Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker en bil jeg er interessert å kanskje kjøpe; Sjekker den på brreg.no og finner to beløp, det ene merket med salgspant, det andre er utlegg. Er noen av de inkasso? Hva bør jeg være obs på?

Anonymkode: 1ae69...c88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekker en bil jeg er interessert å kanskje kjøpe; Sjekker den på brreg.no og finner to beløp, det ene merket med salgspant, det andre er utlegg. Er noen av de inkasso? Hva bør jeg være obs på?

Anonymkode: 1ae69...c88

Den bilen bør du ligge unna. Alternativt få hjelp fra profesjonelle ved et kjøp. 

Merk deg også at du med en slik selger ikke kan regne med å få hevet kjøpet dersom bilen er i vesentlig dårligere stand enn du har grunn til å tro på kjøpstidspunktet. Personen hører nemlig ut til å være i en vanskelig økonomisk situasjon og har dermed ikke kroner til å avhjelpe en eventuell feil eller vesentlig mangel. 

Anonymkode: 30301...447

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ligg langt unna! 

Anonymkode: f59f0...b67

• Liker 1
Skrevet

Salgspant er vanlig billån, utlegg er inkasso. Utlegget gjør det litt vanskeligere å overta bilen, du må ikke finne på å betale direkte til selger uten å få bekreftelse fra inkassoselsskapet på at de sletter utlegget.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ligg langt unna biler med utleggsforretninger (utlegg).

Utlegg betyr at Namsmannen på vegne av kreditor/inkassobyrå har tatt pant i bilen. Disse heftelsene har gjerne selger svært liten interesse av å slette. I verste fall ender du med at bilen blir tvangssolgt og du må dekke dette beløpet i oppgjøret ved tvangssalget.

Endret av isw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...