AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Hei. Vi har hatt/har rotter i hus og skadedyrfirma skal nå bekjempe det. Han ene anbefalte å legge ut rottegift, som må stå ca ett år, og mente det ikke var farlig for katten vår som bor i samme hus siden det er inni en beholder som katter og hunder ikke kommer til. Så er spørsmålet hvor forsvarlig det er med tanke på pus? Hva om en rotte spiser giften også fanger pusen den rotta og blir sjuk? Han mente at han aldri hadde vært borti katter som hadde fått fatale konsekvenser av det... Anonymkode: e81a5...75b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 https://forskning.no/husdyr-miljogifter-rovdyr/2016/11/musegift-farligere-enn-tidligere-antatt Anonymkode: 1e55a...7df 1
Diamant20 Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Vet om en katt som døde av rottegift, den hadde mest sannsynlig spist/fanget en rotte med gift i og hadde store smerter. Eierne skulle ta den til dyrlege for å få den avlivet, men den døde på veien 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Rotter dør rimelig kjapt av rottegift, katter spiser som regel ikke dyr som har vært dø en liten stund. Anonymkode: 8e73b...a57 1
funginger Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Det beste er kanskje å omplassere katten hvis dere ikke kan tilby et trygt hjem. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, funginger skrev: Det beste er kanskje å omplassere katten hvis dere ikke kan tilby et trygt hjem. Men hva er det du sier?? Skal man omplassere dyrene sine fordi man må iverksette tiltak mot skadedyr? I hvilken verden mener du at det er greit egentlig? Eller kom du inn bare for å våren spydig?? Anonymkode: 1e55a...7df 4
funginger Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva er det du sier?? Skal man omplassere dyrene sine fordi man må iverksette tiltak mot skadedyr? I hvilken verden mener du at det er greit egentlig? Eller kom du inn bare for å våren spydig?? Anonymkode: 1e55a...7df Nei, jeg bare mener at hvis dere har gift i hjemmet deres så er det ikke egnet for dyr. Om dere holder katten ute, i en annen etasje, at noen passer på den eller om dere omplasserer den må dere jo velge selv. Personlig synes jeg ikke dere skal ha et dyr i hus når det kan risikere å få i seg giften. Det er sikkert ikke deres feil at dere har fått rotter, men det blir deres feil hvis katten dør av å ha spist gift eller en rotte med giften i seg. 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, funginger skrev: Nei, jeg bare mener at hvis dere har gift i hjemmet deres så er det ikke egnet for dyr. Om dere holder katten ute, i en annen etasje, at noen passer på den eller om dere omplasserer den må dere jo velge selv. Personlig synes jeg ikke dere skal ha et dyr i hus når det kan risikere å få i seg giften. Det er sikkert ikke deres feil at dere har fått rotter, men det blir deres feil hvis katten dør av å ha spist gift eller en rotte med giften i seg. Nå den ikke jeg Ts. Men som du ser i hi så skal alltid selve giften være i en egen beholder som feks en katt ikke har tilgang til, det er heller ikke selve giften som er problemet, men hva som kan skje dersom katten spiser en rotte som har spist gift. Dette kan også skje ute, så da kan man ikke slippe noen katter ut heller da? Å Man kan hvertfall ikke bo sånn til at en mus kan komme inn, slik som ved en skog eller på bakkeplan generelt. Anonymkode: 1e55a...7df 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 Folk som velger den torturen rottegift er mot dyra (også skadedyra) bør ikke ha ansvaret for dyr etter min mening. Karmaen sørger forhåpentligvis for at rotta går inn i veggen og dør der. Det finnes flust av effektive og humane feller som dreper dem momentant, istedet for at de skal gå å lide i flere dager. Har sett mitt hos veterinæren med dyr med store smerter, rotter opplever det ikke annerledes, selv om det betegnes som "skadedyr". Svineri som bør forbys! Anonymkode: 7d8d0...9a7 8
funginger Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå den ikke jeg Ts. Men som du ser i hi så skal alltid selve giften være i en egen beholder som feks en katt ikke har tilgang til, det er heller ikke selve giften som er problemet, men hva som kan skje dersom katten spiser en rotte som har spist gift. Dette kan også skje ute, så da kan man ikke slippe noen katter ut heller da? Å Man kan hvertfall ikke bo sånn til at en mus kan komme inn, slik som ved en skog eller på bakkeplan generelt. Anonymkode: 1e55a...7df Selvsagt kan hva som helst skje, det gjelder jo for eksempel barna dine også, men vi prøver i det minste å forhindre det vi kan. For eksempel ved å ikke ha gift i huset, ha grinder på trapper, bruke setebelte, ikke ha masse små ting som barn kan sette i halsen osv. Jeg tror forøvrig ikke det er spesielt vanlig å ha masse rottegift liggende ute i boligområder. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #11 Skrevet 28. juni 2018 9 timer siden, funginger skrev: Selvsagt kan hva som helst skje, det gjelder jo for eksempel barna dine også, men vi prøver i det minste å forhindre det vi kan. For eksempel ved å ikke ha gift i huset, ha grinder på trapper, bruke setebelte, ikke ha masse små ting som barn kan sette i halsen osv. Jeg tror forøvrig ikke det er spesielt vanlig å ha masse rottegift liggende ute i boligområder. Du tror ikke det er vanlig at det ligger gift rundt omkring? Naivt. Folk bruker gift ulovlig hele tiden, jeg har selv vært med å fjernet dritten. Anonymkode: 1e55a...7df 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 Tar ikke katten rotter? Kommer den ikke til så den får tatt dem, eller er de for store? Mine katter tar rotter, jeg så en halv rotte ute her en dag.. Jeg hadde aldri brukt rottegift, ikke med hensyn til katten og ikke med hensyn til rotta. Anonymkode: 96b98...0b9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #13 Skrevet 29. juni 2018 Hadde aldri brukt rottegift. Spesielt ikke om jeg hadde dyr det kunne gå ut over. Anonymkode: ea394...382
Diamant20 Skrevet 29. juni 2018 #14 Skrevet 29. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar ikke katten rotter? Kommer den ikke til så den får tatt dem, eller er de for store? Mine katter tar rotter, jeg så en halv rotte ute her en dag.. Jeg hadde aldri brukt rottegift, ikke med hensyn til katten og ikke med hensyn til rotta. Anonymkode: 96b98...0b9 Hvis rottene er inne i huset/vegger/gulv vil jeg tro det er relativt vanskelig for katten å ta de
Nappetass1 Skrevet 29. juni 2018 #15 Skrevet 29. juni 2018 6 minutter siden, Diamant20 skrev: Hvis rottene er inne i huset/vegger/gulv vil jeg tro det er relativt vanskelig for katten å ta de Du tror de holder seg i huset/vegger/gulv?
Diamant20 Skrevet 29. juni 2018 #16 Skrevet 29. juni 2018 6 minutter siden, Nappetass1 skrev: Du tror de holder seg i huset/vegger/gulv? Jeg vet ikke, men vet om flere som feks har hatt rotter i kjøkkenskapene 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #17 Skrevet 29. juni 2018 Jeg ville eller forsøkt å ha feller rundt omkring (der kattene ikke får tak i dem så klart). Man veit jo aldri med den gifta, å det å bruke gift innendørs er lite smart uansett da rottene dør relativt fort etter inntak og råtner i veggene dine (det STINKER) 😅 Anonymkode: 1e55a...7df
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #18 Skrevet 29. juni 2018 6 hours ago, Diamant20 said: Hvis rottene er inne i huset/vegger/gulv vil jeg tro det er relativt vanskelig for katten å ta de Man kan lokke dem ut fra vegger og gulv ved å legge mat på steder der katten kommer til. Anonymkode: 96b98...0b9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #19 Skrevet 30. juni 2018 På 27.6.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev: Men hva er det du sier?? Skal man omplassere dyrene sine fordi man må iverksette tiltak mot skadedyr? I hvilken verden mener du at det er greit egentlig? Eller kom du inn bare for å våren spydig?? Anonymkode: 1e55a...7df Har du foreldre som kan ha katten et år eventuelt? Jeg dro til dyrlegen med forgiftet katt for knappe fire uker siden. Nå bor hun hos mamma frem til naboen over veien er ferdig med rottekuren sin. Skal sies at katten min har stort behov for å være ute. Anonymkode: 0feaf...4a7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du foreldre som kan ha katten et år eventuelt? Jeg dro til dyrlegen med forgiftet katt for knappe fire uker siden. Nå bor hun hos mamma frem til naboen over veien er ferdig med rottekuren sin. Skal sies at katten min har stort behov for å være ute. Anonymkode: 0feaf...4a7 Hvorfor siterte du meg? Jeg er ikke ts Anonymkode: 1e55a...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå