evelynn Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 (endret) Et nabobarn? Det er klart at hvis jeg inviterer og avtaler med foreldre dvs. jeg henter fra AKS sammen med barnet mitt, de leker og spiser hos os og skal hentes på et avtalt klokkeslett - har jeg ansvar. Men hva om barnet mitt drar på lekeplassen og kommer hjem med ei veninne hun treffer dit, de drikker litt saft og drar på en annen lekeplassen igjenn. Og senere kommer mammaen til denne jenta for å hente henne, og når hun får beskjed at jentene har gått på lekeplassen bak huset mitt, er hun sur fordi jenta hennes får ikke lov å leke der (hvordan skal jeg vite det?), men bare på lekeplassen foran husene, men også at jenta var hos meg på besøk og jeg burde passe på henne. Har jeg faktiks ansvar? Jeg mener hvis noe skjer til barnet hjemme hos meg - ja, men hvis barnet kommer uinvitert (dvs at jeg har ikke avtalt det med foreldrene til barnet), drikker noe, kanskje går på do og løper videre - skal jeg passe på barnet resten av dagen liksom? Jeg er ny i dette, barna er snart 7 åt gamle og før var det bare besøk etter tydelig invitasjon og avtale med foreldre, nå er det første sommer når de løper mer eller mindre fri og lurer på hvor grensen er liksom Endret 25. juni 2018 av evelynn 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Hvis dere avtaler at barnet skal være hos deg, er det du som har ansvar ja. Men hvis datteren din tar med seg ei hjem fra lekeplassen uten at dette var avtalt, drikker litt saft og går ut igjen, har ikke du ansvar for noen andre enn datteren din. Hvis hun jenta ikke fikk lov til å gå på denne lekeplassen, burde denne mammaen ha snakket med datteren sin om dette så hun vet dette selv. Anonymkode: 9c130...ed5 14
Baby2018?? Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Nei du har ikke ansvaret i denne situasjonen. Når de blir såpass store at de løper rundt selv, må foreldrene ta ansvaret selv 🙂 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, evelynn skrev: Har jeg faktiks ansvar? Jeg mener hvis noe skjer til barnet hjemme hos meg - ja, men hvis barnet kommer uinvitert (dvs at jeg har ikke avtalt det med foreldrene til barnet), drikker noe, kanskje går på do og løper videre - skal jeg passe på barnet resten av dagen liksom? Jeg er ny i dette, barna er snart 7 åt gamle og før var det bare besøk etter tydelig invitasjon og avtale med foreldre, nå er det første sommer når de løper mer eller mindre fri og lurer på hvor grensen er liksom Jeg synes ikke du har noe ansvar i en slik setting, men jeg valgte å minne det andre barnet si i fra hvor det var (til foreldrene) hvis de gikk til et nytt sted sammen med mitt barn. Ikke fordi jeg hadde et ansvar, men som en gest til de andre foreldrene, med håp om at de gjorde det samme med mitt barn. Anonymkode: eaadd...ca6 5
Gjest BearMama Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 Selv om barnet hadde vært ditt ansvar så er det moren sitt ansvar å opplyse deg om det er visse steder hennes barn ikke kan oppholde seg.
Arkana Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Nei, jeg synes ikke du har ansvar i denne situasjonen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå