AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Jeg vil raskest mulig ned i vekt da vi har tenkt å prøve å få barn om ca 2 mnd. Jeg veier nå 90kg. Det er derfor jeg vil gå ned litt og bli sunnere før vi blir gravid. Håpet er å gå ned 10kg og jeg håper det ikke er umulig. Jeg har tidligere slanket meg litt, og har da spist 1500 kalorier om dagen. Gikk da ned 5kg på 1,5 mnd. Så tanken er å spise 1500 kalorier dagen og trene mer. Men jeg skal ikke være for "nazi", da jeg vet jeg kanskje trenger mer mat om jeg skal trene også, men i såfall så må jeg velge sunne og lette alternativer. Jeg tenker å gå mer turer og gå på spinningtimer f.eks. Er dette mulig å oppnå? Når jeg er blitt gravid, skal jeg jo selvsagt spise så mye som både meg/baby trenger. Men jeg vil fortsette å spise sunnere, og ikke like mye usunt som jeg har gjort til nå. Jeg vil også fortsette å trene. Anonymkode: bee61...2c3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Dette syns jeg du bør ta sammen med legen din. 10 kg på 2 mnd er ikke lurt når du satser på å bli gravid. Anonymkode: b813b...d1f
matrobot Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 For å svare kort: Ja, det er mulig. Men om det er lurt, det vet jeg ikke. Jeg vet ikke hvordan slankingen påvirker forsøk på å bli gravid. Men generelt er det best å ta det sakte og sikker om man ønsker å gå ned i vekta. 0.5 kg per uke er mer fornuftig enn 1 kg i uke. Når du går raskt ned, risikere du å miste muskler og forbrenningen din - og du som har tenkt å spise mye etterpå (for å bli gravid) kan du bli mye større enn du er nå. Men det er ditt valg.
Inwe Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Går du for fort ned i vekt kan det påvirke evnen din til å bli gravid, så du kan ende opp med en lengre prøve-periode enn ventet. Jeg ville heller tatt det rolig og for all del snakket med legen min. 1
Gjest LiMaSK Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 Det er fullt mulig, men det kan umulig være sunt.
Tvist Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Ta sikte på å gå ned i vekt og spise sunt. Ikke stress med å gå ned i vekt, uansett har du jo gått ned noe på to mnd, og så tar det ofte litt tid å bli gravid.
Pringle Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 Det høres veldig stressende og tilfeldig og utålmodig ut, ikke det beste utgangspunktet for å produsere avkom. Men hva vet jeg. Synes du bør snakke med legen din. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 Jeg har gått ned 15 på 3 før. Nå er jeg på 6 på 1,5. Basic: spis mindre, tren mer. Anonymkode: 211a2...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå