Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke folk og holde seg saklig når det nevnes muslimer i en tråd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller andre folkegrupper. De skal generealisere og komme med masse tull. Er veldig kjedelig når trådene blir ødelagt når vi ønsker en saklig diskusjon.

Anonymkode: e8fdc...a37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi ikke liker muslimer i dette landet.

Anonymkode: d2e9e...62a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper og tror virkelig ikke ditt syn er representativt for «dette landet».

Anonymkode: 705c3...417

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det til enhver tid i historien må være "noen andre", som mennesker med dårlig selvbilde kan se ned på og hate. Hvem det har vært endrer seg opp gjennom historien, men dette er tydelig et like stort behov for mennesker som noe samlende å se opp til, og "vi" e seg med. Det har i store deler av historien vært religion, men nå er det like ofte rase, nasjonalitet eller "vi vestlige". 

Dem man ser ned på generaliserer man negativt, og dem man vi'er seg med generaliserer man positivt, og overser glatt at det er gode mennesker blant "de andre" og mange råtne egg i "vi". 

Så sterkt er dette behovet i mennesker at Hitler fikk millioner til å akseptere at tidens "de andre", jøder, kunne behandles som ikke-mennesker. For så blindt og brutalt kan synet på "de andre" være. 

Jeg våger likevel å tro at mennesker med godt selvbilde, som har det godt med seg selv og mennesker rundt seg, og som har godt utviklet empati, ikke har dette ekstreme behovet for å hate noen. Det er dem som reagerer, og som synes at slik generalisering av mennesker er tåpelige. 

Anonymkode: 60d61...c0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk for deg selv. Jeg vil mye heller være sammen med muslimer enn folk med nynazistiske sympatier.

Anonymkode: 861c4...290

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi noen mennesker er trangsynte og kan ikke se at det finnes gode og dårlige mennesker overalt. 

Jeg kjenner en via tidligere arbeidssted som er ekstrem islamofob og er aktiv på mange kommentar om hvirdan muslimer ødelegger Norge, ALLE snylter på staten, hans skattepenger går til x ditt og x datt etc. Han sykemelder seg i perioder, reiser til Thailand leker med shemales. Sykemeldt fordi han erutbrent, sliter med psyken osv. Aldri hatt en saklig diskusjon. Vi har en muslim mann på atbeidsplassen jeg er på nå, en kurder fra Irak. Han er en av de mest hardtarbeidende. Mens vi hiver innpå kaffe og xxxx pauser nå pga VM, tar han tak og jobber like hardt uten å gnåle på at vi andre (etniske nordmenn) snakker shit. Han har visst jobbet der i 5-6 år. 

Hvem er verst, snylteren som hater muslimer eller han her som gidder å jobbe?! Vi må jobbe med å SE enkeltmennesket, ikke bare religion, rase, kultur. Det definerer ikke ens personlighet. 

Anonymkode: 62604...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Men du kan vel holde deg saklig selv om du ikke liker muslimer i dette landet?

Anonymkode: 9955f...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du snakker om. Kom gjerne med kilder for påstandene dine. For det er like sannsnylig med tvert om faktum. Nemlig at i*lam og m*slimer aldri blir nevnt på KG fordi innlegg og tråder som innholder disse to ordene blir slettet umiddelbart.

Anonymkode: 790bd...72c

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Håper og tror virkelig ikke ditt syn er representativt for «dette landet».

Anonymkode: 705c3...417

Det tror jeg faktisk, men mange tør ikke si noe.

Anonymkode: 189c1...be8

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi noen mennesker er trangsynte og kan ikke se at det finnes gode og dårlige mennesker overalt. 

Jeg kjenner en via tidligere arbeidssted som er ekstrem islamofob og er aktiv på mange kommentar om hvirdan muslimer ødelegger Norge, ALLE snylter på staten, hans skattepenger går til x ditt og x datt etc. Han sykemelder seg i perioder, reiser til Thailand leker med shemales. Sykemeldt fordi han erutbrent, sliter med psyken osv. Aldri hatt en saklig diskusjon. Vi har en muslim mann på atbeidsplassen jeg er på nå, en kurder fra Irak. Han er en av de mest hardtarbeidende. Mens vi hiver innpå kaffe og xxxx pauser nå pga VM, tar han tak og jobber like hardt uten å gnåle på at vi andre (etniske nordmenn) snakker shit. Han har visst jobbet der i 5-6 år. 

Hvem er verst, snylteren som hater muslimer eller han her som gidder å jobbe?! Vi må jobbe med å SE enkeltmennesket, ikke bare religion, rase, kultur. Det definerer ikke ens personlighet. 

Anonymkode: 62604...32f

Det jeg for min del er bekymret for er at "kulturen" skal få fotfeste og begynne å påvirke samfunnet i negativ retning. En del ting som vi nå tar som er ikke sikkert blir så selvfølgelig i fremtiden. Religion handler mye om skam og skamming og når kristendommen begynner å miste grepet er det ikke mer av islam det som trengs. Det handler ikke om å ta enkeltmennesker siden de på mange måter er i islams grep selv.

Anonymkode: 189c1...be8

AnonymBruker
Skrevet

Det handler da ikke om muslimer. På samme måten som ofrene av en sekt ikke er problemet. Det er ISLAM som er problemet. Den mest intolerante, kvinnehatende og totalitære ideologien/religionen vesten noen gang har måtte forholde seg til på en større skala. Islam er ikke et fnugg bedre enn nazismen noengang var. Men ingen mener man skal være saklige mot nazister. 

At islam blir opphøyd og akseptert av den radikale venstresiden er så absurd og selvmotsigende at ingen en gang har et godt svar på det. Ingen kan forklare hvorfor kvasi-feministene forsvarer en ideologi som ikke en gang anerkjenner at kvinner er likeverdige med menn. Det er et bisart fenomen som helt åpenbart lukter både mental sykdom, og kognitiv dissonans. 

Anonymkode: 03fee...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...