AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Jeg har penger i en bank jeg ikke har kort eller nettbank i. Da jeg begynte å jobbe sendte alltid skatteetaten pengene jeg fikk tilbake på skatten til denne kontoen, og det har de gjort siden jeg var 20 år. Det har jo blitt en del penger over årene, og nå trenger jeg penger. Min far mener at jeg ikke trenger å dra til denne banken (den har flyttet så jeg må kjøre et stykke for å komme meg dit), han mener at den andre banken min kan få pengene overført. Stemmer dette? Anonymkode: fcf3a...2df
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Send en melding til kundeservice og spør. De har nok mer peiling enn en gjeng fremmede på internett som ikke engang vet hvilken bank det er snakk om. Det er vel heller ikke noe som heter å ha nettbank i en bank. Så lenge du har bankID kan du logge deg inn hvor som helst. Så mest sannsynlig kan du bare logge inn i nettbanken til den aktuelle banken og overføre pengene Anonymkode: 0317b...61b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har penger i en bank jeg ikke har kort eller nettbank i. Da jeg begynte å jobbe sendte alltid skatteetaten pengene jeg fikk tilbake på skatten til denne kontoen, og det har de gjort siden jeg var 20 år. Det har jo blitt en del penger over årene, og nå trenger jeg penger. Min far mener at jeg ikke trenger å dra til denne banken (den har flyttet så jeg må kjøre et stykke for å komme meg dit), han mener at den andre banken min kan få pengene overført. Stemmer dette? Anonymkode: fcf3a...2df Den enkleste og billigeste måten for deg er å opprette nettbank i den banken du har penger i, for så å selv overføre penger til den banken du vil ha pengene i. Hvordan du kan overføre pengene ellers kommer helt an på hvordan banken lar deg løse dette. Hvilken bank er et minimum av info folk vil trenge for å svare deg. Hvorfor gir du ikke relevant info i hi, ts? Husk også å gå inn på altinn.no og endre bankkontonummeret ditt. Jeg er usikker på om du kan endre dette nå, så les på altinn om endring av kontonummer. Anonymkode: fdff8...053 1
applestories Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Send en melding til kundeservice og spør. De har nok mer peiling enn en gjeng fremmede på internett som ikke engang vet hvilken bank det er snakk om. Det er vel heller ikke noe som heter å ha nettbank i en bank. Så lenge du har bankID kan du logge deg inn hvor som helst. Så mest sannsynlig kan du bare logge inn i nettbanken til den aktuelle banken og overføre pengene Anonymkode: 0317b...61b Det er ikke hvafforno? I bankene her omkring må du inn på kontoret, med medbragt ID, for å opprette en nettbankavtale. Dette gjøres vanligvis samtidig som man oppretter konto, men slett ikke alltid. Har du ikke konto med nettbankavtale kan du heller ikke logge inn i nettbanken. Har man BankID kan man sikkert ordne det på nett, men det kommer an på hvilken bank vi snakker om.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 3 minutter siden, applestories skrev: Det er ikke hvafforno? I bankene her omkring må du inn på kontoret, med medbragt ID, for å opprette en nettbankavtale. Dette gjøres vanligvis samtidig som man oppretter konto, men slett ikke alltid. Har du ikke konto med nettbankavtale kan du heller ikke logge inn i nettbanken. Har man BankID kan man sikkert ordne det på nett, men det kommer an på hvilken bank vi snakker om. Dette kan stemme og det kan være totalt feil i ts sin bank og situasjon. Mange banker kan du ordne nettbank avtale på selv. En bank er sparing.santander.no. vil tro det samme gjelder for de aller fleste banker uten filialer i øst og vest. Mens i andre banker så må du fysisk inn for å ordne nettbankavtale. Anonymkode: fdff8...053 1
Hanne67 Skrevet 24. juni 2018 #6 Skrevet 24. juni 2018 Du må ta kontakt med banken og be de overføre til den nye banken, evt. avslutte kontoen. Det varierer litt hva slags kontakt de godtar i så måte, Det er ikke alltid nødvendig å møte opp fysisk. Du endrer kontonr. hos skattetaten på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 33 minutter siden, AnonymBruker said: Mens i andre banker så må du fysisk inn for å ordne nettbankavtale. Anonymkode: fdff8...053 I dag er det veldig sjeldent man må fysisk inn for å ordne noe som helst. Har kontoer i ørten banker, og har ikke måttet gå i banken for å få opprettet konto i en eneste av dem... alt ble gjort på et par minutter online. Anonymkode: f128a...e60 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 TS her - Jeg forsøkte å logge med på nettbanken deres med bank ID på mobil, og det gikk altså ikke. Jeg har, som sagt, aldri hatt noe nettbank i denne banken da dette er en gammel konto. Anonymkode: fcf3a...2df
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Jeg tviler veldig sterkt på at din bruks-bank kan gå inn i en annen bank å hente ut penger for deg... ingen har lov å hente ut penger fra din konto uten fullmakt! Ta kontakt med banken der kontoen du vil ha penger ut fra er, og spør dem hvordan dette kan løses enklest mulig. Anonymkode: daa0f...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå