AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #21 Skrevet 3. april 2021 Jeg sleit med de samme tankene som deg da jeg var helsefagarbeider lærling. Heldigvis ble alt mye bedre etter som tiden gikk og jeg ble mer og mer trygg på hvordan jeg skulle utføre de ulike oppgavene. Men det tok et helt år og med daglig jobb! Hvis jeg hadde gitt opp etter 2 måneder så hadde jeg aldri klart det. Du må ikke gi opp! Man gjør feil i starten, derfor du er i praksis for å lære, det er rom for «feil og veiledning» du er der bare for å få et lite innblikk i hvordan det er. Jeg trives på sykehjem nå. Men om du ikke trives etter 1 år i 100% stilling så er det mange andre spennende muligheter du har som sykepleier 😊 Anonymkode: a6f68...aed
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #22 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Haha ja, fikk mail om at noen hadde kommentert, så jeg følte jeg måtte svare😂 Jeg føler meg litt tryggere ja, men dessverre enda ikke følt meg heelt trygg slik som flere her beskrev at de følte det i løpet av andreåret. Tenker fortsatt at det er uforsvarlig å gi meg alt ansvar som en sykepleier har, men nå har jeg nettopp begynt i sykehuspraksisen da. Det kommer seg nok! Synes jordmor virker spennende, men ingenting jeg har bestemt meg for enda. Utenom at jeg hvertfall IKKE skal jobbe på sykehjem! Det går mye bedre! Jeg var også slik som deg, valgte sykepleie fordi jeg vet ikke hva annet som kan passe meg. Det er jo et safe valg av yrke uansett, og varierte arbeidssted, så det kan alltids ordne seg. Jeg oppfordrer deg til å søke sykepleie! Kan jeg spørre hvor du har tenkt til å studere? Kanskje vi er på samme studiested! Anonymkode: baac4...145 Hvis du ikke takler ansvar for annet menneskets helse så er kanskje ikke jordmor riktige videreutdanning for deg 😬 Anonymkode: c8052...461
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #23 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du ikke takler ansvar for annet menneskets helse så er kanskje ikke jordmor riktige videreutdanning for deg 😬 Anonymkode: c8052...461 Jeg er veldig sterk i min tro om at ansvarsfølelsen kan læres. Selvfølgelig kunne jeg ikke vært jordmor per nå, det er derfor jeg trenger å utdanne meg til det😉 Jeg er bare halvveis i bachelorutdannelsen, og tror ikke jeg vil klare å oppnå bachelorgrad dersom jeg ikke kvalifiserer til å være sykepleier😊 Anonymkode: baac4...145 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #24 Skrevet 3. april 2021 Heia deg, ts! Lykke til videre med studiene og på din yrkesvei. Jeg er helsesykepleier og synes det er verdens fineste jobb. Anonymkode: b3aaf...0cf 3
bolla92 Skrevet 7. april 2021 #25 Skrevet 7. april 2021 Har du vært i psykiatripraksis enda? Jeg var litt som deg, men strortrives i psykiatrien. Lykke til videre, håper du finner noe som passer for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå