AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Hei Jeg har en trettenåring og en tiåring som nå er alene hjemme mens jeg jobber i noen dager. før vi alle inntar feriemodus. De sitter selvsagt inne nå i 30 grader...og vil IKKE bli med på stranden etterpå. Ikke på tørre møkka. Jeg sier ''skjermfri fra jeg kommer hjem fra jobb til 20:00'' og det blir selvfølgelig krise, men sånt preller jo rett av hos meg. Er det noen andre som har det sånn? Barn som heller vil sitte inne på en sommerdag enn å dra på stranden? Selvfølgelig er det PC som er greia nå, men jeg har klare begrensninger på sånt. De kommer til å bli tvunget ut uansett, er ikke det som er problemet. Bare at jeg får helt spader av han 13-åringen som nå oppfører seg som om han er 16 og alt og alle er teite. Akkurat som om hele gutten har gått i dovendyr-modus. Forferdelig å se og høre på !! Anonymkode: 61306...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Kutt ut alt av data/spilling hele dagen så lenge det går utover sndre, mer sunne aktivteter. Slik er det hos oss. Barn på 12 og 7. Anonymkode: 01577...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Sett dere ned alle sammen å snakk om forventningene deres for sommeren, lag en plan som blir fin for dere alle sammen Anonymkode: b45d2...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Å kutte ut all spilling hele dagen hele denne uka er jo ikke noe jeg ønsker. Det blir bare noe som de vil oppleve som straff, uten å skjønne hvorfor. Er jeg alene om å ha barn som helst ikke vil på stranden? Vi har en plan, dette er bare spesielt denne uken. Men kjenner at trettenåringen har forandret seg noe veldig. Går rundt som en zombie, slapp i måten han snakker på, kort og nesten avvisende. På full fart inn i tenårene føler jeg. TS Anonymkode: 61306...5b7
Mousj Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 (endret) Drar dere på stranden bare dere, eller har dere med jevnaldrende barn? Det er et hav av forskjell der. Inkluder barna sine venner i aktiviteter, så blir alt mer trivelig. Så store barn liker å være VED dere, ikke MED dere. Vi tar også med andre barn på ferie. Lærte det etter en helt tragisk ferie i Danmark for flere år siden der eldstemann på 15 tilbragte en furtende uke liggende på et rom. Året etter tok vi med en kamerat, og det ble en helt annen opplevelse. Siden har vi fortsatt med det. Endret 25. juni 2018 av Mousj 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Avtal å ta med noen andre, en kompis eller to, på strandturen. Da må de. Anonymkode: cb7ba...621 1
Sinsiew Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 Å være på stranda er dritkjedelig. Skjønner godt at de ikke vil det. 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 Er nettopp det, de har ingen å ha med seg i dag da de enten har reist bort elle har andre planer. Vanligvis har vi med oss noen ja TS Anonymkode: 61306...5b7
Mousj Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er nettopp det, de har ingen å ha med seg i dag da de enten har reist bort elle har andre planer. Vanligvis har vi med oss noen ja TS Anonymkode: 61306...5b7 Da hadde jeg latt dette bli den store - gidderikke dagen, latt dem være og slengt meg ut i hagen alene;-) 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har en trettenåring og en tiåring som nå er alene hjemme mens jeg jobber i noen dager. før vi alle inntar feriemodus. De sitter selvsagt inne nå i 30 grader...og vil IKKE bli med på stranden etterpå. Ikke på tørre møkka. Jeg sier ''skjermfri fra jeg kommer hjem fra jobb til 20:00'' og det blir selvfølgelig krise, men sånt preller jo rett av hos meg. Er det noen andre som har det sånn? Barn som heller vil sitte inne på en sommerdag enn å dra på stranden? Selvfølgelig er det PC som er greia nå, men jeg har klare begrensninger på sånt. De kommer til å bli tvunget ut uansett, er ikke det som er problemet. Bare at jeg får helt spader av han 13-åringen som nå oppfører seg som om han er 16 og alt og alle er teite. Akkurat som om hele gutten har gått i dovendyr-modus. Forferdelig å se og høre på !! Anonymkode: 61306...5b7 La de få noen avslappende dager etter endt skoleår, du jobber jo uansett. Så får dere være mye ute i aktivitet fra du tar ferie. Ikke vits i å lage mer dårlig stemning enn tenåringer selv får til. Anonymkode: 33dbf...848 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #11 Skrevet 25. juni 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kutte ut all spilling hele dagen hele denne uka er jo ikke noe jeg ønsker. Det blir bare noe som de vil oppleve som straff, uten å skjønne hvorfor. Er jeg alene om å ha barn som helst ikke vil på stranden? Vi har en plan, dette er bare spesielt denne uken. Men kjenner at trettenåringen har forandret seg noe veldig. Går rundt som en zombie, slapp i måten han snakker på, kort og nesten avvisende. På full fart inn i tenårene føler jeg. TS Anonymkode: 61306...5b7 Sånn er det å være tenåring. Anonymkode: 33dbf...848 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. juni 2018 #12 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kutte ut all spilling hele dagen hele denne uka er jo ikke noe jeg ønsker. Det blir bare noe som de vil oppleve som straff, uten å skjønne hvorfor. Er jeg alene om å ha barn som helst ikke vil på stranden? Vi har en plan, dette er bare spesielt denne uken. Men kjenner at trettenåringen har forandret seg noe veldig. Går rundt som en zombie, slapp i måten han snakker på, kort og nesten avvisende. På full fart inn i tenårene føler jeg. TS Anonymkode: 61306...5b7 Vi lar ungene gjøre det de liker aller best, enten de vil lese, spille eller hoppe paradis. Så hjemme hos oss får guttungen lov til å spille så mye han vil. Han må spise, dusje og rydde litt, ellers spiller han hele dagen. Helt greit for oss, er jo det han aller mest vil gjøre Mens storesøster er på stranda og koser seg hele dagen, det liker hun best. Skal vel legge til at de er noenlunde flinke, høflige og oppegående ungdom, det er også en av grunnene til at de får lov til å gjøre det de liker best, de er flinke nok hele året. Endret 25. juni 2018 av Dævendøtte
Gjest BearMama Skrevet 25. juni 2018 #13 Skrevet 25. juni 2018 40 minutter siden, Dævendøtte skrev: Vi lar ungene gjøre det de liker aller best, enten de vil lese, spille eller hoppe paradis. Så hjemme hos oss får guttungen lov til å spille så mye han vil. Han må spise, dusje og rydde litt, ellers spiller han hele dagen. Helt greit for oss, er jo det han aller mest vil gjøre Mens storesøster er på stranda og koser seg hele dagen, det liker hun best. Skal vel legge til at de er noenlunde flinke, høflige og oppegående ungdom, det er også en av grunnene til at de får lov til å gjøre det de liker best, de er flinke nok hele året. Dette
Mr. Kilmister Skrevet 25. juni 2018 #14 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har en trettenåring og en tiåring som nå er alene hjemme mens jeg jobber i noen dager. før vi alle inntar feriemodus. De sitter selvsagt inne nå i 30 grader...og vil IKKE bli med på stranden etterpå. Ikke på tørre møkka. Jeg sier ''skjermfri fra jeg kommer hjem fra jobb til 20:00'' og det blir selvfølgelig krise, men sånt preller jo rett av hos meg. Er det noen andre som har det sånn? Barn som heller vil sitte inne på en sommerdag enn å dra på stranden? Selvfølgelig er det PC som er greia nå, men jeg har klare begrensninger på sånt. De kommer til å bli tvunget ut uansett, er ikke det som er problemet. Bare at jeg får helt spader av han 13-åringen som nå oppfører seg som om han er 16 og alt og alle er teite. Akkurat som om hele gutten har gått i dovendyr-modus. Forferdelig å se og høre på !! Anonymkode: 61306...5b7 Det er verre når det blir trillebårer... da savner du spadene. 1
Trollmora Skrevet 25. juni 2018 #15 Skrevet 25. juni 2018 42 minutter siden, Dævendøtte skrev: Vi lar ungene gjøre det de liker aller best, enten de vil lese, spille eller hoppe paradis. Så hjemme hos oss får guttungen lov til å spille så mye han vil. Han må spise, dusje og rydde litt, ellers spiller han hele dagen. Helt greit for oss, er jo det han aller mest vil gjøre Mens storesøster er på stranda og koser seg hele dagen, det liker hun best. Skal vel legge til at de er noenlunde flinke, høflige og oppegående ungdom, det er også en av grunnene til at de får lov til å gjøre det de liker best, de er flinke nok hele året. Sånn gjør vi det å, hvis ikke hadde det ikke blitt trivelige 3 uker her hjemme. Det jeg dog merker er når vi gjør det sånn går fjortisen ut på eget initiativ og involverer seg mer, enn å sitte sur på rommet fordi vi har stengt spillerommet. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #16 Skrevet 25. juni 2018 Siste skoledag for de aller fleste var jo på fredag. Da vil jo dette være første ordentlige feriedag av sommerferien. Synes at det er for hardt å gå ut mot av man slapper av såpass tidlig, man kan jo heller prøve å komme med aktiviteter andre uken av ferien og ta det utover. Nå vil de nok bare få slappet av og gjort det de selv ønsker Anonymkode: 341db...023 5
Gjest BearMama Skrevet 25. juni 2018 #17 Skrevet 25. juni 2018 (endret) Skjønner ikke de familiene som må ha en timeplan gjennom 2 mnd hva barna skal og ikke skal gjøre. Om en klarer å huske tenårene så vet et at det er mye press på skole, med venner og aktiviteter. Når en da endelig har tid til å gjøre akkurat det en vil, senke skuldrene og bare nyte livet så er et et mareritt med foreldre som på død og liv skal stappe inn all kvalitetstid og familietid som de ikke rekker resten av året. Man må kunne finne en balanse mellom familietid og det å kunne bare kose seg med egne hobbyer og interesser. Endret 25. juni 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #18 Skrevet 25. juni 2018 Får virkelig barn i dag spille så mye de vil i fritiden? Jeg hadde satt strenge begrensninger. At de ikke vil på stranda forstår jeg hvis det er kronglete og varmt å komme dit. Ikke alle er like glad i varme og noen tåler den mindre enn andre. Hva med å gjøre andre inneaktiviteter eller dra på for eksempel kino sammen. Anonymkode: cd626...774 1
Mousj Skrevet 25. juni 2018 #19 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker said: Får virkelig barn i dag spille så mye de vil i fritiden? Jeg hadde satt strenge begrensninger. At de ikke vil på stranda forstår jeg hvis det er kronglete og varmt å komme dit. Ikke alle er like glad i varme og noen tåler den mindre enn andre. Hva med å gjøre andre inneaktiviteter eller dra på for eksempel kino sammen. Anonymkode: cd626...774 På første feriedag mens foreldrene fremdeles jobber noen dager til? oh yess. Sov lenge, vandre rundt i baris. Spill til krampa tar deg, kiddo. Du har FERIE! Og siden vi er skikkelig gærne - Drikk sjokolademelk PÅ EN MANDAG;-) (Håper du ikke døde, 774;-)) Endret 25. juni 2018 av Mousj 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #20 Skrevet 25. juni 2018 La de spille og sitte inne i de dagene her mens du jobber. Gi de noen dager til å gjøre som de vil, så kan du heller "plage dem" med regler og krav om utetid når du har fått ferie Anonymkode: 24125...890 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå