Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det er utelukkende godt ment, men jeg hater når folk romsterer i skap, skuffer og i kjøleskapet. Det holder i massevis at man bærer inn oppvask fra bordet og lar det bli med det. 

Anonymkode: 3256f...b2d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det er utelukkende godt ment, men jeg hater når folk romsterer i skap, skuffer og i kjøleskapet. Det holder i massevis at man bærer inn oppvask fra bordet og lar det bli med det. 

Gjør folk du kjenner virkelig det når du sier at du ikke ønsker at de gjør det?

Anonymkode: d1364...aec

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri plaget meg. Jeg og venninnene mine hjelper hverandre på kjøkkenet stadig vekk. Vi klarer å spørre dersom vi er usikre på hvor ting skal. 

Men har du sagt ifra da? Merkelige folk du kjenner som ikke hører på deg. For jeg regner med at du også veit at de ikke leser tankene dine 

Anonymkode: 61843...299

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å si fra om hvordan du vil ha det.  Har vi sammenkomster med flere serveringer (middag først, kaffe og kake senere) så liker jeg at gjestene hjelper til med å rydde/ vaske opp etter middagen, slik at ikke jeg blir stående alene der. Har jeg der i mot bare ordnet en enkel servering av kaffe og kaker synes jeg det er mest naturlig at jeg rydder og fikser etter at gjestene har gått.

Anonymkode: bad12...e85

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, vi pleier å ha et noen utlendinger på besøk og ofte ordner de hele oppvasken. Men bare når vi har mye gjester. Jeg prøvde å si at det ikke er nødvendig, men nå har jeg resignert. Kanskje det er skikken der de kommer fra? 

Skrevet

Javel. Bare si det da? "Det holder massevis at dere bærer inn, jeg vil gjerne ta det selv etterpå".

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da gir du folk beskjed om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Da må du si det. De stakkars folka kan ikke vite at du er så kontrollfreak at du ikke tåler at andre hjelper deg. 

Anonymkode: cec9b...aa4

• Liker 3
Skrevet (endret)

Å lage maten med folk er veldig hyggelig. Men oppvask og rydding vil jeg helst ta sjøl. Og det sier jeg i fra om.

Endret av Jerry Lee
Gjest Stella Rose
Skrevet

Det går an å gi beskjed. Det er ikke farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje du må lære deg å legge ting der ikke skal/pleier å ligge. Hvis det er det problemet ligger? Legg mange ting det ikke normalt ligger og kjenn hvordan det er. Når folk vil hjelpe til er det som regel av respekt og for å vise at en gjør alt i fellesskap, inkludert det kjedelige.

Anonymkode: f8044...d91

Skrevet (endret)

Jeg synes det er fint å få hjelp, og bryr meg ikke stort om noen ting havner på feil plass. Kjøkkenskapene er heller ikke der jeg har mye private ting, så de må gjerne gå gjennom de skapene. 

Men, jeg har et familiemedlem som jeg ikke liker at skal vaske opp eller lage mat hos meg. Hun roter og griser noe så voldsomt, mat og vannsøl over hele benken og gulvet. Og skal hun vaske opp så er hun så slurvete at jeg må ta alt om igjen på nytt, inkludert resten av bestikket f eks, for hun kaster det oppi skuffen skittent og vått... 

I tillegg klarte hun liksom alltid å miste korken til melken eller lokket til forskjellige ting. De havnet vel i søpla, som hun var så grei å ta ut. Selv om det fortsatt lå mye søppel på benk og gulv. I tillegg kunne hun sette kjølevarer i skapet, som jeg ikke så før neste dag, og da må det jo kastes. 

Legg til dårlig håndhygiene så er grensen nådd for meg. 

Har prøvd å si ifra men det det går inn det ene øret og ut det andre. Så nå insisterer jeg på å gjøre alt selv når hun er der.

Og jeg spiser ikke hos henne. 

Ellers er hun kjempegrei altså 😂

Edit: og hvordan går det an å bruke en hel tørkerull, når det likevel ser ut som ikke engang en del av benken eller gulvet er tørket av? Det er et mysterium 

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Jeg liker å hjelpe til med oppvasken når jeg er i selskap. Grunnen er at jeg sliter med å forholde meg til mange mennesker samtidig og oppvasken er en fin pause for meg. Alternativt må jeg dra hjem før selskapet er over. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...