stepbystep Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Hei! Jeg har kommet i en litt uvanlig situasjon. Jeg er i uke 11 ( ifølge mensterminen min) Men har vært på TUL og da sa Jordmoren at jeg ikke kunne ha kommet lengre enn uke 6-7 !! Med tanke på menssterminen og når jeg fikk positiv test, så er dette biologisk umulig. Så det jeg lurer på: - Er det mulig ar jeg har vært gravid, mistet det ( uten å merke det/blø) for så ha blitt gravid igjen med engang? Jeg skal til sykehuset for å sjekke det grundigere opp, men imellomtiden så prøver jeg å finne mulige årsaker...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Ja. Jeg var på ultralyd i uke 7, fikk vite at alt var bra, og de så hjertet. Men de mente jeg var kortere på vei, noe jeg visste var umulig. Slo meg allikevel til ro med at alt var bra, og at det var en feilmåling. Tre uker senere hadde jeg ny ultralyd, da fant de kun fostersekken, ikke noe foster. Jeg hadde ikke blødd. Anonymkode: 4e0ab...9c6
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg var på ultralyd i uke 7, fikk vite at alt var bra, og de så hjertet. Men de mente jeg var kortere på vei, noe jeg visste var umulig. Slo meg allikevel til ro med at alt var bra, og at det var en feilmåling. Tre uker senere hadde jeg ny ultralyd, da fant de kun fostersekken, ikke noe foster. Jeg hadde ikke blødd. Anonymkode: 4e0ab...9c6 Så trist ❤ Men blødde du noe etterpå? eller merket du ikke noe i det hele tatt?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Nei, det skjer ikke. Når foster, fostersekk og slimhinner kommer ut, så blør du. Det AB over forklarer, kan være mulig, men jeg regner med hun også blødde når resten kom ut. For at du skal kunne bli gravid på nytt, må det svangerskapet være helt avsluttet (og utblødd). Det som dog er mulig er at fosteret dør uten at kroppen klarer å støte det ut selv. Så du bankende hjerte på TUL? Anonymkode: e6309...4b7 4
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skjer ikke. Når foster, fostersekk og slimhinner kommer ut, så blør du. Det AB over forklarer, kan være mulig, men jeg regner med hun også blødde når resten kom ut. For at du skal kunne bli gravid på nytt, må det svangerskapet være helt avsluttet (og utblødd). Det som dog er mulig er at fosteret dør uten at kroppen klarer å støte det ut selv. Så du bankende hjerte på TUL? Anonymkode: e6309...4b7 Ja, det var et hjerte som slo. Enten må jeg ha vært gravid, så mistet. Ellers så vokser ikke fosteret som det skal. Det er det eneste fornuftige keg klarer å se. Jeg små spotter nå ( brunt uflod) men vet ikke om det har noe betydning.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Er du helt sikker på at du har 100 % stålkontroll på eggløsningen din? Er du helt 100 % sikker på at du ble gravid den måneden du tror, eller er det mulighet for at den positive testen kan være falsk og at graviditeten faktisk kom måneden etterpå? Det er mange småting som kan påvirke, det kan også hende jm har sett feil eller at barnet har hatt et rart leie! Ville ikke stresset over dette når du så et bankende hjerte på TUL Når hjertet slår, er sjansen for at det går bra veldig stor! Anonymkode: e6309...4b7 1
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt sikker på at du har 100 % stålkontroll på eggløsningen din? Er du helt 100 % sikker på at du ble gravid den måneden du tror, eller er det mulighet for at den positive testen kan være falsk og at graviditeten faktisk kom måneden etterpå? Det er mange småting som kan påvirke, det kan også hende jm har sett feil eller at barnet har hatt et rart leie! Ville ikke stresset over dette når du så et bankende hjerte på TUL Når hjertet slår, er sjansen for at det går bra veldig stor! Anonymkode: e6309...4b7 Ja, jeg er 100% sikker på når jeg hadde mensen. Jeg har mensen app, og noterer ned alt på den. Så den har jeg stål kontroll på. Og jeg fikk 2 positive graviditetstester, så tviler på at begge var falsk positive. Den ene var det ikke tvil på. 2 tydelige sterke streker. Det er derfor jeg er beskymret, og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har komt lengre. 😕
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, stepbystep skrev: Ja, jeg er 100% sikker på når jeg hadde mensen. Jeg har mensen app, og noterer ned alt på den. Så den har jeg stål kontroll på. Og jeg fikk 2 positive graviditetstester, så tviler på at begge var falsk positive. Den ene var det ikke tvil på. 2 tydelige sterke streker. Det er derfor jeg er beskymret, og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har komt lengre. 😕 Kan også som sagt hende at JM bare har sett feil Er mange som blir flyttet MYE frem og tilbake under de ulike kontrollene! Anonymkode: e6309...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 3 minutter siden, stepbystep skrev: Ja, jeg er 100% sikker på når jeg hadde mensen. Jeg har mensen app, og noterer ned alt på den. Så den har jeg stål kontroll på. Og jeg fikk 2 positive graviditetstester, så tviler på at begge var falsk positive. Den ene var det ikke tvil på. 2 tydelige sterke streker. Det er derfor jeg er beskymret, og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har komt lengre. 