AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Jeg har kjøpt meg et lite småbruk. Det er per dags dato ikke dyr på gården og jordene blir leid ut til nabobonden. Det er to jorder, der det ene blir brukt til gressproduksjon og det andre (som ikke ligger ved fjøset og huset) har blitt brukt som sauebeite. I kommunen er det litt mangel på stallplasser og med en gang jeg kjøpte gården fikk jeg to henvendelser av bekjente som sa at hvis jeg selv skulle ha hest så ville de også leie stallplass. Jeg har vært hestejente tidligere, men tror at hest blir litt mye for meg nå. Men, hva om jeg gjør om fjøset til stall, eventuelt lager en utegangsstall på det andre jordet (gitt at jeg får lagt inn vann og strøm der), hvor mye kreves det av meg som stalleier? Hva må JEG passe på? Anonymkode: c131f...545
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Er helt opp til deg selv å bestemme hvor mye ansvar du skal ha for hestene, å som stall eier.. dette er jo noe du avklarer med de som eier hestene.. men for min del om du hadde hatt utegang hadde jeg blitt glad for at stall eier som bor på gården hadde: passet på at det var frisk vann vær dag. Ta seg av fôringer på morgenen ( om det Ikke er fri tilgang) å hvis det skulle bli kraftig uvær ha muligheter til å skifte dekken evt Anonymkode: 89d73...c9e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Er du lur, lager du en stall der eiere selv står for stellet. Da slipper du mye konflikter og sutring. Om du lager utgang, så husk krav om boks til alle hestene - og sykeboks... Anonymkode: 70264...05d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå