AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Hvis et par krangler og mannen kaler henne ting så oppretter hun tråder på kg om det etterpå, hvor alle begynner og kalle ham psykopat og at hun burde "komme seg vekk". kaller dama en mann noe derimot så gjør det liksom ikke så mye? Anonymkode: 234c0...870 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Hvem har sagt noe er verre enn det andre? Tror du trekker i tråder som ikke er der. Anonymkode: 8e851...704 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Stemmer det. Kvinner går til Kg, Menn går til mamma, politiet eller psykolog hvis de blir kalt idiot. Det er pga omvendt likestilling. Norske menn er så sarte ser du. Anonymkode: f865d...b09 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis et par krangler og mannen kaler henne ting så oppretter hun tråder på kg om det etterpå, hvor alle begynner og kalle ham psykopat og at hun burde "komme seg vekk". kaller dama en mann noe derimot så gjør det liksom ikke så mye? Anonymkode: 234c0...870 De er et svakere kjønn, derfor må vi trå varsomt. Akkurat som det er helt innafor at utlendinger kan kalle oss hva de vil, mens vi må passe på hva vi sier. Skandinaviske menn troner i Europa... tåler mest. Anonymkode: 0f606...912 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det. Kvinner går til Kg, Menn går til mamma, politiet eller psykolog hvis de blir kalt idiot. Det er pga omvendt likestilling. Norske menn er så sarte ser du. Anonymkode: f865d...b09 Se her, et klassisk eksempel på hvor lite en kvinne tåler😂😂😂 Anonymkode: 0f606...912 4
Opplyst Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er et svakere kjønn, derfor må vi trå varsomt. Akkurat som det er helt innafor at utlendinger kan kalle oss hva de vil, mens vi må passe på hva vi sier. Skandinaviske menn troner i Europa... tåler mest. Anonymkode: 0f606...912 Det er din feil, kvinne. Høst hva du sår!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 Svakt kjønn og sutrete. Anonymkode: 1f30c...8fb 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 On 6/25/2018 at 4:54 AM, Opplyst said: Det er din feil, kvinne. Høst hva du sår! Tror det var en mann du svarte her. Anonymkode: 77f2a...0c6 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 Det er en gammel greie. Menn skal tåle alt, utherde alt. Kvinner skal være svake og skjøre. Det gjør at menn lærer seg tidlig å ikke vise smerte, å ikke prate om vonde følelser, å ikke vise svakhet. For de får høre, "ikke grin som ei jenta da!". Med det lærer menn seg også å forakte det feminine, det kvinnelige, og å tillegge kvinner egenskaper som svak, gråtende, og andre ting. Og med det får vi den patriarkalske kulturen. Problemet er at kvinner vil ikke ta tak i de privilegier kvinner har (som å kunne rakke ned på menn, som skal tåle alt, takle alt, uten at det skal få noen konsekvenser for henne). Da fortsetter denne ukulturen å leve videre. Og kvinner oppfattes som svake og dårlige ledere, for kvinner er jo ikke så sterke og tøffe som menn, osv. Anonymkode: 9cf7a...cee 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en gammel greie. Menn skal tåle alt, utherde alt. Kvinner skal være svake og skjøre. Det gjør at menn lærer seg tidlig å ikke vise smerte, å ikke prate om vonde følelser, å ikke vise svakhet. For de får høre, "ikke grin som ei jenta da!". Med det lærer menn seg også å forakte det feminine, det kvinnelige, og å tillegge kvinner egenskaper som svak, gråtende, og andre ting. Og med det får vi den patriarkalske kulturen. Problemet er at kvinner vil ikke ta tak i de privilegier kvinner har (som å kunne rakke ned på menn, som skal tåle alt, takle alt, uten at det skal få noen konsekvenser for henne). Da fortsetter denne ukulturen å leve videre. Og kvinner oppfattes som svake og dårlige ledere, for kvinner er jo ikke så sterke og tøffe som menn, osv. Anonymkode: 9cf7a...cee Langt på vei enig i dette. Husk på at denne kulturen - mann=sterk, kvinner=svak - er skapt av menn, og at de heller ikke er så villige til å gi fra seg de privilegier dette har gitt dem. Anonymkode: 39f26...d51 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 Jenter/kvinner er så utrolig sårbare, så et lite feil ord til dem og vi sårer dem. Å huttetu! Anonymkode: 1f30c...8fb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: Langt på vei enig i dette. Husk på at denne kulturen - mann=sterk, kvinner=svak - er skapt av menn, og at de heller ikke er så villige til å gi fra seg de privilegier dette har gitt dem. Anonymkode: 39f26...d51 21 hours ago, AnonymBruker said: Det er en gammel greie. Menn skal tåle alt, utherde alt. Kvinner skal være svake og skjøre. Det gjør at menn lærer seg tidlig å ikke vise smerte, å ikke prate om vonde følelser, å ikke vise svakhet. For de får høre, "ikke grin som ei jenta da!". Med det lærer menn seg også å forakte det feminine, det kvinnelige, og å tillegge kvinner egenskaper som svak, gråtende, og andre ting. Og med det får vi den patriarkalske kulturen. Problemet er at kvinner vil ikke ta tak i de privilegier kvinner har (som å kunne rakke ned på menn, som skal tåle alt, takle alt, uten at det skal få noen konsekvenser for henne). Da fortsetter denne ukulturen å leve videre. Og kvinner oppfattes som svake og dårlige ledere, for kvinner er jo ikke så sterke og tøffe som menn, osv. Anonymkode: 9cf7a...cee Heldigvis er ikke feminister som dere i flertall sier nå bare jeg Patriakalsk kultur og privilegier meg opp i ræva. Anonymkode: 4879d...c1b 1
Gjest hind Skrevet 10. oktober 2018 #13 Skrevet 10. oktober 2018 Det skyldes kanskje at menn ikke har samme behov for å lufte frustrasjonene sine på forum som dette, samt at testosteronet gjør dem mindre sårbare. Det preller rett av på menn mens kvinner oftere tar seg nær av det og har behov for å snakke det av seg og få trøst og støtte.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #14 Skrevet 10. oktober 2018 Nå er det klart flere kvinner her inne. Jeg tror og flere menn kaller kvinner for noe dritt, enn hva kvinner kaller menn for. Jeg er nå 42 år, og har aldri kalt en mann for stygge ting. Men jeg har en lang smørbrød liste, med stygge ting jeg har blitt kalt av menn. Men hadde jeg hatt en kjæreste, som hadde behov for å kalle meg for stygge ting, så hadde ikke han vært kjæresten min mer. Anonymkode: 42622...1a9 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #15 Skrevet 10. oktober 2018 On 6/25/2018 at 4:00 AM, AnonymBruker said: Hvorfor er det værre å kalle kvinner ting, enn å kalle menn ting? Anonymkode: 80eb6...360 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #16 Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er det klart flere kvinner her inne. Jeg tror og flere menn kaller kvinner for noe dritt, enn hva kvinner kaller menn for. Jeg er nå 42 år, og har aldri kalt en mann for stygge ting. Men jeg har en lang smørbrød liste, med stygge ting jeg har blitt kalt av menn. Men hadde jeg hatt en kjæreste, som hadde behov for å kalle meg for stygge ting, så hadde ikke han vært kjæresten min mer. Anonymkode: 42622...1a9 Jeg spiste i sted så hvor er denne "hungersnøden" folk prater om? Jeg har aldri opplevd den. Anonymkode: 9cf7a...cee 1
herzeleid Skrevet 11. oktober 2018 #17 Skrevet 11. oktober 2018 Fordi kvinner i mange tilfeller anses som en "svak gruppe" samtidig som feminister er ekstremt hårsåre på kvinners vegne. Hvite menn anses som en sterk gruppe og har lite dedikerte interessegrupper interessegrupper, eventuelle særgrupper for hvite menn ville nok ganske fort blitt slått ned på, og det er dermed "greiere" å si ting om menn. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #18 Skrevet 11. oktober 2018 På 25.6.2018 den 4.18, AnonymBruker skrev: Stemmer det. Kvinner går til Kg, Menn går til mamma, politiet eller psykolog hvis de blir kalt idiot. Det er pga omvendt likestilling. Norske menn er så sarte ser du. Anonymkode: f865d...b09 Jepp. Også sutrer de til kameratene, sånn at kameratene kan si: "Mann, du er utsatt for psykisk vold! Anmeld! Vi kan hente tingene dine for deg hvis du ikke tørr, så psykobichen ikke kan si noe mer slemt til deg!" Anonymkode: f865d...b09
herzeleid Skrevet 13. oktober 2018 #19 Skrevet 13. oktober 2018 På 25.6.2018 den 4.18, AnonymBruker skrev: Stemmer det. Kvinner går til Kg, Menn går til mamma, politiet eller psykolog hvis de blir kalt idiot. Det er pga omvendt likestilling. Norske menn er så sarte ser du. Anonymkode: f865d...b09 Glemte visst ironiflagget
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #20 Skrevet 13. oktober 2018 På 9.10.2018 den 16.09, AnonymBruker skrev: Svakt kjønn og sutrete. Anonymkode: 1f30c...8fb Ah, dette kalte min eks meg også. Hver gang jeg tok opp noe kalte han meg sutrete og så tok han opp masser av ting som han hadde gått og tenkt og gnagd på og blitt såret av og som hadde gjort ham mutt og uinteressert, som var grunnen til at jeg sutra. En del menn tror ikke de sutrer og bidrar til ting fordi de ikke tør å kommunisere det som ligger dem på hjertet. Så blir de passivt aggressive i stedet og tror at de er sterke og ikke-sutrete. Mannelogikk. Anonymkode: 51654...4ea 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå