Gå til innhold

Naboen skriker og roper så jeg blir gal i hodet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et vanligvis så idyllisk og fredelig lite småsted. Men så BRAKER DET LØS!...... VILJA! VILJA!!.....VILJA!!!!!! Der roper hun på huden sin igjen uten å røre seg av flekken.  Den lille bastarden som løper av gårde og går tur på egen hånd, hører ikke på matmor i det hele tatt, så naboen fortsetter å skrike: VILJA, VILJA!. En gang holdt hun på i 10 minutter uten opphold, :link: Hun bor oppå en liten lund, og brøler ut over hele nabolaget. Dette skjer kanskje 4-5 ganger i året, men hun har to hunder, en til som heter Kira. Den også løper av gårde og da er det KIRA som gjaller så jeg hører ekko i hodet mitt. KIRA!!! KIRA!!!!.  Dette går igjennom marg og bein, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.  Tror det er omplasseringshunder og jeg ønsker jo hundene bare godt.  Jeg er en person som hater konfrontasjon så jeg vet ikke min arme råd. Noen som har noen gode råd til å løse dette problemet?

Anonymkode: 52000...29f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skjer på dagtid 4-5 ganger i året- suck it up  

Anonymkode: ab900...19f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

10 min 4-5 ganger i året? Ser ikk helt problemet akkurat..

Anonymkode: 9dd7a...d26

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje tipse dyrevernet eller hva det heter? Det er ikke tvil om at både hunder og eier burde være på kurs.

Anonymkode: 56b72...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du går og hilser på, så tar du en alvorsprat med bikkjene slik at eier hører det. Si at nå må de begynne å høre etter og slutte å stikke av slik at resten av dere folk i bygda slipper å høre matmor skrike så fælt. Det går jo mellom marg og bein den skrikinga så du vet at de hører det. Ikke lov å ha selektiv hørsel på det viset når dere andre ikke er i stand til det å luke unna slike ulyder. 

Rett før du går så minner du dem på avtalen! 

Matmor burde da ha vett til å ta hensyn til en psykotisk nabo. 

Anonymkode: bbff9...a40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går og hilser på, så tar du en alvorsprat med bikkjene slik at eier hører det. Si at nå må de begynne å høre etter og slutte å stikke av slik at resten av dere folk i bygda slipper å høre matmor skrike så fælt. Det går jo mellom marg og bein den skrikinga så du vet at de hører det. Ikke lov å ha selektiv hørsel på det viset når dere andre ikke er i stand til det å luke unna slike ulyder. 

Rett før du går så minner du dem på avtalen! 

Matmor burde da ha vett til å ta hensyn til en psykotisk nabo. 

Anonymkode: bbff9...a40

Ja, jeg er psykotisk (sier du):) ? og det er hun som skriker også og la meg få presentere hele nabolaget mitt i en sang.

men, I just suck it up. Har allerede funnet løsningen på mitt problem. Jeg ler av det!!!!!! Takk for innspill. Og du ene som tok meg alvorlig, litt dressur hadde vært på plass, men hun får finne ut av det selv. ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er psykotisk (sier du):) ? og det er hun som skriker også og la meg få presentere hele nabolaget mitt i en sang.

men, I just suck it up. Har allerede funnet løsningen på mitt problem. Jeg ler av det!!!!!! Takk for innspill. Og du ene som tok meg alvorlig, litt dressur hadde vært på plass, men hun får finne ut av det selv. ❤️ 

Hmm er du mest opptatt av hundene eller at det er slitsomt at hun roper,? Hvis du ikke tror at hundene har det bra kan matilsynet kontaktes. 

Hvis ikke, igjen, suck it up

Anonymkode: ab900...19f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare stille deg i døråpningen og rope sammen med henne? Kanskje det halvere rope-tiden om hunden kommer litt raskere hjem, med litt hjelp. 

Anonymkode: 8a1a8...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke tåler ti minutters bråk sjeldnere enn annen hver måned, så burde du kanskje flytte ut på landet laaaangt fra andre mennesker? 

Anonymkode: b0984...60c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare stille deg i døråpningen og rope sammen med henne? Kanskje det halvere rope-tiden om hunden kommer litt raskere hjem, med litt hjelp. 

Anonymkode: 8a1a8...a64

Det var et skikkelig godt råd! (at jeg ikke har tenkt på det før!):sjenert:..... For det første vil dette styrke naboskapet og mine sosiale relasjoner, jeg ser for meg et kjærlighetsbånd mellom oss nå. Står og skrike i vakker duett.:digge::digge: for det andre tror jeg hundene synes det er dobbelt så morsomt å være ulydige hvis dette skjer. So let it be done. :)❤️  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...