Gjest Fotofi Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Hei. Jeg har en kastret hannkatt på 2 år. I løpet av de to siste mnd så har katten min begynt å få en aggressiv adferd. Jeg føler adferden kommer helt ut av det blå, og det er vanskelig å forutse når han går til angrep. Situasjoner der han kommer for å få kos, ender ofte opp i at han klorer seg fast i hånden min, biter å sparker i fra med bakfotene. Jeg har alltid fått klappe han hvor jeg har måtte ville tidligere. Noen ganger når jeg går forbi han, eller rett å slett bare beveger meg i leiligheten kommer han å prøver å ta foten min. En kveld når jeg skulle legge meg, så jeg at han var sint å i «angreps modus». Prøvde å snakke rolig til han, å bevege meg sakte under dyna. Da kom han hoppende mot meg, for å klore. Jeg føler meg ganske hjelpesløs, å vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Han er en veldig aktiv, kosete å snill katt ellers. Jeg passer på at det alltid er rent vann, mat og rent kattedo. Så kan ikke tro at dette er grunnen. Han får også ut når han vil. noen som har opplevd det samme, eller som har tips å komme med? hilsen en bekymret kattemamma som gjerne vil ha tilbake den gamle katten sin.
moho Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Har ikke erfaring men tenker at enten kjeder han seg fordi han har et udekket behov for utfordringer (jakte?), eller så har han vondt et sted og prøver å beskytte seg på en litt klønete måte.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 Får han gå ut? Hvis han er innekatt, leker du nok med han? Har du forsøkt calm tørrfôr fra dyrlege? Har du sjekket han hos dyrlege så du er sikker på at han ikke er syk? Anonymkode: 2cf9f...a4e
Gjest Fotofi Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 4 minutter siden, Macaroni skrev: Har ikke erfaring men tenker at enten kjeder han seg fordi han har et udekket behov for utfordringer (jakte?), eller så har han vondt et sted og prøver å beskytte seg på en litt klønete måte. Har kjøpt inn nye leker, å prøver å leke med han når jeg har tid. Han er mye ute, å da er han jo veldig aktiv. Er inne på kveld/natt, og somregel ute hele dagen.
Gjest Fotofi Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får han gå ut? Hvis han er innekatt, leker du nok med han? Har du forsøkt calm tørrfôr fra dyrlege? Har du sjekket han hos dyrlege så du er sikker på at han ikke er syk? Anonymkode: 2cf9f...a4e Han er ute katt, så får ut somregel når han vil. har ikke prøvd set tørrforet. Hva gjør det? Har kkke sjekket han hos dyrlege. Men tanken har slått meg. Så tror jeg skal bestille meg time for å ta en sjekk.
Gjest Fotofi Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Flere som har tips eller triks de vil dele?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 Katter endrer adferd når de er syke så jeg hadde dratt til vet for en helsesjekk. katter skjuler smerte utrolig godt Anonymkode: 1ee32...589 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 9 timer siden, Fotofi skrev: Han er ute katt, så får ut somregel når han vil. har ikke prøvd set tørrforet. Hva gjør det? Har kkke sjekket han hos dyrlege. Men tanken har slått meg. Så tror jeg skal bestille meg time for å ta en sjekk. Da starter du med helsesjekk Anonymkode: 2cf9f...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Start med en helsesjekk. Endringer i adferd er ofte tegn på at noe er galt. Har selv har katt som ble aggressiv etter at noen hadde sparket henne kraftig i baken (eller en bil hadde kjørt i henne). Anonymkode: 6d8ce...f50
Kontormus Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 https://www.agria.no/katt/artikkel/om-katt/kjele-og-biteaggresjon/
Gjest Fotofi Skrevet 26. juni 2018 #11 Skrevet 26. juni 2018 Da skal pus sjekkes hos dyrlege på mandag ☺️
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #12 Skrevet 26. juni 2018 15 minutter siden, Fotofi skrev: Da skal pus sjekkes hos dyrlege på mandag ☺️ Kjempebra ☺️ Si ifra hvordan det går da 😁 Anonymkode: 2cf9f...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå