Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo omtrent daglig oppstuss rundt gjestene på kg - noen er sure, noen synes at alt alle andre gjør er galt, noen er frekke, noen har vært utro og er kanskje faste brukere her til vanlig, og noen av oss er egentlig ganske greie, i hvert fall ærlige og kanskje til og med hjelpsomme når vi skriver innlegg her. Og det siste halve året har jeg skrevet nesten daglig; mest svar på eller kommentarer til andres spørsmål, et par tråde har jeg startet selv også.

Og først i dag slo det meg, etter å ha svart hyggelig og hjelpsomt på opptil flere tråder, etter min mening morsomt på en annen, kunnskaps-briefende på en tredje osv: Hvorfor sitter jeg her og er fullstendig anonym? Til de faste brukernes nick og avatarer knytter jeg jo "personligheter", hyggelige, morsomme, folk-jeg-åpenbart-ikke-har-noe-felles-med, interessante og irriterende. Men når jeg skriver et innlegg kan det være så bra eller dårlig det vil - ingen forbinder det med "meg".

Så uselvisk...? Fakta er nok at jeg synes det er fint å være gjest - da kan jeg svare litt ekstra sint eller dumt innimellom, noe jeg ofte ikke tenker over før etter at svar-knappen er trykket ned. Og jeg blir tatt seriøst om jeg svarer rolig og fattet i neste omgang, anonym som jeg er.

Hm. Tipper noen kommer til å svare "registrer deg" nå:) Men jeg er registrert på et par andre forumer - og har bidratt med tilsammen fem innlegg på to måneder. Jeg kler å være gjest, jeg.

KG fikk jeg forresten vite om av en bekjent for lenge siden, og begynte å smugkikke for å le av bryllupsforberedelser og barneprat. Ler vel fortsatt av noe av dette, forresten.

mvh

gjesten over alle gjester

Gjest Embla s
Skrevet

Det som er dumt med gjester, er at man ofte mister oversikt over dem i lange tråder. Kanskje gjestene kunne brukt et gjestenick for den enkelte tråd?

Syns også det er synd at gjeste-statusen gjør at man blir mindre kritisk til hva man poster.

Bortsett fra det har jeg intet mot gjester :)

Gjest Andre gjest idag
Skrevet
Syns også det er synd at gjeste-statusen gjør at man blir mindre kritisk til hva man poster.

Bortsett fra det har jeg intet mot gjester :)

På den annen side så virker det som om de som poster med brukernavn lettere følger det de andre allerede har sagt. Dvs: De tør ikke å stikke seg for mye ut og det kan jeg selvfølgelig forstå.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Berre tull, slettet av meg selv :ler:

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg er hovedsaklig (med viss unntak da :evil: ) vedlig glad for gjestene. Tror det hadde vært kjedelig her uten de :roll:

En applaus til alle fremdrivende, ærlige og spontane gjester :klappe: :bukke:

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg klarer å se forskjell på negre. Jeg klarer også se forskjell på gjester. En idiot er en idot, samma hva hudfargen eller forumstatus er.

Ofte morsomt å se hetsen gjester kan få her inne, samtidig som mange skal være så politisk korrekte. De ser sjeldent selv at deres behandling av gjester ikke er anderledes enn behandlingen mange utlendinger får av fordomsfulle nordmenn. Gjester prater piss og Ali stinker drit.

Skrevet

Jeg merker godt forskjell på hvordan jeg blir behandlet her inne om jeg svarer som Gjest eller som meg selv... Mye lettere å få sure svar og usaklig kritikk når jeg er gjest... og jeg er bare gjest fordi jeg glemmer å logge meg inn, ikke for å skjule mitt sanne jeg. Får epost om at det er kommet nye innlegg i en debatt også klikker jeg meg rett inn og svarer i vei...merker ikke at jeg ikke er logga inn før det har gått laaaaang tid...

Gjest gjesten over alle gjester
Skrevet

Jeg er jo "bare" gjest, har ikke noe brukernavn her, så jeg kan ikke si noe sikkert om forskjell på svar og reaksjoner. Kan jo også forstå at et enkeltinnlegg kan være vanskelig å tolke, men ellers tar jeg Tom Krus' påstand videre: Ofte kan det virke som den tolkningen første besvarer av posten kommer fram til, er den som blir gjeldende i de fleste innleggene i tråden, selv om innlegget kan leses på flere måter. Man henger seg altså heller på en annen (fast) brukers tolkning heller enn å lese grundig i gjennom hovedinnlegget selv.

Men dette er jo egentlig en digresjon, og jeg vet ikke om denne problemstillingen er mer aktuell for oss gjester enn for de faste brukerne.

Føler ellers ofte at jeg får god respons på tråder jeg starter selv, og at de faste brukerne oftest er greie selv om de ikke "vet hvem jeg er". Kanskje det er færre som svarer på en gjests innlegg, men det kan jeg også forstå. Mange ganger svarer man jo på en tråd bare fordi man kjenner/liker/ikke liker trådstarter, ikke fordi man har noe å si om saken.

Dersom jeg kommer med et enkeltinnlegg midt i en tråd, tror jeg oftere (men slett ikke alltid) jeg blir oversett som gjest - at selv ikke de jeg støtter eller "hjelper" med argumenter tar innlegget mitt til inntekt for seg. Dette kan vel dels ha å gjøre med hvordan jeg uttrykker meg (det er kanskje klarere inne i hodet mitt enn i nedskrevet form).

Det jeg etter hvert synes er vanskeligst ved å være anonym er at jeg ikke har noen "identitet", at jeg ikke kan si "hei og takk for sist", eller bli gjenkjent som "hun som mener ... og vet ... ". Et gjestenick er så klart en mulighet, jeg har også brukt det i visse sammenhenger, men stort sett glemmer jeg det bare. Mitt uttrykksbehov (skvalderbehov) er større enn behovet for identitet. Jeg rett og slett bare en diger munn/ hånd/tastatur uten ego.

Enn så lenge, i hvert fall.

Gjest Valhalla
Skrevet

Da får du ta ansvar å bli en av brukerne som ikke svarer som saueflokken, slik som meg :D

Skrevet

Det er av stor betydning å behandle hvert menneske etter dets svar/respons, enten man er gjest eller ikke.

Gjest TomKrus
Skrevet
Da får du ta ansvar å bli en av brukerne som ikke svarer som saueflokken' date=' slik som meg :D[/quote']

Psh. Vil heller lede flokken, enn å fly rundt og jage halen min.

Gjest Anonymous
Skrevet
Da får du ta ansvar å bli en av brukerne som ikke svarer som saueflokken, slik som meg  :D

Sant nok, det er mye kulere å være en helt ensom sau!

Gjest gjesten over alle gjester
Skrevet

Sauer jager ikke sin egen hale, dah. tror ikke den vet at den har noen, engang. Sauen følger automatisk halen foran seg. Men med å jage egen hale refererte du vel kanskje til et annet (dumt) dyr..

..Som brukes til å lede saueflokker?

Gjest TomKrus
Skrevet
Sauer jager ikke sin egen hale, dah. tror ikke den vet at den har noen, engang. Sauen følger automatisk halen foran seg. Men med å jage egen hale refererte du vel kanskje til et annet (dumt) dyr..

..Som brukes til å lede saueflokker?

Korrekt, og da vil jeg heller være hunden som leder flokken, enn hunden som løper rundt og jager sin egen hale. Personlig synes jeg det var en fin analogi, og gir meg selv en liten touché.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er så, men saueflokken er ikke alltid verdt å lede. Da foretrekker jeg ulven som jakter på sauene.

Gjest -Fjolla-
Skrevet
Det er så' date=' men saueflokken er ikke alltid verdt å lede. Da foretrekker jeg ulven som jakter på sauene.[/quote']

Og jeg foretrekker å være bjørnen som skremmer alle :tunge1:

Gjest Nok en gjest
Skrevet

Jeg skriver ofte som gjest jeg. Nesten like ofte som jeg skriver med nicket mitt.

Gidder ikke alltid å logge meg inn og da blir det sånn.

Har ikke merket spesielt mye gjestehets, kanskje fordi jeg passer på å skrive et eller annet brukernavn samt slenger sjeldent dritt. Det hjelper det. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...