AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Har en kvinnelig venninne/bekjent i området jeg bor i. Hun og mannen var gjennom et brudd for snart 2 år siden. Det var han som ville skilles, og stemningen har vært mildt sagt dårlig mellom dem i ettertid. Hun driver og nekter alle deres felles bekjente å ha noe med han og gjøre. At de ikke får lov til å ha noe med han å gjøre bortsett fra det som har med barna og gjøre (det er altså ok å ha kontakt med han hvis dine barn skal leke med deres barn, kjøring til og fra treninger osv.) Hun har enda ikke stilt meg dette ultimatumet, men jeg vet det kommer. Og jeg må ærlig talt si at jeg nekter å bli stilt slike ultimatum. Jeg har kontakt med hvem jeg vil.... Problemet her er at jeg og hun på en måte er i samme gjeng og møtes innimellom til vinkvelder, på fester, sosiale sammenkomster osv. Men vi er ikke nære venninner. Hvordan hadde dere taklet å bli stilt et slikt ultimatum? Jeg merker jeg blir provosert, men jeg meg faktisk ikke på alle folka rundt som bare ser ut til å godta dette... Eller, jeg vet at ikke alle godtar det altså, men likevel... Anonymkode: 5c2ee...50b
Khloe P.T Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Det er selvsagt ikke greit! Det trenger ingen forklaring en gang. 7
Hulderen Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Etter et brudd velger venner selv om de vil ha kntakt videre med den ene eller den andre eller med begge. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 Hvorfor er det så om å gjøre for deg å ha kontakt med han? Anonymkode: e39ab...f90 1
Kontorotta Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Da jeg og far til mine eldste jenter gikk fra hverandre, lot jeg jo selv vær å ta kontakt med de vennene han hadde fra barndommen av. Pratet så klart med dem når jeg traff dem, men dro ikke på besøk til dem, eller inviterte dem til meg. Men felles venner fortsatte vi begge å omgås. Ville ikke sette mine venner i ei knipe hvor de eventuelt måtte velge. Men jeg passet på å ikke snakke for mye om min eks til disse felles vennene. Hadde jeg behov for å øse ut av meg hvor "drittsekk" eks var, brukte jeg venninner jeg visste ikke omgikk ham. Jeg hadde ikke tatt imot et slikt ultimatum med glede og hadde sikkert sagt fra til henne om at jeg velger selv hvem jeg vil omgås med. Og om hun ikke takler det, får hun ta et valg ut fra mitt standpunkt. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 Slik holdt en x av min mann på, hun mistet mange venner.folk må da velge selv hvem de oomgås.utrolig Tåpelig og egoistisk av henne.. Anonymkode: b4b33...751 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 I utgangspunktet er det bare de nærmeste venninnene man kan be om dette fra. Det er jo helt feil av min gode venninne å skulle være god venn med min eks? Dersom bruddet skyldes mishandling forstår jeg at hun kan oppfatte fortsatt vennskap med eksmannen som at dere ikke tror henne/ikke fordømmer mishandlingen. Anonymkode: 1b9f7...8c3 4
sølvdryss Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Du bestemmer selv. Spør hun deg, så vær klar i din tale. Fortell henne at du er et eget individ og fint selv klarer å bestemme hvem du har lyst å omgås med. Jeg tipper de andre venninnene inviterer alle de "faste" uansett hva du velger? I såfall kan det hende det kun er hun som nekter å invitere deg, men det går vel greit? Det sier mer om hun enn deg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 Dette er bare greit å be om hvis eksen har drevet med fysisk eller psykisk terror/vold eller hvis det er veldig nære venner av dama, som ikke var venn med eksen hennes før de møttes. Du får bare si at du snakker med dem du vil når du vil. Anonymkode: 7a0c7...e28 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #11 Skrevet 25. juni 2018 Syns det blir feil av henne å stille et ultimatum, men samtidig går det an å vise litt solidaritet selv, basert på egne meninger, dersom han f.eks har behandlet henne dårlig. Anonymkode: 68f72...7f2
Gjest hind Skrevet 25. juni 2018 #12 Skrevet 25. juni 2018 Jeg forstår at det er provoserende å oppleve, men jeg forstår også de som ber venner om å velge hvem de skal fortsette å omgås. Det må være grusomt å stadig måtte forholde seg til en som for eksempel har vært utro og slått familien i spiller. Høre slekt og venner snakke om ham, eller måtte takke nei til invitasjoner fordi han skal komme og slikt. Det må være vanskelig å komme videre når det ikke er mulig å få avstanden man trenger for å få bearbeidet følelser og komme seg over sorgen. Jeg har aldri fått et slikt ultimatum, men jeg har frivillig valgt side flere ganger. Man kan ikke alltid få i pose og sekk, og noen ganger synes jeg det mest respektfulle og hensynsfulle er å stå ved den man står nærmest og velge bort den andre.
