AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Sjekker en bil jeg er interessert å kanskje kjøpe; Sjekker den på brreg.no og finner to beløp, det ene merket med salgspant, det andre er utlegg. Er noen av de inkasso? Hva bør jeg være obs på? Anonymkode: 1ae69...c88
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjekker en bil jeg er interessert å kanskje kjøpe; Sjekker den på brreg.no og finner to beløp, det ene merket med salgspant, det andre er utlegg. Er noen av de inkasso? Hva bør jeg være obs på? Anonymkode: 1ae69...c88 Den bilen bør du ligge unna. Alternativt få hjelp fra profesjonelle ved et kjøp. Merk deg også at du med en slik selger ikke kan regne med å få hevet kjøpet dersom bilen er i vesentlig dårligere stand enn du har grunn til å tro på kjøpstidspunktet. Personen hører nemlig ut til å være i en vanskelig økonomisk situasjon og har dermed ikke kroner til å avhjelpe en eventuell feil eller vesentlig mangel. Anonymkode: 30301...447 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Ligg langt unna! Anonymkode: f59f0...b67 1
pippip Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Salgspant er vanlig billån, utlegg er inkasso. Utlegget gjør det litt vanskeligere å overta bilen, du må ikke finne på å betale direkte til selger uten å få bekreftelse fra inkassoselsskapet på at de sletter utlegget. 1
isw Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 (endret) Ligg langt unna biler med utleggsforretninger (utlegg). Utlegg betyr at Namsmannen på vegne av kreditor/inkassobyrå har tatt pant i bilen. Disse heftelsene har gjerne selger svært liten interesse av å slette. I verste fall ender du med at bilen blir tvangssolgt og du må dekke dette beløpet i oppgjøret ved tvangssalget. Endret 25. juni 2018 av isw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå