Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må dere det? Samme hvor alvorlig temaet er, så klarer dere ikke å la være. Dere har ikke noe innspill til innlegget, kun feilretting. Det virker fordummende, og dere gjør det aldri med nick. 

Hva er grunnen?

Anonymkode: 1f825...69c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg retter aldri, men jeg blir alltid glad når jeg ser andre gjør det. Dette er et forum. Dette er ikke bildedeling eller noe annet enn skriftlig kommunikasjon og diskusjon. Det er forbaska irriterende at folk ikke engang gidder å lese at det dem skriver er forståelig engang. 

Men altså, alt med måte. En lang tekst med riktig avsnitt og så er det kommentert én feil? Ja, det er tåpelig.

Anonymkode: c4ff2...33f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tid til overs og behov for å spy litt eder og galle

Anonymkode: 9f397...8c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett noen som MÅ rette på andres skrivefeil. 

Anonymkode: 35d46...088

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tid til overs og behov for å spy litt eder og galle

Edder, mener du? 😂

Anonymkode: 1dd01...daf

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg retter aldri, men jeg blir alltid glad når jeg ser andre gjør det. 

Anonymkode: c4ff2...33f

Jævla feiging! 😉

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere det? Samme hvor alvorlig temaet er, så klarer dere ikke å la være. Dere har ikke noe innspill til innlegget, kun feilretting. Det virker fordummende, og dere gjør det aldri med nick. 

Hva er grunnen?

Jeg retter ikke alltid, men noen ganger hvis feilen er grov. Eller så kan jeg finne på å kommentere det hvis jeg knapt nok forstår hva personen prøver å formidle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen?

For meg er språket og teksten en livets hage som jeg liker å stelle pent med, så når noen tråkker rundt og går berserk i blomsterbedene, reagerer jeg på det før jeg lytter noe særlig til hva vedkommende har å si. 

Anonymkode: 707f8...63d

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere det?

Fordi vi ønsker språklig korrekthet. 

Samme hvor alvorlig temaet er, så klarer dere ikke å la være. Dere har ikke noe innspill til innlegget, kun feilretting. Det virker fordummende, og dere gjør det aldri med nick. 

Det er aldri fordummende med språklig korrekthet, snarere tvert imot. 

Hva er grunnen?

Fordi vi ønsker språklig korrekthet. Hvorfor i alle dager er du uenig i det? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har reagert på at enkelte føler ett kall med å rette på skrivefeil.

Jeg skriver ikke ordrett selv bestandig, men avsnitt er viktig. Jeg har flere ganger droppet å lese innlegg som manger avsnitt. Hvis det samtidig mangler punktum, komma og stor bokstav i ny setning så er innlegget totalt utelukket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De verste av de verste er alle som reagerer på bruken av "hvem". Der blir jo trådene helt sporet av. 

Anonymkode: cecca...60a

Skrevet
5 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg har reagert på at enkelte føler ett kall med å rette på skrivefeil.

Jeg skriver ikke ordrett selv bestandig, men avsnitt er viktig. Jeg har flere ganger droppet å lese innlegg som manger avsnitt. Hvis det samtidig mangler punktum, komma og stor bokstav i ny setning så er innlegget totalt utelukket.

Men da forstår du jo hvor vi kommer fra, gjør du ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Edder, mener du? 😂

Ja, men måtte legge føringer for en retting vettu😂

Skrevet

Jeg mener, hvem her egentlig ønsker språklig frihet og fritt frem for hvem som helst og hva som helst? 

Jeg antar alle forstår at ingen vil forstå noe som helst om språket slippes fri. 

AnonymBruker
Skrevet

Hovedformålet bak kommunikasjon er å formidle og motta forståelse. Folk som overfokuserer på hvordan ting uttrykkes, og ikke meningen bak det som uttrykkes, har ganske fientlige holdninger til andre mennesker. Ofte har de en god del feil selv også, noe de svetter over når de skriver, men de liker å tråkke litt på andre for å føle seg bedre. 

Are YOU a 'grammar Nazi'? You're probably a jerk: Language pedants are more likely to be introverted and disagreeable - http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3515520/Are-grammar-Nazi-Language-pedants-likely-introverted-disagreeable.html  

Anonymkode: 08b3c...fd5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hovedformålet bak kommunikasjon er å formidle og motta forståelse.

Anonymkode: 08b3c...fd5

Nettopp derfor er språkregler viktig. 

Skrevet
35 minutter siden, Opplyst skrev:

Men da forstår du jo hvor vi kommer fra, gjør du ikke? 

Nå henger jeg ikke helt med, hva mener du? 

Skrevet
2 minutter siden, EvaLena skrev:

Nå henger jeg ikke helt med, hva mener du? 

Du synes avsnitt er viktig. Med andre ord synes også du språkregler er viktig. 

Du er som oss! 

Skrevet
15 minutter siden, Opplyst skrev:

Du synes avsnitt er viktig. Med andre ord synes også du språkregler er viktig. 

Du er som oss! 

Ja, men jeg henger meg ikke opp i om ord skrives feil. Det viktigste er å skjønne hva som menes.

Det blir bare for dumt å henge seg opp i små skrivefeil, for alt vi vet har kanskje personen dysleksi.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, men jeg henger meg ikke opp i om ord skrives feil. Det viktigste er å skjønne hva som menes.

Det blir bare for dumt å henge seg opp i små skrivefeil, for alt vi vet har kanskje personen dysleksi.

Grensen må uansett trekkes, og når den brytes, må noen påpeke det. 

Jeg vet du er en av oss. Du trenger bare å innrømme det overfor deg selv. 

Endret av Opplyst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...