Gjest O.G. Skrevet 25. juni 2018 #13 Skrevet 25. juni 2018 Hvis ei venninne av meg hadde prøvd seg på å nekte meg kontakt med eksen sin, så hadde hun fått fyken som venninne. Det er bare jeg som bestemmer hvem jeg skal snakke med.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #14 Skrevet 25. juni 2018 Dette er det like mange svar på som det er vennskap og kan ikke avgjøre utifra et prinsipp om enten eller. Om man ikke insisterer på å være en person som forholder seg til verden i svart/hvitt, da. Det ville vært veldig merkelig om mine venninner som aldri har omgått eller hatt en relasjon til min eks, men kun hatt omgang med han i samvær med meg eller i andre, større selskapelige sammenhenger, plutselig insisterer på å fortsette en relasjon med han etter at vi har brutt. Jeg forventer av mine venninner at jeg er prioritert fremfor min eks. Om derimot min eks hadde fått en veldig god relasjon til en av mine venninners menn, så er det naturligvis helt ok om disse to karene ønsker å henge sammen og da må jeg naturligvis også akseptere at det kan skje at min venninne også treffer på min eks i sammenhenger der hennes mann er initiativtager til et treff. Anonymkode: b3fd2...c7d 5
Måbarefåsiat... Skrevet 25. juni 2018 #15 Skrevet 25. juni 2018 Det er merkelig at venninner må stille dette ultimatumet i det hele tatt. Selv om jeg var gode venner med min venninnes eks, velger jeg da henne. Det er der min naturlige lojalitet ligger. Når det er sagt... Ultimatum i vennskap er aldri noen god ide, uansett. 4
altflyter Skrevet 25. juni 2018 #16 Skrevet 25. juni 2018 Jeg og x-en har masse felles venner. Ja. Det er noen ganger ubehagelig å være på samme fest, for det er fortsatt sårt, men det er MITT problem, ikke vennene mine. De er venn med oss begge og de skal ikke lide under at jeg og ham ikke funket. Da er det i så fall noe jeg og ham på finne ut av. Jeg syntes det er barnslig å stille slike ultimatum. Rett etter bruddet ble jeg og x-en enig om å gå på annenhver fest for å få litt avstand. Nå går det helt greit selv om vi kanskje unngår hverandre litt fortsatt. Jeg syntes du skal snakke med venninnen din og si på en fin måte at hun ikke kan nekte deg å ha kontakt med dem du vil. Hun kan ikke styre hvem du skal være venn med. 4
Gjest O.G. Skrevet 25. juni 2018 #17 Skrevet 25. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det like mange svar på som det er vennskap og kan ikke avgjøre utifra et prinsipp om enten eller. Om man ikke insisterer på å være en person som forholder seg til verden i svart/hvitt, da. Det ville vært veldig merkelig om mine venninner som aldri har omgått eller hatt en relasjon til min eks, men kun hatt omgang med han i samvær med meg eller i andre, større selskapelige sammenhenger, plutselig insisterer på å fortsette en relasjon med han etter at vi har brutt. Jeg forventer av mine venninner at jeg er prioritert fremfor min eks. Om derimot min eks hadde fått en veldig god relasjon til en av mine venninners menn, så er det naturligvis helt ok om disse to karene ønsker å henge sammen og da må jeg naturligvis også akseptere at det kan skje at min venninne også treffer på min eks i sammenhenger der hennes mann er initiativtager til et treff. Anonymkode: b3fd2...c7d 7 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Det er merkelig at venninner må stille dette ultimatumet i det hele tatt. Selv om jeg var gode venner med min venninnes eks, velger jeg da henne. Det er der min naturlige lojalitet ligger. Når det er sagt... Ultimatum i vennskap er aldri noen god ide, uansett. Jeg har mistet mange venninner til menn, forstå meg på den måten at jeg ikke såg så mye til dem mens de var ilag med denne karen(e), par venner ble prioritert, så at de plutselig skulle komme tilbake til meg og atpåtil kreve at jeg ikke snakket med eksen deres, hvis jeg traff på ham, hadde gjort meg irritert.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #18 Skrevet 25. juni 2018 Hun kan ikke bestemme hvem du skal ha kontakt med og ikke. Eller hvem din mann skal ha kontakt med, for den saks skyld. Om hun fortsetter å mase om det, ville jeg sagt at enten får hun akseptere at du (og din mann) har kontakt med hvem du (dere) vil, ellers må hun regne med at du ikke ønsker å ha kontakt med henne. Hun kan altså selv bli valgt bort, og det må hun være klar over. Anonymkode: 02450...9d5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #19 Skrevet 25. juni 2018 Hun er utrolig smålig og barnslig, og du trenger ikke forholde deg til hennes ultimatum Anonymkode: f8496...f16
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #20 Skrevet 25. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en kvinnelig venninne/bekjent i området jeg bor i. Hun og mannen var gjennom et brudd for snart 2 år siden. Det var han som ville skilles, og stemningen har vært mildt sagt dårlig mellom dem i ettertid. Hun driver og nekter alle deres felles bekjente å ha noe med han og gjøre. At de ikke får lov til å ha noe med han å gjøre bortsett fra det som har med barna og gjøre (det er altså ok å ha kontakt med han hvis dine barn skal leke med deres barn, kjøring til og fra treninger osv.) Hun har enda ikke stilt meg dette ultimatumet, men jeg vet det kommer. Og jeg må ærlig talt si at jeg nekter å bli stilt slike ultimatum. Jeg har kontakt med hvem jeg vil.... Problemet her er at jeg og hun på en måte er i samme gjeng og møtes innimellom til vinkvelder, på fester, sosiale sammenkomster osv. Men vi er ikke nære venninner. Hvordan hadde dere taklet å bli stilt et slikt ultimatum? Jeg merker jeg blir provosert, men jeg meg faktisk ikke på alle folka rundt som bare ser ut til å godta dette... Eller, jeg vet at ikke alle godtar det altså, men likevel... Anonymkode: 5c2ee...50b Jeg hadde nok lurt på hva hun er så redd for. Er hun redd for at folk skal prate om henne med exen hennes? Er det noen grunn til være redd for det? Felles bekjente som er felles venner bør i ærlighetens navn virkelig få slippe å måtte velge mellom 2 av sine venner Anonymkode: 4c8b0...dba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå