Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest GjestNå
Skrevet

.. i år heller.. Jeg er ikke av den typen som føler at jeg MÅ ha en stor eller dyr gave, men mer at jeg liker å vite at noen setter litt pris på meg. I går hadde jeg bursdag, men fikk ingen gave, ingen blomster og ikke engang et kort fra samboeren min.. Fikk ikke i fjor heller, men da hadde han/vi dårlig råd. Det har han ikke nå.. Er det smålig av meg å ønske en liten oppmerksomhet på dagen? Nå er han ikke av den romantiske typen som finner på noe ellers heller.. men til bursdagen min?? Litt trist jeg nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Uffdå :(

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: Til deg!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Nei det er jo absolutt ikke de. Bruker du å gi til han, jeg regner egentlig med de da, men spør alikevel?

Gratulerer SÅ masse med dagen i går :dagensrose:

Skrevet

Begynn å grin.

Ingenting som litt god, gammeldags emotional blackmail.

Funker som fy! :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Begynn å grin.

Ingenting som litt god, gammeldags emotional blackmail.

Funker som fy! :sjarmor:

helt enig :sjarmor::ler:

Skrevet

Jeg hadde blitt ufattelig såret.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde blitt fryktelig såret og sagt ganske så høylydt fra om det!

Skrevet

Nei, fy søren.. en oppmerksomhet på bursdagen er da det minste man kan forvente av kjæresten sin. :o

Enig med de andre her; lag et skikkelig spetakkel så han skjønner hvor teit han har vært.. :evil:

Skrevet

Gratulerer med overstått!! :gratulerer: :dagensrose: :gave:

Jeg hadde også en sånn kjæreste som ikke ga gaver, han har aldri lært seg å bli flinkere til det. Men han tenkte litt mer på å gi meg gaver og oppmerksomhet etter at jeg hadde klaget noen ganger. :)

Vet ikke om det er lurt å hinte litt på forhånd, sånn "Du, jeg har jo bursdag snart"? Så skjønner han både at du forventer noe, og så får han noen dager på seg til å finne på noe bra.

Gjest GjestNå
Skrevet
Nei det er jo absolutt ikke de. Bruker du å gi til han' date=' jeg regner egentlig med de da, men spør alikevel?[/quote']

Jeg gir alltid gaver til han, særlig på bursdag og farsdag (fra barnet vårt), men liker å overraske han med gaver ellers også, når jeg bare vil vise at jeg setter pris på han, eller vi har en "merkedag" (som han aldri husker likevel). Han har aldri feiret farsdag eller morsdag pga faktorer jeg ikke kommer inn på her, derfor har jeg forståelse for at han ikke alltid husker dette. Muligens har han heller ikke hatt noe særlig med feiring av bursdag, men i begynnelsen var han veldig flink til å kjøpe gaver til meg. Jeg vet jo at slike ting kan dabbe av med forelskelsen og at ting i hverdagen betyr mye bla bla bla..., men jeg føler jo nå at han ikke setter pris på meg i det hele tatt. Kanskje jeg blir tatt som en selvfølge.. og det irriterer og sårer meg noe grusomt.. :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du sier jo selv at han ikke er noen romantisk type, at han ikke pleier gi deg gaver eller sånne oppmerksomheter. Da kan du vel heller ikke forvente at han skal skifte personlighet bare fordi du har bursdag? Enten er folk romantiske eller ikke tror jeg. Vil du absolutt ha noe av ham, må du nok hinte hardt, eller si det direkte.

Heldigvis har jeg funnet meg en superromanstisk en selv, hadde ikke klart meg uten den daglige oppmerksomheten jeg. Og til spesielle anlednigner gjør han noe ekstra:) Exen var ikke slik, og det var vel en av de tinge som gjorde at jeg gikk "lei" ham...

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig såret og jeg hadde sagt det.

Greit nok at han ikke er av den romantiske typen, men det må kunne gå an å bruke det man har av kalendere o.l. så man kan huske på kvinnen i livet sitt og gi henne noe ekstra oppmerksomhet!

Skrevet

Det er mange menn som er slik. Jeg har hatt forhold med noen av dem, og noen her over har jo også samme erfaringer.

Jeg har lært at man må "forberede" disse mennene på bursdagen god tid i forveien, for å hjelpe dem litt. Si "jeg ønsker meg DEN til bursdagen!" eller noe slikt.

Tror ikke de tenker over at det er folkeskikk å gi dama si gave på bursdagen - selv om de selv får fine oppmerksomheter av oss :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Be og du skal få.........

Noen mennesker er bare ikke opptatt av gaver eller bursdager. Tror ikke de overser dette fordi de er onde eller late, men fordi de ikke anser det som viktig.

Du må selv ta ansvar for å gjøre typen din oppmerksom på at du ønsker en gave neste år. Han er ingen tankeleser.

Når det er sagt, synes jeg det er normal folkeskikk å gi samboeren og mor til sitt barn en oppmerksomhet på bursdagen da.

Gjest gjest1
Skrevet
Du sier jo selv at han ikke er noen romantisk type' date=' at han ikke pleier gi deg gaver eller sånne oppmerksomheter. Da kan du vel heller ikke forvente at han skal skifte personlighet bare fordi du har bursdag? Enten er folk romantiske eller ikke tror jeg. [/quote']

Uenig. Å gi gaver på bursdagen har da ikke noe med romantikk å gjøre! Man gir da gaver/kort/viser oppmerksomhet når folk man bryr seg om har bursdag - uten at det er noe romantikk i det (med mindre man har vokst opp i et hjem der man ikke feirer bursdag).

Gjest Chrizzy
Skrevet

Du må si fra, ikke gå rundt å vær lei deg, få det ut. Vet ikke hva som får en mann til å la være å gi gaver å sånn, men jeg synes det er rart. Om du synes det er vanskelig å si det selv, så skriv et brev, da får du sagt alt, å så slipper man å krangle :)

Jeg hadde ikke klart å ta det der over lengre tid. Har faktisk hatt det sånn :-(

Men, han blir vel glad for den oppmerksomheten du gir han på disse dagene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...