Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ny i gamet
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe leilighet. Skal ringe til kommunen, banken osv for å forhøre meg, men vil gjerne høre med dere slik at jeg er forberedt. Hva trenger man av papirer ved søknad om lån? Ligning for de tre siste årene? Lønnslipper for det siste året? En bekreftelse fra jobben hvor mye en tjener? Noe mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har tenkt å kjøpe leilighet. Skal ringe til kommunen' date=' banken osv for å forhøre meg, men vil gjerne høre med dere slik at jeg er forberedt. Hva trenger man av papirer ved søknad om lån? Ligning for de tre siste årene? Lønnslipper for det siste året? En bekreftelse fra jobben hvor mye en tjener? Noe mer?[/quote']

Jeg hadde ikke ligningspapirer, men tok med lønnsslipp, og gikk til min faste bank som kjenner til min økonomiske situasjon, og det gikk helt greit! Men det er kanskje forskjell på hvor "strenge" de er i bankene..?

Skrevet

Mener å huske at det kun var likningsattest de ville ha.

Skrevet

DnB NOR vil ihvertfall gjerne at man har med de tre siste lønnsslippene og den siste ligningen.

Skrevet

Siste lønnsslipp og ligningsattest.

Så er det en fordel om du vet hva du kan betale pr. mnd. og dokumenterer dette. Er du nyansatt, bør du ha bekreftelse på at du har fast stilling, det samme gjelder om du nylig er satt opp i lønn.

Generelt å vise at man har oversikt over egen økonomi hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...