Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er situasjonen:

Jeg går nå et årsstudium på universitet som gir 60 studiepoeng, og jeg har fullt studielån. Jeg regner med å stå på alle eksamener denne våren, og vil få omgjort deler av lånet til stipend.

På min studentweb (der jeg melder meg opp til eksamen osv.) går det an å endre eksamenstidspunkt et år fremover. Ettersom jeg må nødt å ha progresjonen på 60 studiepoeng osv, hva skjer om jeg utsetter en eller to eksamener til høsten? Eller neste vår? Hva skjer om jeg stryker på eksamener denne våren, og vil ta opp igjen?

Hvordan er egentlig greia med studieprogresjonen og poenger, og lån?

Selv om jeg står på alle eksamener denne våren, vil jeg forbedre karakterene til høsten, eller neste vår. Jeg leste at det får man ikke studielån til å gjøre. Hva må jeg gjøre da?

Jeg vil også forbedre karakterer fra vgs. Man får studielån for å være privatist? Hvordan kan jeg kombinere dette med fag på universitet? Råd?

Dette ble veldig mange spm, håper noen sitter inne med svar på noen. Jeg blir ikke klok av å lese på lanekassen.no eller andre steder, og har ikke ordnet time hos studieveileder enda.

Hilsen frustrert ung frue!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

totalt har man lov til å ligge et studieår etter... Ligger du mere etter enn det vil du ikke få stipend eller lån..

Gjest Bulla
Skrevet
totalt har man lov til å ligge et studieår etter... Ligger du mere etter enn det vil du ikke få stipend eller lån..

Stemmer, men når det gjelder stipend, vil du ikke få dette i det hele tatt for den perioden du er forsinket. Alt blir lån. Det eneste unntaket er dersom du er syk, fødselspermisjon el.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...