Gå til innhold

Fargeanalyse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man om man kler varme eller kalde farger? Gull eller sølv? Jeg har rett og slett ikke råd til noe fargeanalyse på salong, og lurer på om noen vet hvilke farger som hører til de kalde og hvilke som er varme? Vet gull skal være varm og sølv kald...Har valgt gull i kjolen min, og skal ha gull i tiaraen, men er i tvil om det er det som blir finest på meg.... :roll: Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lyst hår og lys hud. Jeg passer helt klart best i varme farger. Jeg har valgt en brudekjole i fargen gold. Ettersom jeg er så lys i huden gjør kalde farger meg enda blekere.

Gjest Seleena
Skrevet

Velger du gull i kjolen, ville eg ikkje valgt sølv eller diamant i tiara. Men det er jo godt muleg dette går. Må nesten sjå kjolen... har du link?

Om du er brunette er det ikkje sikkert du berre passar varme fargar. Men er du veldig brun i tillegg så er det nok veldig fint med gull!

Er du blond med blå auger, så passar du fint kalde fargar som rosa, blå, og sølv.

Skrevet
Velger du gull i kjolen, ville eg ikkje valgt sølv eller diamant i tiara. Men det er jo godt muleg dette går. Må nesten sjå kjolen... har du link?

Om du er brunette er det ikkje sikkert du berre passar varme fargar. Men er du veldig brun i tillegg så er det nok veldig fint med gull!

Er du blond med blå auger, så passar du fint kalde fargar som rosa, blå, og sølv.

Jeg skal ha tiara med gull og perler. Er egentlig ikke noe glad i sølv, synes det blir for kaldt. Har mørk blondt hår og blå øyne, blir vel litt brunere til sommeren, tenker jeg. Men har hørt at selv om du er lys, kommer det an på huden din om du kler varme eller kalde farger.... Liker veldig godt lys rosa, synes selv det er en varm farge...lys blå kler jeg ikke, synes jeg selv... Hmmm. Blir jo gull anyway, men vil bare det skal se fint ut. Skal ha MS Chari i ivory m. gullbroderi... Kan ikke dette med linker og sånn.... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har brunt hår, blå øyne og er brun i huden om sommeren. Hakke peiling på hva jeg kler best, men har hørt at både kalde og varme farger passer meg bra. Og at det som oftest gjør det på unge jenter...

Skrevet

Er mørk blond med brun-grøne auge (nøttefarga? anar ikkje kva eg skal kalle dei) og middels lys hud (blir nokså brun om sommaren). Kan absolutt ikkje bruke sølv, blått eller andre typiske kalde nyansar - ser heilt sjuk ut rett og slett.

Eg trur det har mykje med augo å gjere eg - at om ein er mørk med blå auge kan ein gjerne bruke kalde nyansar. (?)

Skrevet

Kalde farger er sommer- og vinter-farger.

Varme farger er høst- og vår-farger

Om du er kald eller varm er vanskelig å si uten å teste deg med koordinater, men et lite tips:

Som regel har du en følelse av hva du kler.

De fargene du liker best er som regel de fargene som er riktige for deg!

Jeg har testet en haug av damer og har bare møtt EI som var helt på jordet ang sine egne farger... hun nektet attpåtil å innse at de var feil for henne. Tror hun farget håret slik at hun kunne bruke de fargene hun likte.... ;)

Skrevet

Kan man få fargeanalyse på hos hudpleiere, eller er det bare stylister som gjør dette? Hva koster det? Tror jeg kler varme farger best....men vil gjerne bli sikker... :roll:

Skrevet

Du kan få det hos hudpleiere ja, og hos makeup artister og frisører. Kommer helt an på om vedkommende har tatt en slik utdannelse, det... ;)

For en fargeanalyse MED fargepalett tar jeg 1000 kroner.

For en fargeanalyse UTEN fargepalett?

Aner ikke! 200 kroner.

Men da får du jo bare vite hvilken årstid du er. Dvs om du er kald eller varm.

Da får du ikke SE akkurat HVILKE farger du kler best.

Hvis det er det du vil vite bør du ta med fargepaletten.. ;)

Skrevet

Synes dette er kjempevanskelig. Jeg har rødblondt hår og grønne øyne, lys hud og fregner. Jeg har hørt at jeg er høst, etter en analyse fikk jeg vite at jeg var en litt spesiell høst (hva nå det vil si) og fikk en fargepalett.

Synes egentlig den er ganske kjedelig med mye brunt, marine, sennepsgult og knallrødt...

Liker veldig godt limegrønn og turkis og dette er vel kalde farger? Synes jeg er fin i gull, men i disse blim-blim-strass-tider, har jeg lyst å bruke sølv og glitrende strass. Har også endt opp med en kjole med strass og perler, burde kanskje holdt meg til gullbroderier...???

Tror faktisk jeg skal gjøre som en sa her; bruke de fargene jeg liker best, og håpe at det er disse som kler meg også :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...