Gå til innhold

Hvor lang sykemelding har du hatt av gangen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier sitt. Og for hva var du sykemeldt under graviditet? 

Jeg har vært sykemeldt i noen uker nå pga noe uforutsett kom opp, innleggelse på sykehus etc. Vanligvis blir folk sykemeldt mellom 2-4 uker pga dette, men siden jeg er gravid sa legene på sykehuset jeg fikk velge selv. Jeg valgte 3 uker, men formen er fremdeles veldig dårlig. Skal til legen igjen i dag for forlengelse. Hvor lang sykemelding kan legen gi av gangen? 

Jeg skjønner det er mye som spiller inn på det, men formen min er såpass at jeg kan ikke være i aktivitet (gåtur feks) i mer enn 30-45 min før jeg får vondt og må slappe av noen timer. Da kommer også ryggsmerter som gjør at jeg omtrent ikke sover eller kan bevege meg uten hjelp. 

Anonymkode: e2e3d...e40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen sier sitt. Og for hva var du sykemeldt under graviditet? 

Jeg har vært sykemeldt i noen uker nå pga noe uforutsett kom opp, innleggelse på sykehus etc. Vanligvis blir folk sykemeldt mellom 2-4 uker pga dette, men siden jeg er gravid sa legene på sykehuset jeg fikk velge selv. Jeg valgte 3 uker, men formen er fremdeles veldig dårlig. Skal til legen igjen i dag for forlengelse. Hvor lang sykemelding kan legen gi av gangen? 

Jeg skjønner det er mye som spiller inn på det, men formen min er såpass at jeg kan ikke være i aktivitet (gåtur feks) i mer enn 30-45 min før jeg får vondt og må slappe av noen timer. Da kommer også ryggsmerter som gjør at jeg omtrent ikke sover eller kan bevege meg uten hjelp. 

Hvor mye andre har vært sykmeldt spiller ingen rolle for deg. Du må kjenne på din form og sammen med lege finne ut om du bør være sykmeldt. Kanskje kan du jobbe noen timer hver dag?