Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så at mange av dere her inne har veldig langt hår, i en av trådene nedenfor...Har dere spart lenge? Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Har spart siden jeg gikk i 10 klasse... hvor gammel var jeg da? Jo 15 og da hadde jeg til skuldrene. Nå er jeg 19 og det går ned til rompa, funker fett det å bare spare men du må ha god tålmodighet da! Og ikke gå til slemme frisører som klipper av deg altfor mye når de skal "stusse".

Skrevet

Tror B-vitaminer gjør at det vokser litt fortere!

Gjest Gjesta
Skrevet
Tror B-vitaminer gjør at det vokser litt fortere!

Nope, ingenting kan få håret til å vokse raskere. Hår vokser ca 1-2 cm pr måned, og litt mer om sommeren enn ellers. Det eneste som funker, er dessverre tålmodighet. Selv sparte jeg i to år, fikk skulderlangt hår (klippet meg ofte), og så gav jeg opp. Nå har jeg begynt å spare igjen...

Et sunt kosthold er viktig for et sunt hår, men utover det er det svært lite man selv kan gjøre, selv om jeg har sett reklame for shampoer som skal sette fart på hårveksten. Det ligger utenfor min fatteevne at slikt skulle funke, hårveksten skjer jo i hårrøttene, ikke i hodebunnen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nope, ingenting kan få håret til å vokse raskere. Hår vokser ca 1-2 cm pr måned, og litt mer om sommeren enn ellers. Det eneste som funker, er dessverre tålmodighet. Selv sparte jeg i to år, fikk skulderlangt hår (klippet meg ofte), og så gav jeg opp. Nå har jeg begynt å spare igjen...

Et sunt kosthold er viktig for et sunt hår, men utover det er det svært lite man selv kan gjøre, selv om jeg har sett reklame for shampoer som skal sette fart på hårveksten. Det ligger utenfor min fatteevne at slikt skulle funke, hårveksten skjer jo i hårrøttene, ikke i hodebunnen.

Hvorfor skulle det ikke funke da?

Som du sier...hårrøttene ligger jo i hodebunnen og der skjer hårveksten. Forstår ikke hvorfor det skal ha noe å si?

Til trådstarter, hvis du ikke klipper deg like ofte som før og er flink til å kure det går det jo fortere.

Gjest Gjesta
Skrevet

Fordi produktene rett og slett ikke trekker inn i huden...Hvis det hadde funket, hadde det garantert vært reseptbelagt.

Men placeboeffekten er sterk, og tro kan flytte fjell. Hvis noen viser meg en UAVHENGIG vitenskapelig undersøkelse (dvs en som IKKE er støttet av diverse produsenter....) som viser at slike produkter funker for mer enn et bittelite utvalg av mennesker, skal jeg kanskje begynne å tro på det.

Skrevet

Leste i Allers i går at det er veldig sundt for håret å vaske det i så kaldt vann som mulig en gang i blandt, da vokser det vist raskere...

Gjest Lizbet
Skrevet
Leste i Allers i går at det er veldig sundt for håret å vaske det i så kaldt vann som mulig en gang i blandt' date=' da vokser det vist raskere...[/quote']

Husker ikke hvor jeg har det fra, men mener å ha hørt at det ikke er bra å vaske håret i for varmt vann. Så det er kanskje noe av det sammen.

Skrevet

Nope, ingenting kan få håret til å vokse raskere. Hår vokser ca 1-2 cm pr måned, og litt mer om sommeren enn ellers. Det eneste som funker, er dessverre tålmodighet.

Åkei, vet ikke jeg. Jeg har alltid hatt langt hår, og det vokser som ugress på meg. Men jeg tar ikke B-vitaminer eller noe.

En venninne av meg tok B-vitaminer, men måtte slutte for hun fikk masse små, myke hår (dun) i ansiktet! :o

Skrevet
Leste i Allers i går at det er veldig sundt for håret å vaske det i så kaldt vann som mulig en gang i blandt' date=' da vokser det vist raskere...[/quote']

Dette har med at det er vanlig å vaske håret i varmt/lunket vann og dersom man avslutter hårvasken med iskaldt vann får dette fart på blodsirkulasjonen, som igjen skal få fart på hårveksten. Tviler på at det har noe betydelig effekt.

Skrevet

Fast shampoo skal visst funke og brukes av Halle Berry. Hmm.

Gjest Daniella_
Skrevet

Det finnes visst en skampo som skal få håret til å vokse fortere også :-?

Skrevet

Dette har med at det er vanlig å vaske håret i varmt/lunket vann og dersom man avslutter hårvasken med iskaldt vann får dette fart på blodsirkulasjonen, som igjen skal få fart på hårveksten. Tviler på at det har noe betydelig effekt.

Min sunne fornuft sier at kulde gjør at blodårene trekker seg sammen og setter NED blodsirkulasjonen??

Eller tar jeg helt feil nå?

Skrevet

Det er som Lilith sier ingenting som får håret til å vokse fortere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis ingenting får håret til å vokse fortere... Hvorfor er det da slik at håret vokser fortere om sommeren?? :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis ingenting får håret til å vokse fortere... Hvorfor er det da slik at håret vokser fortere om sommeren??  :tunge1:

solen gir oss vitaminer :wink:

Skrevet

Noe som da vil bety at vitaminer får håret til å vokse fortere? Jeg brukte et produkt fra helsekost for noen år tilbake. Tabletter med blant annet b-vitamin i. Husker ikke hva de het, men de var spesielt beregnet på hud, hår og negler. Jeg mener at jeg fikk tykkere hår av det, men om det vokste fortere vet jeg ikke.

Skrevet

For fire år siden hadde jeg "barbert nakkekort" hår. Måtte klippe meg helt kort etter en tabbe hos frisøren. Og da barberte jeg nakken, frisyren skulle være sånn.

Min eldste sønn begynte og gråte da han så meg og jeg lovte at jeg aldri skulle ha kort hår igjen.

Begynte med B-vitaminer, dobbeldose, klipte meg ofte, men ikke mye og i dag, fire år senere har jeg hår midt på ryggen.

Og jeg har tykt hår.

Håret mitt vokser ikke fort i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...