Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Igår ringte  kjæresten meg og sa at han var blitt usikker på forholdet vårt. ( vi bor ikke sammen, vært kjærester i ca 3 år )
Han ville ha pause! ( syns forøvrig at det er dårlig gjort å ta det på telefon )
Hva innebærer denne pausen? Jeg har aldri drevet med pauser tidligere, enten så er man i et forhold eller så er man ikke det!

Kan jeg/ han gjøre hva vi vil under denne pause tiden? er det sånn det funker?

Er ikke en pause bare en feig måte å gjøre det slutt på? Jeg har bare hørt om de som har pauser ender opp som singel etterpå.

Finnes det noen solskinnshistorier her?

Anonymkode: 9dfb7...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spurte/spør du ikke kjæresten din om dette? Det er jo bare han/dere som kan definere hva som er greit og ikke greit under en pause mellom dere.

Men vanligvis er vel pause bare en feig måte å gjøre det slutt på. Han holder deg på gress mens han tester om gresset er grønnere på andre siden. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble så satt ut når han sa det, jeg hadde nok med meg selv akkurat der og da. Ingen av oss har tatt kontakt etter samtalen. Jeg orker ikke å prate med han, jeg har nok med å komme meg opp og ut om morgenen å få dagen til å gå.
Kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på dette, prate om dette med han vil gjøre det verre for meg.

Derfor har jeg ikke snakket med han om det.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg aldri ha godtatt å bli satt på pause på den måten.

En periode med litt avstand er sikkert lurt i langvarige forhold hvor man har gått på en smell som par, har en stor konflikt eller det har vært utroskap inne i bildet, men pause er ikke noe man driver med sånn ut av det blå fordi den ene parten er usikker. Da gjør man det slutt. 

Det er ikke fair at den ene holdes på gress og lever i en grusom limbo-tilstand, mens den andre lever singellivet og nyter det å plutselig være uten forpliktelser, kunne flørte og treffe andre, osv. For ja, det er stort sett det pausen betyr i praksis.

Så jeg ville sagt at du tolker hans ønske om pause som et brudd, og gjort det klart at du også kommer til å gå videre i livet og date andre. Du anser deg herved som singel. 

(Min umiddelbare tanke er at kjæresten din allerede har en annen dame i kikkerten og derfor søker fripass til å sjekke opp henne, men det er mulig jeg er for misantropisk..)

Anonymkode: 0f3f3...ff3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Voksne folk har ikke pause, gjør det slutt med han. 

Anonymkode: a398d...fd3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

I den grad det finnes solskinnshistorier så er det jo de hvor han fant ut at gresset ikke var grønnere på den andre siden og kommer krypende tilbake. Men så er det jo spørsmålet om man vil ha en fyr som egentlig var lei av deg eller eventuelt hadde en annen han ville "prøve", og tenker at det er greit å bare ta et avbrekk fra forholdet imens du sitter der og er knust og venter til han eventuelt bestemmer seg for å komme tilbake.

Jeg hadde bare tatt det som et brudd og bearbeidet det som det og oppført meg som singel selv, med mål om at når han kommer krypende tilbake så er jeg ferdig med han. 

Anonymkode: 29e19...b83

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

"We were on a break!!!"

Det er det du risikerer om dere tar en pause og ikke er enige om hva det innebærer...

Anonymkode: feeef...5c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Dere høres unge ut. :)

Når man tar "pause" så må man bli enige om hva slags pause det er. For den ene kan tolke en pause som noe helt annet enn den andre.
Dere må bli enige om hvor lenge pausen skal vare, hva som er formålet med pausen og hva som er ok å gjøre i pausen.
Hva skal formålet være? Har dere krangla mye og trenger en "puste-pause" fra hverandre for å unngå et brudd? Eller er det slik at han er usikker på følelsene sine for deg? Eller andre ting?
Hva er ok å gjøre i pausen? Kan dere date/ha sex med andre folk? Eller ikke? Kan dere treffest eller overhodet ikke? Skal dere fortsatt gjøre kjæreste-ting i lag eller ikke?
Dere må jo prate sammen! Det er IKKE godt nok å bare si pause uten å diskutere alt rundt.
På mange måter er en pause mye værre å forholde seg til enn et brudd. For et brudd er en konkret ting. I en pause kan alt skje. Derfor er dere NØDT til å snakke sammen.

Jeg har opplevd flere par ta pauser fra hverandre, inkludert meg. Det trenger ikke nødvendigvis være så ille. Noen ganger er det et nødvendig onde. Spesielt om man har hatt det vanskelig lenge og havna i et mønster man ikke kommer ut av. Da blir det et fornuftig valg som man gjør i beste mening. (Mange ganger er det også en feig måte å gjøre det slutt på... det kommer helt ann på menneskene involvert). ;)

Jeg har hatt pause med kjæresten min og vi ble sammen igjen på nytt. Noen ganger må man bare bort fra hverandre for å sette pris på hverandre! Nå til dags er det så lett å tro at alle andre har det bedre. At det bare er å melde seg inn på tinder og forsyne seg av godte-disken. Det kan virke så lettvint. Man tror at det bare er å finne seg noe nytt og bedre. Sånn er det ikke i det virkelige liv. En pause kan bli en øye-åpner og kan gjøre at man setter enda mer pris på det man har.

Anonymkode: f51c6...77b

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet

Kan være han gjør det slutt, men sier det er pause fordi han er litt usikker og vill ha deg på vent slik at han kan komme krypende tilbake i tilfelle han ønsker det. Ville sagt til han at du tar dette som et brudd og at du derfor kommer til å leve som singel. For all del, kke sett livet ditt på vent

AnonymBruker
Skrevet

Dump alle menn som ber om pause. Eneste grunnen til at han ber om pause er for å ha en nødløsning i bakhånd om han ikke finner noen bedre enn deg. 

Anonymkode: f9c15...275

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Igår ringte  kjæresten meg og sa at han var blitt usikker på forholdet vårt. ( vi bor ikke sammen, vært kjærester i ca 3 år )
Han ville ha pause! ( syns forøvrig at det er dårlig gjort å ta det på telefon )
Hva innebærer denne pausen? Jeg har aldri drevet med pauser tidligere, enten så er man i et forhold eller så er man ikke det!

Kan jeg/ han gjøre hva vi vil under denne pause tiden? er det sånn det funker?

Er ikke en pause bare en feig måte å gjøre det slutt på? Jeg har bare hørt om de som har pauser ender opp som singel etterpå.

Finnes det noen solskinnshistorier her?

Har du ikke sett Friends serien? :O 
giphy.webp

som egentlig betyr:

pt-2.gif

Anonymkode: b7731...790

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville rett og slett ringt han og sagt at det er ikke snakk om å ta den feige, snikende veien ut av forholdet ved å rope på "pause", og heller si det er slutt helt med en gang.

Pause.... det har man når man skal tenke seg om hvorvidt man skal gjøre det helt slutt.

• Liker 1
Skrevet

Dere har vært sammen tre år. Etter så lang tid vet man hva msn vil videre: enten framtidig liv sammen, brullyp og barn eller slutt. Dessverre, så betyr det å ta pause å gjøre det slutt. 

Da er han jo ikke den rette for deg hvis han ikke ville ha deg. Klem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pause med kjæresten nå. For min del er det overhodet ikke en (feig) måte å gjøre det slutt på, jeg er bare i en vanskelig livssituasjon og at vi krangler er ikke det jeg trenger nå. Du kan i det minste sende melding og spørre? Det er faktisk bare han som vet. Dumt om du tror noe helt annet enn hva han mener. 

Anonymkode: 9f69e...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke send mld. Møt han og få avklart hva dette innebærer og hvor lang tid. Gi han to-tre uker og si at det er det! 

Anonymkode: 5a134...7d8

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke pause.  Enten er man sammen eller ikke.  Gjør man det slutt, men senere finner sammen igjen så kan man si i ettertid at det var en slags pause. Han har garantert en annen han vil sjekke ut og ha deg på gress samtidig. Gjør det slutt og finn en mann. 

Anonymkode: a2e4e...bae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"We were on a break!!!"

Det er det du risikerer om dere tar en pause og ikke er enige om hva det innebærer...

Anonymkode: feeef...5c7

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke sett Friends serien? 😮
giphy.webp

som egentlig betyr:

pt-2.gif

Anonymkode: b7731...790

Haha, godt det er flere som får de bildene i hodet når noen snakker om 'en pause' i et forhold.

Ross som skriker: We were on a break!

Klassiker!

Men TS, pause er det samme som at man får frie tøyler til å gjøre som man vil, også tar man en evaluering etterpå (når det enn måtte være). Men ja, det er en feig måte å si at det slutt på.

Anonymkode: 8b655...8d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en pause med kjæresten nå. For min del er det overhodet ikke en (feig) måte å gjøre det slutt på, jeg er bare i en vanskelig livssituasjon og at vi krangler er ikke det jeg trenger nå. 

Anonymkode: 9f69e...370

Jeg kan til nød forstå det hvis man har blitt toldtatt eller banka opp, altså blitt traumatisert og fått generelt problemer med å forholde seg til virkeligheten og andre mennesker at man kan helt reelt trenge en slags pause fra forholdet fordi det blir for vanskelig for psyken å være så nær andre folk. Ellers er det nok bare en måte å si at den andre må finne seg i gå å gress. 

Anonymkode: 74615...1e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ha pause slik at han får teste ut andre damer uten å få utro-stempel på seg☺️ Hvis det viser seg at han faller for noen andre under pauseperioden, blir det slutt mellom dere. Hvis ikke kommer han tilbake til deg😊 Er dette noe du ønsker?

Anonymkode: 6fef4...9d9

Skrevet

Han vil pule andre jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...