Gå til innhold

Prisnivå Restauranter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Elsker å spise ute,men synes prisnivået er helt hinsides.Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn å bare det å ut å spise pizza blir ofte 6-700. Jobber sammen med noen svensker i perioder,di fatter ikke hvorfor vi lager hjemmelaget pizza,helt til di ser prisen på take away pizza. Spisestedene her i byen klager over lite folk og tomme lokaler men når di har ut i 100 er det stappfullt.

Er dere ofte å spiser og hva synes dere om prisnivået?

Anonymkode: bdf9d...06f

Videoannonse
Annonse
Gjest Kritt
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker å spise ute,men synes prisnivået er helt hinsides.Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn å bare det å ut å spise pizza blir ofte 6-700. Jobber sammen med noen svensker i perioder,di fatter ikke hvorfor vi lager hjemmelaget pizza,helt til di ser prisen på take away pizza. Spisestedene her i byen klager over lite folk og tomme lokaler men når di har ut i 100 er det stappfullt.

Er dere ofte å spiser og hva synes dere om prisnivået?

Anonymkode: bdf9d...06f

Om man kan spise ute på restaurant hele familien på fire til 600-700 kr, synes jeg man får mye for pengene.

Jeg spiser ganske ofte ute, men sjelden eller aldri pizza. Min erfaring er at i forhold til kostnadsnivået ellers er det ikke dyrt å spise ute i Norge, om man holder seg til vann til. Drikkevarene er "sinnsykt" dyre, enten man drikker brus eller vin. 

Både mat og drikke er biligere i Sverige og i andre land, men lønningene er også langt lavere. Relativt sett er det ikke dyrt å spise på restaurant i Norge.

Endret av Kritt
Skrevet

Spisestedene må regne inn både kostnader for lokale og ansatte når de prissetter maten, så det er ingen overraskelse at det er dyrt.

Jeg spiser ute når jeg vil oppleve noe nytt, noe utenom hva jeg kan lage selv, og da betaler jeg det det koster. Vil jeg ha pizza eller hamburger lager jeg det mye bedre selv 🤟

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enig, synes det er dyrt ute, men har samtidig forståelse for at det blir slik i Norge. 

Det positive er at ferie blir enda bedre. Som nå, når vi er i Thailand og spiser ute 2-3 måltider inkl drikke om dagen til 170-200kr pp...

Endret av Missfitness
AnonymBruker
Skrevet

God mat på en restaurant i Norge koster, så jeg er ikke ute å spiser så ofte. Kanskje 1 gang i måneden. 

Anonymkode: 309dc...165

Skrevet

Jeg elsker å spise ute, samt å prøve ny øl ute. I Norge kan man ikke gjøre det for ofte. Nå bor jeg i utlandet (en europeisk storby) og tjener ca halvparten (litt over) av hva jeg gjorde i Norge, her kan jeg og samboeren spise ute hver helg om vi vil uten problem økonomisk. Jeg vil si prisnivået for å spise ute i Norge er for høyt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest prisene er lave. Vi sparer tid og får mye kos.

Anonymkode: 5ee53...17c

Gjest middagshøyden
Skrevet

Driftskostnadene er skyhøye i Norge. Derfor er restaurant- og kafeprisene også det. Men til tross for høye priser går restaurantene her konkurs den ene etter den andre. Det ser ut til å være vanskelig å drive noe for tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mye ute og vil si det kommer helt an på hva du spiser og hvor. Nå spiser jeg sjelden forrett og kun en sjelden gang dessert, så jeg tar utgangspunkt i hovedrett. Betaler som regel ca 200 kr for mat og drikke, syns det er helt akseptabel pris. Take away pizza kjøpes hos min lokale sjappe, den koster mindre og smaker bedre enn hos de store. Det er billigere i utlandet ja, men der er også arbeidsvilkårene og lønnen til de ansatte svært dårlig. I Norge betaler vi for at dette skal være bra, og det syns jeg er greit. Merker meg også at mange barnefamilier so klager på prisnivå konsekvenst spiser på Egon (sier ikke det gjelder ts), Egon er hverken billig eller bra, og man kan gå mange steder for bedre og billigere mat til hele familien.

Anonymkode: 1e64e...dfc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...