Gå til innhold

Det er snart ikke igjen ekte menn i Norge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Har inntrykk av at det er en del her inne som er i samme båt som du skisserer her, som plutselig oppdager at de er litt for sent ute og at de fleste "bra" menn er tatt. Selv om det ikke er noe hyggelig å lese om dere som har slike erfaringer, og jeg håper det ordner seg for dere, skal dere ha for at dere sprer bevissthet rundt dette slik at andre, og eventuelt yngre, kvinner slipper å gjøre det samme. :)

Jeg angrer ikke på at jeg er "sent ute" hvis det var det du ville ;) Man setter ikke barn til verden og sitt eget liv helt til side bare fordi en føler det er forventet. Man skal være klar for barn, og helst ha økonomien på stell først.
Jeg blir heller ikke sammen med noen bare fordi de er bra på papiret. 

Anonymkode: 4aa41...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg angrer ikke på at jeg er "sent ute" hvis det var det du ville ;) 

Det er positivt at du ikke sitter med en følelse av anger, da det er lite å tjene på å plage seg selv med det en ikke får gjort noe med, men jeg synes som sagt det tross alt er positivt at du beskriver noen av konsekvensene ved å være sent ute slik at kanskje andre unngår å sitte med den følelsen. 

Sitat

Man setter ikke barn til verden og sitt eget liv helt til side bare fordi en føler det er forventet. Man skal være klar for barn, og helst ha økonomien på stell først.
Jeg blir heller ikke sammen med noen bare fordi de er bra på papiret. 

Jeg tror ikke noen her har tatt til orde for å sette barn til verden fordi andre forventer det eller uten å selv være i stand til å forsørger det. Ei heller bli sammen med noen kun fordi de er bra på papiret. Det jeg synes er interessant, og potensielt nyttig for andre, er hvordan du beskriver en følelse av at det du beskriver som bra menn allerede er tatt. Det virker å være flere som sitter med samme erfaring, og det er fint at dere deler denne så kanskje andre kan lære av deres situasjon og observasjoner. Der er jeg uenig med de som hisser seg opp over åpningsposten.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble det egentlig et problem for kvinner å finne seg en mann? Tinder f.eks er det 80% av kvinnene som får match på hver eneste person dem liker, en mann får kanskje 5% om han ikke ser ut som Ronaldo eller Brad Pitt

Anonymkode: eee2d...1bf

Det virker å være et relativt stort problem for kvinner, særlig når en blir eldre og mange, som trådstarter beskriver, oppdager at veldig mange av de gode potensielle partnerne er opptatt. De aller fleste kvinner har veldig lettvint tilgang på lettvint sex, som du er inne på, men som en del oppdager i løpet av livet er de færreste av mennene som tilbyr dette ute etter noe mer seriøst med de samme kvinnene. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, herzeleid skrev:

Det virker å være et relativt stort problem for kvinner, særlig når en blir eldre og mange, som trådstarter beskriver, oppdager at veldig mange av de gode potensielle partnerne er opptatt. De aller fleste kvinner har veldig lettvint tilgang på lettvint sex, som du er inne på, men som en del oppdager i løpet av livet er de færreste av mennene som tilbyr dette ute etter noe mer seriøst med de samme kvinnene. 

Aner ikke hvor du vanker, men virkelig? Du mener det er et relativt stort problem for kvinner å finne ok menn? Og blir kvinner fler når de blir eldre? Den skjønte jeg ikke helt...

Anonymkode: d7646...88d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hvor du vanker, men virkelig? Du mener det er et relativt stort problem for kvinner å finne ok menn? Og blir kvinner fler når de blir eldre? Den skjønte jeg ikke helt...

Anonymkode: d7646...88d

Kvinner blir ikke flere med alderen, men spekteret av potensielle partnere vokser nok for attraktive menn i et visst aldersspenn. Relativt vellykkede og attraktive menn rundt 30 har tross alt anledning til å gå en del ned i alder mens kvinner i samme alder og oppover ofte virker å slite med å finne menn de føler er på deres eget nivå. Det handler bla. om at kvinners krav til partner ofte øker med alder, i takt med at hun selv får bedre utdannelse og jobb, samtidig som menns krav til partner i mindre grad styres av samme parametre. Disse kvinnene sitter dermed igjen med å konkurrere om en mindre gruppe menn, som i tillegg kan velge yngre og ofte i deres øyne mer attraktive kvinner. Dette har vært noe omtalt den siste tiden, der en peker på hvordan kvinner "gjenbruker" ovennevnte menn:

https://www.aftenposten.no/norge/i/50kjb/Hoyt-utdannede-pappaer-resirkuleres

https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502

Sitat

– Menn og kvinner vil i like stor grad ha barn, men det er gapet mellom de som er frivillig og ufrivillig barnløse som er stort. Der er det nesten tre ganger flere menn som kvinner, og det vil øke, iser Kolshus.

Blant annet fordi kvinner ikke vil ha barn med menn med lavere status enn seg selv.

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

De bra mennene er tatt og gjerne etablert med familie. Jeg vil nevne at jeg ikke forelsker meg og finner noe spennende ved etablerte menn, da det ikke er så attraktivt med en som forlater alt han har bygget for en fristerinne... jeg bare ser at de er bra. Har bra utseende, en kropp som ikke er totalt forfalt og klarer seg bra sosialt, uten at de nødvendigvis er midtpunkt.

De som er igjen er direkte kjedelige og grå. Utseende fra dårlig til middels bra, men ellers en kjedelig væremåte, lite maskulin stemme (ikke alle) og ofte litt for glad i alkohol. Ihvertfall må de drikke før de får selvtillit :( Og de som nå tilhører den yngre generasjonen sitter stort sett på et mørkt rom foran en pc- skjerm. Norge blir kjedelig på kjærlighetsfronten..

Hva tilbud er det samfunnet \ storbyen tilbyr single menn da egentlig ? det er jo ikke noe tilbud annet enn å ta seg en øl en plass før det stenges kl 01:30 på en lørdag. Alt har stengt på søndagene ..de andre dagene jobber man, og når man kommer hjem så har man noen gjøremål før det raskt blir kveld og på`n igjen.

Norge er et ekstremt kjedelig og dyrt land å leve i ...det er trygt og bra for familier, men disse har sine roller de fyller tiden med i hjemmene deres. Så Norge er rette landet for dem som ønsker å etablere familie og alt det der ...for single 30+år? I don`t think so. 

Anbefaler ikke Norge som et land å leve singellivet i som mann ihvertfall. For det første er det et stort mannfolk overskudd. I hele 16 av 18 fylker er det overskudd av menn i 20 - 59år. Så å ta seg en luftetur ut på byen en lørdag og gå inn på en bar\nattklubb så vil du se 3 mannfolk for hver kvinne som regel. Siden du er kvinne så skjønner jeg ikke helt hvordan ingen kan være bra nok når det er et sånt stort overskudd? jeg våger derfor å kalle deg rimelig kresen :)

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og vet du hva det kommer av? Kvinner blir nedrent av menn som vil først og fremst vil knulle og ikke noe mer; men siden flertallet av kvinner søker varig partner, blir det ganske få menn som faktisk matcher med det ønsket.

Anonymkode: 1b5f4...d63

Det er en kombinasjon av dette, og at kvinner søker en partner som helst er bedre enn seg selv, og bedre enn kvinnens tidligere partner(e). Les: hypergamy.

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Og vet du hva det kommer av? Kvinner blir nedrent av menn som vil først og fremst vil knulle og ikke noe mer; men siden flertallet av kvinner søker varig partner, blir det ganske få menn som faktisk matcher med det ønsket.

Anonymkode: 1b5f4...d63

For noe vrøvl. Finnes mange kvinner der ute som kan settes i samme bås som det du gjør med menn her. Mange kvinner der ute som er så våte at flalusene driver med rafting før de i det hele tatt møter et mannebein, fulle er de også da de har dårlig selvtillit og ender opp med å by seg som en billig buffer på fergen til Kiel.

De skikkelige mannfolkene du leter etter har klart å knekke koden på dere kvinnfolk, de unngår dere med glans og går heller hjem alene.

Menn får beskjed om å senke kravene sine mens kvinner tror de kan velge fra øverste hylle, neida. Skjerpings damer, dere må jobbe med dere selv skal dere få kloa i et skikkelig mannfolk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

De bra mennene er tatt og gjerne etablert med familie. Jeg vil nevne at jeg ikke forelsker meg og finner noe spennende ved etablerte menn, da det ikke er så attraktivt med en som forlater alt han har bygget for en fristerinne... jeg bare ser at de er bra. Har bra utseende, en kropp som ikke er totalt forfalt og klarer seg bra sosialt, uten at de nødvendigvis er midtpunkt.

De som er igjen er direkte kjedelige og grå. Utseende fra dårlig til middels bra, men ellers en kjedelig væremåte, lite maskulin stemme (ikke alle) og ofte litt for glad i alkohol. Ihvertfall må de drikke før de får selvtillit :( Og de som nå tilhører den yngre generasjonen sitter stort sett på et mørkt rom foran en pc- skjerm. Norge blir kjedelig på kjærlighetsfronten..

Vel, det er neimenn ikke lett for mange av oss menn heller. Enten er hun en "flyfille" av dimensjoner (type som ønsker lek og moro med ny partner annehver helg og egentlig ikke ute etter noe seriøst), "spik spennende" gal eller som du selv beskriver det, utrolig kjedelige og vil bare sitte hjemme. 

Men nå er det engang sånn at det er vanskeligere å treffe noen igjen når man har vært singel lenge og/eller opplevd samlivsbrudd. Mitt inntrykk er at veldig mange av tatt, og ikke nødvendigvis bare av de menn og kvinner som er "bra", men av de som faktisk ønsker å satse på noe seriøst, og ikke bare "FF", "ONS" og alle de andre "moderne" forkortelsene som har oppstått i kjølvannet av den digitale datingkulturen. De som faktisk ønsker (og evner) å sette pris på et annet menneske over tid, og som ønsker en fast kjæreste finner hverandre jo gjerne raskest. Det er jo synd for oss som kanskje ikke har vært på de rette arenaene (ikke Tinder!) til riktig tid, men man kommer heller ingen vei med å beskrive det annet kjønn som helt håpløst. 

Anonymkode: d5c2e...9d4

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 25.6.2018 den 20.07, Overrasket skrev:

Hva er bakgrunnen for alle disse harselerende og latterligjørende trådene på KG om norske menn for tiden? I stedet for å klage og sutre på KG kan man kanskje forsøke hardere å faktisk utvikle seg selv så man blir mer attraktiv.

Hehe har lagt merke til at det skrives mye om at det beste er å finne seg en utlending på kg for tiden. Jeg er sammen med en utlending og har faktisk aldri blitt behandlet så bra før. Ikke for å klage. Tror det fins bra norske menn også. Men jeg opplevde mye rart av norske menn. Jeg følte meg mye utnyttet og brukt av norske menn. Inkludert svensk mann som jeg møtte. Min kjæreste er fra lengre sør i Europa. Og han har behandlet meg med verdighet i motsetning til erfaringene mine. 

Uansett: det fins garantert bra norske menn også. 

Endret av Marina234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...