Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet som regnskapsfører i 3 år, jobber i Bærum, ingen personalansvar, 4 uker ferie. Har 400 000 i lønn, ingen bonus eller goder. Utdanning bachelor Olas. Synes det er litt lav lønn? 

Anonymkode: 886e2...25a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i Økad, ikke olas. 

AnonymBruker
Skrevet

Lønn som regnskapsfører er litt prestasjonsbasert.

Er du selvstendig/selvgående?
Har du kundeansvar/ er kontaktperson på kundene?
Har du høy faktureringgrad på timene dine? Hva er satsen som du faktureres med?
Tar du årsoppgjør for ulike selskapstyper?

Anonymkode: 437e9...187

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lønn som regnskapsfører er litt prestasjonsbasert.

Er du selvstendig/selvgående?
Har du kundeansvar/ er kontaktperson på kundene?
Har du høy faktureringgrad på timene dine? Hva er satsen som du faktureres med?
Tar du årsoppgjør for ulike selskapstyper?

Er selvstendig og har egne kunder, hvor den ene er svært krevende. Dog har jeg lik lønn som de som har mindre krevende kunder, men lik stilling. 

Jeg tar ikke årsoppgjør, da sjefen ikke har tid å lære meg opp på det. 

Om jeg har høy faktureringsgrad vet jeg rett og slett ikke. Satsene varierer fra 850 til 1400 per time. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er selvstendig og har egne kunder, hvor den ene er svært krevende. Dog har jeg lik lønn som de som har mindre krevende kunder, men lik stilling. 

Jeg tar ikke årsoppgjør, da sjefen ikke har tid å lære meg opp på det. 

Om jeg har høy faktureringsgrad vet jeg rett og slett ikke. Satsene varierer fra 850 til 1400 per time. 

Vi har heller ikke flexi tid, så rundt sommeren og i perioder er det svært lite å gjøre, så da vet jeg i hvert fall at faktureringsgraden er svært lav. 

AnonymBruker
Skrevet

400 000 er nok under snittet for en med den erfaringen og "kundeansvar". Snittet i Oslo ligger nok over snittet ellers i landet. Hvis en omsetter for 900 000 eller mer så bør en minimum kunne forsvare en lønn på 500 000 inkl evt. overtid tenker jeg da.. 

Si til sjefen at du krever å ta årsoppgjør på ihvertfall dine egne kunder neste år. Da blir du mye mer attraktiv for andre byråer og kan kreve høyere lønn. Si også at du har tid til å ha flere kunder uten MVA som du kan ta i perioder utenom fristene ellers, som på sommeren.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

400 000 er nok under snittet for en med den erfaringen og "kundeansvar". Snittet i Oslo ligger nok over snittet ellers i landet. Hvis en omsetter for 900 000 eller mer så bør en minimum kunne forsvare en lønn på 500 000 inkl evt. overtid tenker jeg da.. 

Si til sjefen at du krever å ta årsoppgjør på ihvertfall dine egne kunder neste år. Da blir du mye mer attraktiv for andre byråer og kan kreve høyere lønn. Si også at du har tid til å ha flere kunder uten MVA som du kan ta i perioder utenom fristene ellers, som på sommeren.

Takk for råd. Er snart ferdig utdannet autorisert regnskapsfører, men selv da får jeg ikke 500 000 i lønn. 

I dag så gjør jeg kvartal vis oppgjør på den ene kunden. 

Er ikke nok arbeid til å gjøre så mye på sommeren desverre, så selv om jeg har tid, så har ikke arbeidsgiver noe til meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Du ligger nok kanskje litt under det som er vanlig, på den annen side så har du jo ikke jobbet så lenge. 400K er ikke så ille når du ikke tar årsoppgjør og slike "tunge" oppgaver. Men be om det ansvaret, så opparbeider du deg etterhvert erfaring som igjen gjør at du kan søke på andre og bedre betalte jobber. 

Anonymkode: 7aeb5...567

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ligger nok kanskje litt under det som er vanlig, på den annen side så har du jo ikke jobbet så lenge. 400K er ikke så ille når du ikke tar årsoppgjør og slike "tunge" oppgaver. Men be om det ansvaret, så opparbeider du deg etterhvert erfaring som igjen gjør at du kan søke på andre og bedre betalte jobber. 

Anonymkode: 7aeb5...567

Takk. Mesteparten av tiden har jeg ganske tunge oppgaver, fører for flere land og tar oppgjøret for de landene + alt av mva, lønn, kommunikasjon og en drøss med annet papirarbeid for de landene, kvartalvis oppgjør ( der jeg gjør alt) og mye annet som ikke inngår i "vanlig" regnskaps arbeid. Jeg fører lite bilag og har ingen "standard" vanlige regnskapskunder. Føler det er litt urettferdig med lik lønn som de som har lettere oppgaver, selv om jeg elsker utfordringene. 

Begynner mest sannsynlig med årsoppgjør når jeg er ferdig med utdannelsen.

Så håper jeg da har en liten fordel når jeg da søker på eventuelt ny jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 430.000 etter 6 mnd i jobb. Bachelor. 

Så vil si du har litt lite. Men søk andre jobber? Er ikke alle som tar årsoppgjør. 

Anonymkode: 8714b...ce9

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd. Er snart ferdig utdannet autorisert regnskapsfører, men selv da får jeg ikke 500 000 i lønn. 

I dag så gjør jeg kvartal vis oppgjør på den ene kunden. 

Er ikke nok arbeid til å gjøre så mye på sommeren desverre, så selv om jeg har tid, så har ikke arbeidsgiver noe til meg. 

Du bør begynne med årsoppgjør så snart som mulig, for du får ikke autorisasjon uten det.

Det er et absolutt krav at regnskapspraksisen har omfattet utarbeidelse av årsregnskap, jf. regnskapsloven § 3-2. Dette omfatter vurderinger etter kap. 5, teknisk oppstilling etter kap. 6 og noteopplysninger etter kap. 7. Også årsregnskapspraksis for foretak som ikke er regnskapspliktige, men frivillig velger å avlegge regnskap etter regnskapslovens regler, herunder levere Næringsoppgave 2, kan tas med. Regnskapspraksisen må ha omfattet utarbeidelse av ligningspapirer etter ligningsloven.

https://www.finanstilsynet.no/konsesjon/regnskapsforer/personlig-autorisasjon-som-regnskapsforer/

Anonymkode: ade67...f3e

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Jeg ser etter en praksisplass som regnskapsmedarbeider for å kombinere teori med praksis. Er det noen her som kan tilby en ? Går på et regnskapskurs nå, men har også regnskaps utdanning fra utlandet . Ser etter 2 dager i uken . Tussen takk

Anonymkode: 15fb8...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...