AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 I hvilke butikker kan man få hjelp til å finne ut hvilken hudtype man har? Har hørt at hvis man har uren hud så anbefales det en kjemisk peeling. Får man kjøpt dette til hjemmebruk? Og hvilken anbefaler du? Har ikke kjempe god råd og vil heller legge litt penger i gode produkter til dagligdags bruk enn å gå til hudpleier av og til. Anonymkode: 11d7c...6e3
Mii Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 (endret) Kjemisk peeling er enten en AHA eller en BHA. AHA har flere syrer som glycose syre, melkesyre og flere, hvor glycose syre er den mest vanligste. Av BHA er det nesten kun Salisylsyre som gjelder. AHA er vannløselige og påvirker kun toppen av huden din. Den fjerner kun de øverste døde hudcellene. Pixi glow tonic med glycolsyre er en bra start hvis du vil prøve en aha. Selges på kicks og jeg så at de også hadde startet å selge Pixi på H&M??!! Med hudormer er det mer salisylsyre du vil prøve. BHA er oljeløselige og vil gå ned i porene dine og påvirke oljen der. Er noe på apoteket du kan prøve, men jeg vet at en billig men grei starter er Cosrx one step clear pads. Disse er koreanske og du kan få de over på enten mykoreanmakeup.com eller jolse.com ville jeg tippe. (Cosrx brukker ikke salisylsyre, men en mildere form for salisyl, så den passer bra for førstegangs brukere sv Bha. For meg går den bra) Husk å begyn forsiktig, sånn 1-2 ganger i uka, før du bygger deg opp. Husk at du aldri skal eksfoliere dagelig, spesielt med kjemiske eksfolier. Husk også å bruk solkrem daglig, da spesielt clycosesyre gjør huden mer følsom for sollys. jeg elsker mine kjemiske peeling produkter og vil ALDRI gå tilbake til fysiske scrubber (som faktisk er mer skadelig for huden!) Endret 25. juni 2018 av Mii
M-anonym Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 (endret) Tusen takk for svar! Det skal jeg definitivt prøve ut! 🙂 Jeg sliter ikke med hudormer, men kviser. Store vonde kviser som er «under huden» men også som kommer opp til overflaten. Og (maaange) mindre kviser, spesielt rundt munnen/haken. Har du tips til sminkefjerner og rens? Lurer litt på om sminkefjerneren jeg bruker nå kan være noe av grunnen til uren hud. Bruker garnier sin, det cleansing vannet. Trenger jeg noe mer enn de to nevnt over og peeling? Hva med toner? Endret 26. juni 2018 av M-anonym
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 Jeg ville gått for å endret hudpleierutinen min hvis jeg var deg. Rensevann er greit til å fjerne sminke, men ikke dyprensende huden. Og ettersom du har vonde kviser som du sier bør du pleie huden i dybden. Finn en mild og god rens. Det er ikke nødvendig med harde renser som stripper huden for fukt selv hvis man sliter med urenheter eller fet hud. En feil folk ofte gjør er å bruke en rens som stripper huden for fukt. Bruk også alltid en toner etter rens. Så bør du ha ett serum som fungerer mot urenheter. Det finnes utrolig mange gode. Men ett jeg synes er supert om sommeren er Matis purete serum. Om vinteren går jeg for sterkere serum. Men Matis purete kan du trygt bruke selv om det er sol ute. Dag og nattkrem bør du velge etter hudtype. Det finnes mange gode der ute. Jeg ville også gått for noen masker for å prøve å få bukt med kvisene hvis jeg var deg. En god dyprensende maske og en exfolierende maske. Gjerne etterfulgt av en fuktmaske. Hvis huden blir strippet for fukt vil urenheter komme. Tips til gode exfolierende masker er Ren glykol lactic radiance renewal mask eller Peter Thomas Roth pumpkin enzyme mask. Gode dyprensende masker er GlamGlow den hvite, eller Origins aktive charcoal mask. Fuktgivende masker er Matis hydrating mask eller den blå til GlamGlow. Anonymkode: c52c8...efa
Mii Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 På 26.6.2018 den 11.54, M-anonym skrev: Tusen takk for svar! Det skal jeg definitivt prøve ut! 🙂 Jeg sliter ikke med hudormer, men kviser. Store vonde kviser som er «under huden» men også som kommer opp til overflaten. Og (maaange) mindre kviser, spesielt rundt munnen/haken. Har du tips til sminkefjerner og rens? Lurer litt på om sminkefjerneren jeg bruker nå kan være noe av grunnen til uren hud. Bruker garnier sin, det cleansing vannet. Trenger jeg noe mer enn de to nevnt over og peeling? Hva med toner? Hudorm er mer en form for kviser, men mer "forstadiet" for kviser. problemet er at norsk ikke har en bra forskjell på "whiteheads" og "blackheads" 😅 jeg tror nok BHA, salisylsyre er det du skulle gå for enn AHA. men du må se det selv. Det viktigste en hudpleie rutine har er rens, fuktighet, og solkrem. solkrem er det viktigste hudpleie produktet man kan ha.(min personlige favoritt er Evy technology). Solen kan og være med å gjøre kvisene MER betente, så husk for all del å finn deg en god solkrem. når du sier rens virker det som du KUN bruker garnier micellar vann? det eneste micellar vannet jeg personlig vil bruker er Bioderma Sensibo. men husk at et micellar vann ikke er nok. du må ha en ordentlig, MILD rens også. en god vanbasert rens har lav pH, rundt 5.5 og ikke fjerner fuktighet fra huden din. jeg synes alle de gode vestlige rensene er så dyre, så jeg tar heller å kjøper asiatiske renser. japanske Hado Labo sin, eller koreanske Cosrx er gode å prøve for nybegynnere. (ps: ikke kjøp fra amazon, de er dyre og man kan fort få kjøpt falske fra dem. la bare med lenker så man kan se hvordan de ser ut og heter.) du kan godt bytte ut micellar vann med en olje rens før du bruker de vannløselige rensene om kvelden. oljerenser fjerner effektivt men skånsomt vekk sminke, solkrem, men man må vaske disse vekk men en vannbasert rens, hvis ikke vil ikke peeling, eller serumer du tar på etterpå kunne gå igjennom oljen. så, en god rens, fuktighetskrem, og solkrem. men så tar man å legger til produkter når man har problemer. dermed har vi peelingen. den bruker man helst om kvelden etter rensen. toner er egentlig ikke så viktig som mange skal få det til å være. mange har bare begynt å tro at man MÅ ha det, uten å tenke på hvorfor man har det. hvis du vil ha toner kan du gjerne det, men tenk ut HVORFOR du skal ha en, og i så fall, hvilken type? du kan legge til serumer, men husk, ikke legg til for mange produkter, spesielt hvis man ikke engang tenker over hvorfor man bruker det. det var koreansk hudpleie som fikk meg interest i hudpleie, men nå er det så mange som snakker om den koreanske 10- step rutinen uten egentlig å tenke over det. ikke begynn med for mange produkter med en gang. la minst en uke gå før du prøve ut nye produkter. sorry at jeg kanskje ikke skrive så forstålig, jeg har en sterk dysleksi så det å sette setninger sammen sånn at de gir mening er litt vanskelig for meg😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå