AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Har dere noen erfaringer med å fly langt med baby på 4-5 mnd og 7-8 mnd? Vi vurderer ferietur på to forskjellige tidspunkt. Vil være relativt lang flytur på ca 10-12 timer. Anonymkode: 9c9e3...89e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Anbefaler over hodet ikke så lange flyturer med så små babyer. Herlighet. Barnet kommer til å kjede seg halvt i hjel. Det blir hyling, skriking og et evig bråk. Som forelder er det det værste som finnes, når man ikke har noe sted å gå, ungen er urolig, man klarer ikke roe ned og man VET at man plager andre. Jeg hater å fly med små barn, og hvis jeg må så holder jeg det til 1-3 timer slik at jeg vet at jeg har noenlunde kontroll på dem. Anonymkode: 94718...e51 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Ja, null stress. Ta med mange bleier, drikke, kjeks, en pk våtservietter og litt leker. Bæresele er fint for soving. Anonymkode: fee96...686
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, null stress. Ta med mange bleier, drikke, kjeks, en pk våtservietter og litt leker. Bæresele er fint for soving. Anonymkode: fee96...686 Kjeks og leker til en baby? Anonymkode: 94718...e51 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 Det finnes ikke værre enn skrikende babyer på lange flyturer... Så med mindre ungen kan være rolig i 10-12 timer så ville jeg reist på ferie en annen plass, av hensyn til resten av passasjerene. Anonymkode: ffd89...97b 11
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Sånt synes ikke jeg noe om. Babyen har null utbytte av en slik ferie, og å bli utsatt for en så lang flytur kun for at dere vil på fer5er ikke ok. Og også dårlig gjort overfor medpassasjerer. Hold dere til kortere turer. Anonymkode: 9478e...ba8 10
Gjest Kritt Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere noen erfaringer med å fly langt med baby på 4-5 mnd og 7-8 mnd? Vi vurderer ferietur på to forskjellige tidspunkt. Vil være relativt lang flytur på ca 10-12 timer. Anonymkode: 9c9e3...89e Litt enig med AB under her, jeg tror ikke jeg ville flydd så langt med baby med mindre jeg måtte. Når det er sagt er min erfaring at de ter lettere å reise med babyen jo mindre den er, jeg har reist kortere flyturer (opptil fire timer) med baby flere ganger.
Gjest Kritt Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånt synes ikke jeg noe om. Babyen har null utbytte av en slik ferie, og å bli utsatt for en så lang flytur kun for at dere vil på fer5er ikke ok. Og også dårlig gjort overfor medpassasjerer. Hold dere til kortere turer. Anonymkode: 9478e...ba8 Det står ikke noe sted at det er for en "slik" ferie eller noen annen ferie. Kanskje det er et nødvendig besøk hos familie eller noe annet viktigere enn ferie.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjeks og leker til en baby? Anonymkode: 94718...e51 Til en på 7-8 mnd, ja. Barna mine har reist mye og langt, fra de va babyer. Og det har de hatt både glede av og utbytte av! Familien vår fungerer supert på tur, og dette skaper en god atmosfære for ungene. Barn elsker å ha foreldrenes fulle oppmerksomhet, noe de får på ferie. Babyer på fly er bedre enn fyllefanter og kranglefanter, de fleste passasjerlister har alle typer Anonymkode: fee96...686 1
Frostrose Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 Jeg reiste med min da hun var 6 mnd. Det var en veldig fin tur. Ikke noe særlig problemer på flyet, men ta med leker. Dersom babyen er like stor som min var, er det også nyttig med mat, smoothie o.l. Min holdt på med spising/smaking lenge på flyturen, og syntes at det var kjekt. 1
Frostrose Skrevet 25. juni 2018 #11 Skrevet 25. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjeks og leker til en baby? Anonymkode: 94718...e51 Min har elsket ranglen sin siden før hun kunne holde den selv. Ved 4 mnd alder kunne hun leke med den i en time uten å ha kontakt med voksne.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #12 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til en på 7-8 mnd, ja. Barna mine har reist mye og langt, fra de va babyer. Og det har de hatt både glede av og utbytte av! Familien vår fungerer supert på tur, og dette skaper en god atmosfære for ungene. Barn elsker å ha foreldrenes fulle oppmerksomhet, noe de får på ferie. Babyer på fly er bedre enn fyllefanter og kranglefanter, de fleste passasjerlister har alle typer Anonymkode: fee96...686 Nei,grinete babyer er like ille.. Anonymkode: 761df...d6a 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #13 Skrevet 25. juni 2018 Takk for erfaringer. Jeg har inntrykk av at jo mindre babyen er, jo enklere fordi den sover store deler av døgnet uansett. Denne ferieturen er for å besøke familien til mannen. Altså at de skal få møte barnebarn/niese/oldebarn for første gang. Per nå skriker hun ikke mye, men det kan jo endre seg i løpet av noen måneder selvfølgelig. Vi vurderer også om vi skal dele opp flyturen i mindre deler eller om direkte er best for å få det overstått. Anonymkode: 9c9e3...89e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #14 Skrevet 25. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for erfaringer. Jeg har inntrykk av at jo mindre babyen er, jo enklere fordi den sover store deler av døgnet uansett. Denne ferieturen er for å besøke familien til mannen. Altså at de skal få møte barnebarn/niese/oldebarn for første gang. Per nå skriker hun ikke mye, men det kan jo endre seg i løpet av noen måneder selvfølgelig. Vi vurderer også om vi skal dele opp flyturen i mindre deler eller om direkte er best for å få det overstått. Anonymkode: 9c9e3...89e Høres mye bedre ut for både barnet, dere og medpassasjerer at dere deler det opp i mindre etapper. Bedre for mannens familie også, hvis dere ikke er totalt utslitt når dere kommer dit. Anonymkode: 94718...e51 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #15 Skrevet 25. juni 2018 31 minutter siden, Kritt skrev: Det står ikke noe sted at det er for en "slik" ferie eller noen annen ferie. Kanskje det er et nødvendig besøk hos familie eller noe annet viktigere enn ferie. Vel jo, ts skrev i startinnlegget at det var snakk om ferieturer. Da er det altsåikke en livsnødvendig tur. Anonymkode: 9478e...ba8 4
Gjest Kritt Skrevet 25. juni 2018 #16 Skrevet 25. juni 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel jo, ts skrev i startinnlegget at det var snakk om ferieturer. Da er det altsåikke en livsnødvendig tur. Anonymkode: 9478e...ba8 Ah, så ikke det med ferietur.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #17 Skrevet 25. juni 2018 Null stress. Bare prøv å legg flygingen på kvelden når ungen vanligvis sover og husk nok samme mat og spennende leker. Dere burde også bestille eget sete til ungen. Det er gull verdt med den sprelleplassen 😊 Anonymkode: 52f7c...ca2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #18 Skrevet 25. juni 2018 På sånne lange flyvninger har de jo sånne senger til babyer har jeg sett. Er det opptil en viss alder/Tyngde? Anonymkode: 9c9e3...89e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #19 Skrevet 25. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for erfaringer. Jeg har inntrykk av at jo mindre babyen er, jo enklere fordi den sover store deler av døgnet uansett. Denne ferieturen er for å besøke familien til mannen. Altså at de skal få møte barnebarn/niese/oldebarn for første gang. Per nå skriker hun ikke mye, men det kan jo endre seg i løpet av noen måneder selvfølgelig. Vi vurderer også om vi skal dele opp flyturen i mindre deler eller om direkte er best for å få det overstått. Anonymkode: 9c9e3...89e Hvor mange innlegg skal du egentlig skrive om denne flyturen til familien til mannen din? Kan du ikke ha alle spørsmålene du lurer på i ett og samme innlegg istedenfor å lage hundre forskjellige? Anonymkode: f7558...98c 2
Frostrose Skrevet 26. juni 2018 #20 Skrevet 26. juni 2018 Jeg hadde valgt direkte. Det er take off og landing som er verst for babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå