AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Noen som har erfaring med seksåring som i sinne/frustrasjon? Hva sier han/hun når det «står på» og hvordan møter du/dere barnet da? Anonymkode: 83ed3...70f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Kjem litt ann på konteksten. Vanligvis sier eg eg noko som "eg skjønner at du er sint/trist/lei deg nå og det er heilt greitt. Vi kan snakka saman når du har har roa deg ned". Det er ingen vits å snakka så mykje til barn som er sinte og frustrerte. Ein opprørt hjerne klarer ikkje å ta inn intrykk eller gjera konstruktive val. Det gjelder både barn og vaksne. Anonymkode: af067...f0c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Gjør som den over. Kanskje blir barnet sendt opp på rommet sitt for å kjøle seg ned, (ikke som straff, men for å være litt ifred).. så snakker vi om det etterpå. Anonymkode: 7e7cb...eb0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med seksåring som i sinne/frustrasjon? Hva sier han/hun når det «står på» og hvordan møter du/dere barnet da? Anonymkode: 83ed3...70f Min kunne være ganske voldsom. Slå, sparke, forsøke å bite, kaste ting etc. Da ga jeg beskjed om at det er fullstendig uakseptabelt å skade andre. Det er lov å være sint, men det er forbudt å slå. Ga beskjed om at 'slår du meg én gang til nå, så tar jeg bort <leke>'. 'Pleier denne oppførselen å lønne seg/får du viljen din når du oppfører deg sånn' er en annen klassiker, men den må brukes før hun går i 'svart'. Når hun kaller meg verdens verste mamma eller sier at hun hater meg, reagerer jeg ikke. Da får hun frese og rase fra seg, trekke seg tilbake og gråte ut sinnet, før vi snakker sammen om hva som skjedde og hva som er greit å si til hverandre. Anonymkode: d4ba9...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå