AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Møtte en fyr i kveld som jeg hadde noe gående med for noen år siden. Den gang hadde vi vel noe på gang i et års tid, men ikke noe voldsomt. Møttes sjelden på grunn av jobben hans. Til slutt brøt jeg kontakten ganske tvert da jeg ble lei av at han ikke klarte å i det minste "erklære" at vi var seriøse og/eller eksklusive. I kveld møttes vi igjen. Det var i grunn jeg som oppsøkte han, deltok på et arrangement hvor han var en hovedpersonene. Usikker på om han i det hele tatt ville kjenne meg igjen, gikk jeg bort for å hilse som følge av vanlig høflighet. Før jeg fikk sagt noe som helst sa han: "Takk for sist! Det var lenge siden" (ca. 4,5 år siden forrige gang). Han ga veldig uttrykk for at han syntes det var hyggelig å se meg, og sa også: "Du ser yngre ut!" "Ser jeg yngre ut?!" svarte jeg. "Ja, du beholder gløden", svarte han. Faktum er at jeg nå er 24 (han er åtte år eldre, om det har noe å si), så ung er jeg jo. Men at jeg ser yngre ut er selvfølgelig bare tull. Tolker dere det som at han fremdeles har sans for hvordan jeg ser ut og småflørtet med meg? Anonymkode: 8918c...90b
Vinnerloddet Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Om han flørtet med deg må du nesten vite selv som var der. Hva sier magefølelsen din da? Hvis du ennå er interessert i han, kan du jo ta kontakt og si at det hadde vært hyggelig å ta en kopp kaffe sammen. Så ser du hvor det går fra der.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 1 minutt siden, Vinnerloddet skrev: Om han flørtet med deg må du nesten vite selv som var der. Hva sier magefølelsen din da? Hvis du ennå er interessert i han, kan du jo ta kontakt og si at det hadde vært hyggelig å ta en kopp kaffe sammen. Så ser du hvor det går fra der. Det var noe med blikket som medførte at jeg følte han flørtet. MEN: Jeg er 99 % sikker på at han har kjæreste, og han kan være en "flørter"... Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han skulle si slik om han ikke.. mente noe med det. Hvorfor ikke bare holde seg "saklig"? Anonymkode: 8918c...90b
Vinnerloddet Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 Det kan jo være at han flørtet med deg uten å ville noe mer enn det. Er umulig å si når en ikke var der eller kjenner han. Og kansje er han interessert. Tenker uansett at hvis han har en kjæreste så vil jeg anbefale deg å bare glemme han. Finner du ut at han er singel, inviterer du han ut og ser hvordan det går. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 30 minutter siden, Vinnerloddet skrev: Det kan jo være at han flørtet med deg uten å ville noe mer enn det. Er umulig å si når en ikke var der eller kjenner han. Og kansje er han interessert. Tenker uansett at hvis han har en kjæreste så vil jeg anbefale deg å bare glemme han. Finner du ut at han er singel, inviterer du han ut og ser hvordan det går. Det kan du selvfølgelig ha rett i. Håper egentlig det. Merker jeg ble glad for at han ga så uttrykk for at han "husket" meg (jeg var redd jeg bare var et lett bortgjemt komma). Du har også helt rett i at jeg bør la han være. Og jeg er ganske sikker på at jeg egentlig ikke er interessert, eller at han er rett for meg. Tror bare det nå er litt melankolske følelser samt rusen det faktisk ga å oppleve at jeg er mer enn en fremmed "noen" for ham. Anonymkode: 8918c...90b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #6 Skrevet 24. juni 2018 Synes det høres frekt ut å uttrykke seg sånn, som om du var ei dame oppe i årene som hadde beholdt gløden! Og det er vel heller ikke et realistisk eller ønskelig kompliment å gi til en 24-åring at hun ser yngre ut enn for 4,5 år siden. Han virker ikke helt oppgående. Tror ikke du har gått glipp av noe der akkurat. Anonymkode: f5d66...23d 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det høres frekt ut å uttrykke seg sånn, som om du var ei dame oppe i årene som hadde beholdt gløden! Og det er vel heller ikke et realistisk eller ønskelig kompliment å gi til en 24-åring at hun ser yngre ut enn for 4,5 år siden. Han virker ikke helt oppgående. Tror ikke du har gått glipp av noe der akkurat. Anonymkode: f5d66...23d Nei, det er en meget spesiell ting å si. Samtidig så kjenner jeg ham, og vet at han er litt "klønete" i måten han uttrykker seg. Tror absolutt ikke han mente noe _vondt_ med det, hvertfall. Men: Du har også helt rett. Jeg vet innerst inne at jeg ikke har gått glipp av noe (det har jeg tenkt i 4,5 år), men av en eller annen merkelig grunn ble jeg altså helt satt ut av reaksjonen hans. Han virket i det minste oppriktig glad for å se meg, det hadde jeg ikke trodd. Anonymkode: 8918c...90b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 Tror bare han synes du så flott ut og uttrykte seg litt rart. Anonymkode: 5d7ce...6ba 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Veldig mange på din alder ser eldre ut enn alderen sin, fordi de soler seg for mye osv. At han sier at du ser yngre ut, er hyggelig å høre. Anonymkode: c216a...648
Gjest Cathe. Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 Jeg tror også han synes du ser veldig flott ut, også ble han kanskje litt revet mellom lojaliteten til sin nåværende kjæreste og "behovet" for å fortelle deg hva han synes om deg. Og da ble det noen klønete utsagn. Synes absolutt du skal ta det som et kompliment og en hyggelig greie
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #11 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange på din alder ser eldre ut enn alderen sin, fordi de soler seg for mye osv. At han sier at du ser yngre ut, er hyggelig å høre. Anonymkode: c216a...648 Jeg har absolutt ikke det "problemet", men jeg begynner vel også å slå meg til ro med at han (fremdeles) synes jeg ser bra ut og at det ikke nødvendigvis ligger noe mer i det enn som så. Utrolig irriterende at jeg har hengt meg så opp i det, men det var altså totalt uventet. Anonymkode: 8918c...90b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #12 Skrevet 25. juni 2018 Han var smigret og følte seg uimotståelig siden du oppsøkte han etter så mange år. Anonymkode: d3f4e...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #13 Skrevet 25. juni 2018 Høres ut som du ikke er over him. Du ønsker at han skal angre på at han ikke valgte deg, at han ikke sa at dere var eksklusive, og nå gleder du deg i skadefryd over at han kanskje innser at han tok feil. Du har lyst at han skal flørte med deg slik at du kan vise han at han skulle valgt deg Anonymkode: c1e85...b51 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #14 Skrevet 25. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han var smigret og følte seg uimotståelig siden du oppsøkte han etter så mange år. Anonymkode: d3f4e...0ce Det kan godt hende, men jeg var ikke der på grunn av ham. Men når jeg først var der, følte jeg det hadde vært lite voksent å hilse på alle andre og ignorere ham. Og om han ble smigret, hvordan forklarer det at han følte for å kommentere mitt utseende? 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du ikke er over him. Du ønsker at han skal angre på at han ikke valgte deg, at han ikke sa at dere var eksklusive, og nå gleder du deg i skadefryd over at han kanskje innser at han tok feil. Du har lyst at han skal flørte med deg slik at du kan vise han at han skulle valgt deg Anonymkode: c1e85...b51 Jeg har vært, og er egentlig fremdeles, helt sikker på at jeg er over ham. Jeg tror bare denne grublingen skyldes at jeg ble tatt så til de grader på senga. Anonymkode: 8918c...90b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #15 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt hende, men jeg var ikke der på grunn av ham. Men når jeg først var der, følte jeg det hadde vært lite voksent å hilse på alle andre og ignorere ham. Og om han ble smigret, hvordan forklarer det at han følte for å kommentere mitt utseende? Jeg har vært, og er egentlig fremdeles, helt sikker på at jeg er over ham. Jeg tror bare denne grublingen skyldes at jeg ble tatt så til de grader på senga. Anonymkode: 8918c...90b Det der var jo helt ordinære høflighetsfraser når man møter noen igjen etter lang tid. Anonymkode: d3f4e...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #16 Skrevet 25. juni 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der var jo helt ordinære høflighetsfraser når man møter noen igjen etter lang tid. Anonymkode: d3f4e...0ce Njaa, jeg har ikke for vane å først og fremst kommentere folks utseende etter lang tid, med mindre de har endrer utseende radikalt eller holder seg usedvanlig godt. Det vanligste er vel å høre om hvordan det står til. Anonymkode: 8918c...90b
Gjest Cathe. Skrevet 25. juni 2018 #17 Skrevet 25. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der var jo helt ordinære høflighetsfraser når man møter noen igjen etter lang tid. Anonymkode: d3f4e...0ce Helt ordinære høflighetsfraser vil jeg ikke si det var. Han tar tak i utseendet hennes, og ettersom hun er såpass ung og de har hatt noe på gang tidligere, er det mer nærliggende at han sier det fordi han liker det han ser, ikke fordi ham vil være høflig. Noe annet hadde vært om hun var godt oppi årene eller sånn. Da kan det være en høflighetsfrase/hyggelig å innlede med noe ala "du holder deg godt".
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #18 Skrevet 25. juni 2018 4 timer siden, Cathe. skrev: Helt ordinære høflighetsfraser vil jeg ikke si det var. Han tar tak i utseendet hennes, og ettersom hun er såpass ung og de har hatt noe på gang tidligere, er det mer nærliggende at han sier det fordi han liker det han ser, ikke fordi ham vil være høflig. Noe annet hadde vært om hun var godt oppi årene eller sånn. Da kan det være en høflighetsfrase/hyggelig å innlede med noe ala "du holder deg godt". Jeg tenker at jeg tar det som en positiv greie, hyggelig om han fremdeles synes jeg er grei og se på, også går jeg videre Anonymkode: 8918c...90b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #19 Skrevet 25. juni 2018 Det høres jo ut som han absolutt ikke husker hvor gammel du er Man sier ikke til en 24-åring at hun holder gløden. Kanskje forveksler alderen din med alderen på en annen han har datet? En på samme alder som ham? Anonymkode: 6dda8...a45
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #20 Skrevet 25. juni 2018 Jeg ville tolket det som en spøk - har også hørt før at "du holder deg godt" i veldig ung alder, og det er sagt med glimt i øyet. At man ikke skulle hatt "glød" som 24-åring tilsier jo at noe er alvorlig galt. Om det er ment seriøst, så hadde jeg tolket det negativt. Litt som at menn driver med "negging" der de skal trekke jekke pene damer ned, og han mener å påpeke at du blir eldre (der en del av det er at han selv er enda eldre). Anonymkode: 7d5b3...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå