Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått "innvilget" lønnstilskudd fra NAV i forbindelse med at jeg ønsker å finne meg en jobb i et yrke hvor jeg kan bruke meg selv og min utdanning i større grad enn innenfor salg. Nå skal det være sagt at jeg ikke har fullført min utdanning og har noen hull på CV (en grunn til at NAV gir meg dette antar jeg), men på papiret er jeg fortsatt ansettbar. Har rukket å bli 39 år og starter vel egentlig helt på nytt på sett og vis.

Men jeg aner ikke hvordan jeg tar opp dette med potensiell arbeidsgiver. Vurderer å ta kontakt med ulike firma og gå utenom utlyste stillinger for å presentere meg selv, men lurer på om noen har innspill til dette med lønnstilskudd. Er det positivt eller kommer de man kontakter til å reagere negativt på dette? Nenver jeg det i søknaden/CVen?

Blir veldig glad hvis noen har tips å komme med!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lønnstilskudd vil si at NAV betaler deler av lønna di i en gitt periode, og arbeidsgiver betaler resten. Dette er en fordel for arbeidsgiver og for deg er det ingen forskjell. Du får den lønna du har rett på. Lønnstilskudd gis eksempelvis mens du er i opplæring men stoppes når du er ferdig opplært. 

Varig lønnstilskudd kan gis til de som ikke klarer å produsere forventet arbeidskraft over tid. Da betaler NAV deler av lønna så lenge personen er ansatt. Da er det ofte kroniske lidelser i bildet. Eks. En person produserer 40% i en 60% stilling, og gapet blit dekt av NAV.

Dette er slik jeg tror det fungerer. Hør med NAV for mer informasjon.  

Anonymkode: 6a2d2...15b

Skrevet

Takk for svar og forklaring på hvordan det fungerer, men det jeg lurer på er hvordan bruke dette i praksis og hvordan ta det opp med potensielle arbeidsgivere. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...