Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være sykemeldt en stund og har en god inntekt. Oppdaget nå at det er satt et tak på hvor mye man kan få i sykemeldingspenger, wtf liksom... hvorfor skal jeg straffes for å tjene godt ? 

Anonymkode: 30620...398

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen steder betaler bedriften mellomlegget mellom det du får av nav og det du pleier å tjene, sjekk om det gjelder din arbeidsplass. Sykepenger skal sikre en minimumsinntekt,  ikke finansiere luksus

Anonymkode: 2a3ea...c23

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor man forhandler sånt inn i kontrakten med arbeidsgiver slik at de forskutterer lønn, og man slipper å forholde seg til NAV....

Anonymkode: 71773...927

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal være sykemeldt en stund og har en god inntekt. Oppdaget nå at det er satt et tak på hvor mye man kan få i sykemeldingspenger, wtf liksom... hvorfor skal jeg straffes for å tjene godt ? 

Å motta sykepenger er ikke en straff.

• Liker 3
Skrevet

Som de andre beskriver over. Sjekk om bedriften betaler ut forskudd på sykelønn.

Samtidig, det føltes ganske urettferdig ut da tidligere daglig leder i et firma jeg hadde jobbet i tidligere, hadde fått forhandlet frem en slik avtale for seg, at bedriften skulle betale ut forskudd på sykepenger, mens vi ansatte ikke fikk dette. Da han i tillegg kjørte firmaet ad dundas, sykemelder seg når han står i fare for å bli sparket av styret og bedriften må betale over 1 mil i et år.

Skrevet

Sykepenger er et gode

Er nok av land uten den ordningen

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn er det. De som betaler for gildet får minst tilbake.

Skrevet
3 timer siden, GiftMann38 skrev:

Det stemmer at vi får minst tilbake om vi blir syke, men i forhold til i mange andre land har vi det bra.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, GiftMann38 skrev:

Merkelig. Jeg som har en inntekt på under 300 000 får mye mindre i sykepenger enn ts som har en inntekt på over 6 g, så vil vel tro at man får etter hva man betaler inn til gildet.

Anonymkode: d1bf8...280

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig. Jeg som har en inntekt på under 300 000 får mye mindre i sykepenger enn ts som har en inntekt på over 6 g, så vil vel tro at man får etter hva man betaler inn til gildet.

Anonymkode: d1bf8...280

Men du får i underkant av 300000, som du tjente før du ble syk. Uten forsikring så tjener jeg en fjerdedel dersom jeg blir syk til tross for at jeg betaler godt over millionen i skatt hvert år.

Endret av GiftMann38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...