😕 Men å ha stålkontroll på når man har mensen (det har jo de fleste) er ikke det samme som å ha stålkontroll på når man har eggløsning. Lutealfasen kan ha vært kortere eller lengre enn vanlig feks, selv om du får mensen på samme tid, og dette kan påvirke fosteret. Samtidig kan egget ha brukt lengre tid enn forventet til å feste seg, og dette kan også påvirke. Anonymkode: 3abae...927 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å ha stålkontroll på når man har mensen (det har jo de fleste) er ikke det samme som å ha stålkontroll på når man har eggløsning. Lutealfasen kan ha vært kortere eller lengre enn vanlig feks, selv om du får mensen på samme tid, og dette kan påvirke fosteret. Samtidig kan egget ha brukt lengre tid enn forventet til å feste seg, og dette kan også påvirke. Anonymkode: 3abae...927 Da er det jo uansett bare snakk om noen få dager. Anonymkode: 2341a...f47 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #11 Skrevet 25. juni 2018 Hvis målingen var riktig er det ikke et godt tegn.. Men de kan måle feil. I uke 11 skal det være en ganske tydelig baby. I uke 6-7 en bønneaktig sal med hjerteslag Anonymkode: 8dee7...1da
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #12 Skrevet 25. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å ha stålkontroll på når man har mensen (det har jo de fleste) er ikke det samme som å ha stålkontroll på når man har eggløsning. Lutealfasen kan ha vært kortere eller lengre enn vanlig feks, selv om du får mensen på samme tid, og dette kan påvirke fosteret. Samtidig kan egget ha brukt lengre tid enn forventet til å feste seg, og dette kan også påvirke. Anonymkode: 3abae...927 Ikke når det er snakk om 5 uker i forskjell! Første dag i siste mens var 8 april, jeg fikk positiv test 9. mai ( 2 tester) Så de kan max sette meg tilbake 2 uker... 2
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #13 Skrevet 25. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis målingen var riktig er det ikke et godt tegn.. Men de kan måle feil. I uke 11 skal det være en ganske tydelig baby. I uke 6-7 en bønneaktig sal med hjerteslag Anonymkode: 8dee7...1da Å måle så kraftig feil, skal godt lar seg gjøre. Både fastlegen min og jordmor kom til det samme resultatet. Jeg hadde forstått det, hvis de hadde bommet på 1 uke- men 5 uker er ganske mye! 1
Marimba Skrevet 25. juni 2018 #14 Skrevet 25. juni 2018 Var du på innvendig eller utvendig ul? I uke 6-7 er det vel normalt med innvendig og i uke 11 utvendig? Så dersom "feil" ul ble brukt var det kanskje større sjans for feilmargin? Vet ikke jeg altså, bare kaster ut noen tanker.
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #15 Skrevet 25. juni 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan også som sagt hende at JM bare har sett feil Er mange som blir flyttet MYE frem og tilbake under de ulike kontrollene! Anonymkode: e6309...4b7 5 uker er ganske stor forskjell på et så lite foster. Jeg tok UL av jentå mi når jeg var 12 uker, og da så du tydelig et foster med en gang. Nå måtte JM lete lenge, før hun kunne finne en liten prikk.
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #16 Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, Marimba skrev: Var du på innvendig eller utvendig ul? I uke 6-7 er det vel normalt med innvendig og i uke 11 utvendig? Så dersom "feil" ul ble brukt var det kanskje større sjans for feilmargin? Vet ikke jeg altså, bare kaster ut noen tanker. Jeg var på innvendig hos fatlege og utvendig hos JM - begge kom til samme resultat.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #17 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, stepbystep said: Jeg var på innvendig hos fatlege og utvendig hos JM - begge kom til samme resultat. Da er det nok lurt å belage seg på kommende abort dessverre 🙁 Anonymkode: 8dee7...1da 1
stepbystep Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #18 Skrevet 25. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok lurt å belage seg på kommende abort dessverre 🙁 Anonymkode: 8dee7...1da Ja, jeg har egentlig komt fram til den samme konklusjonen 😔
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #19 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, stepbystep said: Ja, jeg har egentlig komt fram til den samme konklusjonen 😔 Uff, det et kjipt. Anonymkode: 8dee7...1da
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #20 Skrevet 25. juni 2018 54 minutter siden, stepbystep skrev: Så trist ❤ Men blødde du noe etterpå? eller merket du ikke noe i det hele tatt? Nei, ble utskrapning på meg, var 10+3 da de fant det ut. Merket ingenting i det hele tatt. 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skjer ikke. Når foster, fostersekk og slimhinner kommer ut, så blør du. Det AB over forklarer, kan være mulig, men jeg regner med hun også blødde når resten kom ut. For at du skal kunne bli gravid på nytt, må det svangerskapet være helt avsluttet (og utblødd). Det som dog er mulig er at fosteret dør uten at kroppen klarer å støte det ut selv. Så du bankende hjerte på TUL? Anonymkode: e6309...4b7 Jeg hverken blødde, spottet eller hadde brunlig utflod. Mest sannsynlig trodde de fosteret hadde dødd rett etter den første ultralyden, og kommet ut en gang i løpet av de tre ukene. Restene ble fjernet med utskrapning, så hvor lang tid det hadde tatt før jeg begynte å blø av meg selv aner jeg ikke. Anonymkode: 4e0ab...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå