kanakass Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Jeg har mistet begge besteforeldrene mine med bare måneders mellomrom. Det første var brått, mens det andre har vært sykdom over lang tid. Mine onkler, tanter og søskenbarn har nesten vært totalt fraværende de siste ti åra. Bortsett fra 80 års dagen til en av disse for 4 års siden. Jeg hadde kanskje trodd det ville forandre seg når den første gikk brått vekk, at de kanskje ville besøke den som fortsatt levde, men ikke kom seg noe sted pga sykdom. Eneste de andre onkelene og tantene mine er opptatt av er arven de får.. Jeg er så sint og lei meg på vegne av mine besteforeldre at jeg ikke klarte snakke med noen av de i begravelsene. Den siste ble utsatt to uker pga ferien til onkelen min.. Som skulle på hundeutstilling.. Det har gått så langt at alt av familie er sletta fra SoMe. Men jeg har også lyst å si til dem at de er en gjeng råtne mennesker som ikke har vært der for besteforeldrene mine. Men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det uten å bli sint, gråte og sikkert ikke bli fortsatt på grunn av raseriet jeg føler. Er det noen som har noen gode tips på hvordan få det frem? Jeg kjenner jeg er ferdig med disse menneskene, men på en måte trenger jeg en avslutning for min egen del. Håper poenget mitt kommer frem, da jeg sitter å skriver totalt oppløst i tårer..
ViljaH Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Skriv et rasende velformulert brev, som du så aldri sender men brenner. Så lar du bare være å ha kontakt med dem, uten noe stort oppgjør. 13
Missyme2 Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 Skriv et brev, men syns også du kan sende det. De fortjener å høre om hvilke usle mennesker de er! Og hvis du ikke skal ha mer kontakt med de uansett, så er det ingen problem 😅
Duff Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 4 minutter siden, ViljaH skrev: Skriv et rasende velformulert brev, som du så aldri sender men brenner. Så lar du bare være å ha kontakt med dem, uten noe stort oppgjør. Signerer denne.
ViljaH Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 3 minutter siden, Missyme2 skrev: Skriv et brev, men syns også du kan sende det. De fortjener å høre om hvilke usle mennesker de er! Og hvis du ikke skal ha mer kontakt med de uansett, så er det ingen problem 😅 Hvis hun ikke sender det, så blir hun kvitt møkk uten å måtte deale med etterdønninger og drama. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 5 timer siden, ViljaH skrev: Hvis hun ikke sender det, så blir hun kvitt møkk uten å måtte deale med etterdønninger og drama. Helt enig. Og ikke minst, hvem tror at noen som utsetter en begravelse for en hundeutstilling, kommer til å bry seg? Anonymkode: 8d02c...5cf 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 akkurat det samme gjorde jeg når min farmor døde! Min tante og kusiner var bare innom henne hvis de trengte penger, og gadd aldri hjelpe henne med noe som helst. Jeg som kun yngst og bare tennåring, tok t-banen til andre siden av byen hver uke, for å handle/vaske for henne og rett og slett holde henne med selskap. Nå deler vi også hytte med denne gjengen, og myye frustrasjon rundt det. Så når farmor døde. kuttet jeg all kontak med dem! pappa får styre det praktiske med hytta, og jeg holder meg unna! Men selv i dag, 15 år etter kjenner jeg sinnet koker i meg, bare jeg hører navnet på dem. Kommer nok aldri til å tilgi dem. Det utroligste er at de ikke forstår det selv, og lurer på hvorfor jeg ikke vil ha kontakt med dem. Har nok ingen gode råd å komme med, det enkleste er nok å bare kutte all kontakt, og ikke si noe. Hvis du virkelig vil fortelle dem, og ta ett endelig oppgjør, er jeg enig i at du bør gjøre det pr. prev. For jeg hadde reagert på akkurat samme måte som deg, hvis jeg skulle snakke. Anonymkode: 06e2a...8ac 3
Missyme2 Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 10 timer siden, ViljaH skrev: Hvis hun ikke sender det, så blir hun kvitt møkk uten å måtte deale med etterdønninger og drama. Men hvis hun ikke sender det, er det usannsynlig at disse personene skjønner hvorfor hun kutter kontakt. Kanskje det derfor blir enda mer mas og drama om man bare skal «ghoste» hele familien sin?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Er du sikker på at det ikke er en grunn til det, siden hele familien har holdt seg unna besteforeldrene dine? Kan det ha skjedd noe som du ikke kjenner til, som gjør at de faktisk ikke orket mer? Anonymkode: bcee0...f0f 2
ViljaH Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 5 timer siden, Missyme2 skrev: Men hvis hun ikke sender det, er det usannsynlig at disse personene skjønner hvorfor hun kutter kontakt. Kanskje det derfor blir enda mer mas og drama om man bare skal «ghoste» hele familien sin? Familien er fraværende allerede står det. Så blir neppe noe drama. Man får velge minste motstands vei da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå