhet for hvordan jeg ser ut, er ikke klassisk vakker, men har noen særtrekk som gjør at jeg oppfattes som pen, men likevel har det alltid vært jeg som initierer kontakt med de mennene jeg ønsker å komme i kontakt med. Jeg er ikke vanskelig å komme innpå, prater med alt og alle uansett om jeg kjenner dem eller ikke og kan fint slå av en småprat med vilt fremmede på butikken, så jeg kjøper ikke historien om at man er kald og innesluttet heller. Tror heller at i mitt tilfelle handler det om at de mennene jeg finner attraktive, ofte er av den mer sjenerte og tilbakeholdne typen og derfor tar lite initiativ selv. De trenger ofte litt starthjelp. :)

Anonymkode: 048eb...03b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i Oslo. Er ikke kald og innesluttet - smiler til de fleste jeg møter og får høre veldig ofte at jeg er morsom og blid. Men aldri noe om utseendet. Føler det er ganske sårt, egentlig. Man leser jo hele tiden menn skrive om at _alle_ damer bare kan lene seg tilbake og velge og vrake mellom dates. Men har også en liten mistanke om at menn stort sett ser på damer som damer som er penere enn snittet og at damer som er snittet og under ikke "teller" som damer...

Ønsker du egentlig å bli komplimentert for personen du er eller håret ditt ? 

Hva slags komplimenter tror du menn får som regel? (your best guess?)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Xcase33 said:

Ønsker du egentlig å bli komplimentert for personen du er eller håret ditt ? 

Hva slags komplimenter tror du menn får som regel? (your best guess?)

I utgangspunktet personen. Jeg skulle ønske at det var det som telte mest når det gjelder hva menn ser etter i en dame, men sånn er det dessverre ikke. Utseende må nå opp først for å bli vurdert. Jeg blir som et slags intetkjønn, antagelig. Hadde jeg vært mann hadde jeg hatt mange flere strenger å spille på som kunne veid opp for manglende utseende. Jeg kan være så blid og morsom jeg bare orker, men det blir med det. Med mindre en mann har ballespreng eller er desperat etter NOEN, bare _NOEN_. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får se på deg da🙄

Anonymkode: 7ae13...1e3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

I utgangspunktet personen. Jeg skulle ønske at det var det som telte mest når det gjelder hva menn ser etter i en dame, men sånn er det dessverre ikke. Utseende må nå opp først for å bli vurdert. Jeg blir som et slags intetkjønn, antagelig. Hadde jeg vært mann hadde jeg hatt mange flere strenger å spille på som kunne veid opp for manglende utseende. Jeg kan være så blid og morsom jeg bare orker, men det blir med det. Med mindre en mann har ballespreng eller er desperat etter NOEN, bare _NOEN_. 

Du snakker om alle menn som en homogen gruppe. Selvsagt finnes det den type menn som egentlig kun bryr seg om utseendet. Den typen menn har et ganske enkelt sinn, lite reflekterte, og trenger for det meste kun visuell stimuli. Typisk en del poeng under snittet sånn IQ-messig. Er det den typen menn du er lei av du ikke får oppmerksomheten fra? isåfall kan det jo tenkes at du bare søker å føle deg bedre på komplimenter fra hvem som helst.

Som mann så kan jeg si at når jeg har behov for det så går jeg inn på en strippeklubb...for å bli tilnærmet av mange fine damer der, for å avvise dem pga jeg ikke egentlig er der for å "pay for the act" men just to feel good. Det blir egentlig litt samme greia for mange damer som drar til byen ...ønsker å bli tilnærmet av mange menn for å avvise dem etterpå. Pga de egentlig er der for å oppfylle samme behovet som jeg på strippeklubb. 

Komplimenter som er av reell verdi kan ikke bare tilfeldig klistres på deg. Viser du nok igjen av deg selv til at et kompliment unektelig kan knyttes opp mot den personen du selv kjenner deg i ...da snakker vi. Men det greier du ikke hvis du er passiv..da må en uttrykke seg på en slik måte at en gjør seg "fortjent" til det. Samtidg som det bekrefter av vedkommende også har registrert deg som en person og lagt merke til deg på en måte som gir mening ..og ikke bare "by the looks". 

Håper du skjønte poengene mellom linjene her? hvis ikke er jeg redd du må modnes litt til før du legger deg ned :)

Sidenote: Det er ikke de stripperene som er mest *hot* som tjener mest i det hele tatt. Den verdien deres ytre inntrykk har avtar kraftig etter 5-10min hos de fleste menn. Det er dem som kanskje ikke fanget blikket i første omgang...men i det dem får kommet seg innpå med deres personlighet og "kløkt" så har ikke hun man så på først en sjanse i havet. 
Dra med deg noen menn på strippeklubb....observer og lær. Husk hva jeg sa.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Av mennene som har kjærester i min gjeng var det damene som først tok initiativ i alle tilfellene unntatt et. Det er nok ikke uvanlig at damer tar initiativ ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...